Gość majkelp1982 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Wczoraj wyczyściłem kolektor i EGR. Przy tym zająłem przewody wysokiego ciśnienia i przelew. Uszczelki zostały stare. Po złożeniu nie chciał długo zaskoczyć. Zadziałał po długim czasie przy pomocy sprayu z samostartem. Nie odpowietrzałem go, bo silnik pracował równo. Przejechałem 20km. Wszystko chodziło bez zarzutów. Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę z kluczykiem. Numer błędu to P0638(5b). Mam OP-COM. Obroty jałowe równe. Na postoju ledwo wkręca się na 2500 obrotów. Nie dymi. Efekt jest taki choćby brakowało mu paliwa, albo wymieszane było z powietrzem. Zaraz po odpaleniu da się go przygazować dwa razy normalnie, ale później znów ten sam problem. Błąd raz ma status PRESENT a raz NOT PRESENT. Byłem w serwisie wymienić filtr paliwa. Powiedziałem żeby go porządnie odpowietrzyli. Po tym bez poprawy. Czy trzeba po takiej operacji popuszczać przewody wysokiego ciśnienia? Może być zapowietrzowy? Trzeba TPSa kalibracja? Dodam że błąd wcześniej nie występował a górnej części kolektora szczególnie nie czyściłem, bo nie wyglądała źle. Proszę o pomoc. Wątpię, że przelutowanie czujnika poł. przepustnicy pomoze(tak jak było w innych postach)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Mam OP-COM. A my na forum mamy wyszukiwarkę. http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817:1736826434&ie=UTF-8&q=P0638&sa=Szukaj&ref=forum.opel24.com/#gsc.tab=0&gsc.q=P0638&gsc.page=1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/#findComment-512447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkelp1982 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Cieszę się niezmiernie. Problem w tym, że już tam byłem i gdybym znalazł odpowiedź to nie zakładałbym nowego tematu. Ja szukam związku moich objawów z zapowietrzonym układem paliwowym. Ewentualnie kogoś kto potwierdzi, że błędne wskazanie TPSa może je powodować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/#findComment-512475 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Uszczelki zostały stare. Przelewy też zostawiłeś stare? Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę z kluczykiem. czyli silnik wchodzi w tryb awaryjny Na postoju ledwo wkręca się na 2500 obrotów. Nie dymi. Efekt jest taki choćby brakowało mu paliwa, albo wymieszane było z powietrzem. a to jest objaw wejścia w tryb awaryjny Numer błędu to P0638(5b). a to jest jego powód Do poczytania http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/85625-naprawa-potencjometru-przepustnicy-vc-20-dti/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/#findComment-512571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkelp1982 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ok ... wiem że niedziela, ale musiałem naprawić samochód. Jutro praca a autobusem za zimno Czujnik nie reagował na poruszanie klapą i na Op-COMie było cały czas 0,49V. Po wymontowaniu okazało się, że działa poprawnie ( 0,47V-3,61V). Spoko ... nie musiałem lutować. Ośka klapy miała luz i przy powrocie wyskakiwała z czujnika. Przez to TPS nie pokazywał dobrej wartości. Nie chciałem rozbierać tego "ustrojstwa" więc dorobiłem blaszkę, która nie pozwala tej ośce wysunąć się z czujnika ( gdzieś czytałem że to kłopotliwy zabieg, więc nie ryzykowałem i cała operacja zajęła jakieś 15 minut). Samochód znów jeździ, ale .... przyznam że trochę nieuważnie kręciłem czujnikiem. Nie spodziewałem się że brak mu ograniczników wychylenia. Podejrzewam, że przez to teraz błąd zmienił kod z 5B, na 5A. Teraz ma odchył ujemny i tak ... Czy mógłby ktoś łaskawy zobaczyć jaki zakres napięć powinien być na tym czujniku ? u mnie jest tak PWM 0% = czujnik 3,6V PWM 65% = czujnik 0,49V Błąd wskoczył na OBECNY, ale auto jeździ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/#findComment-512598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.