Skocz do zawartości

2.2 DTI brak mocy po czyszczeniu kolektora błąd i EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Gość majkelp1982

Wczoraj wyczyściłem kolektor i EGR. Przy tym zająłem przewody wysokiego

ciśnienia i przelew. Uszczelki zostały stare. Po złożeniu nie chciał długo

zaskoczyć. Zadziałał po długim czasie przy pomocy sprayu z samostartem. Nie

odpowietrzałem go, bo silnik pracował równo. Przejechałem 20km. Wszystko

chodziło bez zarzutów. Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę z kluczykiem. Numer

błędu to P0638(5b). Mam OP-COM.

Obroty jałowe równe. Na postoju ledwo wkręca się na 2500 obrotów. Nie dymi.

Efekt jest taki choćby brakowało mu paliwa, albo wymieszane było z powietrzem.

Zaraz po odpaleniu da się go przygazować dwa razy normalnie, ale później znów

ten sam problem.

Błąd raz ma status PRESENT a raz NOT PRESENT.

Byłem w serwisie wymienić filtr paliwa. Powiedziałem żeby go porządnie

odpowietrzyli. Po tym bez poprawy.

Czy trzeba po takiej operacji popuszczać przewody wysokiego ciśnienia?

Może być zapowietrzowy?

Trzeba TPSa kalibracja? Dodam że błąd wcześniej nie występował a górnej części

kolektora szczególnie nie czyściłem, bo nie wyglądała źle.

Proszę o pomoc. Wątpię, że przelutowanie czujnika poł. przepustnicy pomoze(tak

jak było w innych postach)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64997-22-dti-brak-mocy-po-czyszczeniu-kolektora-b%C5%82%C4%85d-i-egr/
Udostępnij na innych stronach

Gość majkelp1982

Cieszę się niezmiernie.

Problem w tym, że już tam byłem i gdybym znalazł odpowiedź to nie zakładałbym nowego tematu.

Ja szukam związku moich objawów z zapowietrzonym układem paliwowym. Ewentualnie kogoś kto potwierdzi, że błędne wskazanie TPSa może je powodować

 

Uszczelki zostały stare.

Przelewy też zostawiłeś stare?

 

 

Nagle stracił moc i zapalił kontrolkę z kluczykiem.

czyli silnik wchodzi w tryb awaryjny

 

 

Na postoju ledwo wkręca się na 2500 obrotów. Nie dymi. Efekt jest taki choćby brakowało mu paliwa, albo wymieszane było z powietrzem.

a to jest objaw wejścia w tryb awaryjny

 

 

Numer błędu to P0638(5b).

a to jest jego powód

 

Do poczytania

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/85625-naprawa-potencjometru-przepustnicy-vc-20-dti/

 

Gość majkelp1982

Ok ... wiem że niedziela, ale musiałem naprawić samochód. Jutro praca a autobusem za zimno icon_smile.gif

Czujnik nie reagował na poruszanie klapą i na Op-COMie było cały czas 0,49V. Po wymontowaniu okazało się, że działa poprawnie ( 0,47V-3,61V). Spoko ... nie musiałem lutować. Ośka klapy miała luz i przy powrocie wyskakiwała z czujnika. Przez to TPS nie pokazywał dobrej wartości. Nie chciałem rozbierać tego "ustrojstwa" więc dorobiłem blaszkę, która nie pozwala tej ośce wysunąć się z czujnika ( gdzieś czytałem że to kłopotliwy zabieg, więc nie ryzykowałem i cała operacja zajęła jakieś 15 minut).

Samochód znów jeździ, ale ....
przyznam że trochę nieuważnie kręciłem czujnikiem. Nie spodziewałem się że brak mu ograniczników wychylenia. Podejrzewam, że przez to teraz błąd zmienił kod z 5B, na 5A. Teraz ma odchył ujemny i tak ...

Czy mógłby ktoś łaskawy zobaczyć jaki zakres napięć powinien być na tym czujniku ?

u mnie jest tak
PWM 0% = czujnik 3,6V
PWM 65% = czujnik 0,49V

Błąd wskoczył na OBECNY, ale auto jeździ

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności