Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Witam mam taki problem od ostatniego czasu zauważyłem iz mój opelek zaczął palić zbyt duzo tzn 8-9 litrów na 100km trybie mieszanym miasto-trasa 1.7 TD Dlaczego Tak się stało dodam iż nie zmieniałem , ani przpływomierza , nic nie robiłem przy zawoże Egr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tapiseba84 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Cześć wymieniłes moze termostat to moze byc przyczyną duzego spalania ale nie jestem pewien poczekaj na odpowiedzi innych uzytkownikow Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 check engine/Witam mam problem z moją Astrą 1.6,-zapala się kontrolka check engine(astra jest bez LPG)w serwisie zresetowali i 1tydzień było dobrze.Teraz podczas jazdy zapaliła się kontrolka i auto zgasło! Za 2 minuty odpalam i jest ok! Co jest grane? Zdarzyło mi się to nie po raz pierwszy!!! Proszę o pomoc!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Cześć! Moja Astra 2.0 DTI pali około 7.5l na 100 km. Mam ją od tygodnia i trochę jej "podeptałem". Rozmawiałem z innymi ludzmi i mówią: filtr powietrza i paliwa trzeba zmienić. Spróbuję i dam znać!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 pelek zaczął palić zbyt duzo tzn 8-9 litrów na 100km trybie mieszanym miasto-trasa Yokass a czy masz punkt odniesienia do poprzedniej zimy, chodzi mi o to że w warunkach spadku temperatur na zewnątrz jest normalne zwiększone zużycie paliwa, o czym pewnie wiesz a z czym trudni Ci się pogodzić. Rozumiem że innych objawów nie ma Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301364 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 słuchajcie wymieniłem wszytskie filtry na zimę oraz oleje nie mam punktu odniesienia co do ubiegłej zimy ale wiem napewno ze w lato spalał mi 5-6 max a teraz raptem o 3 l więcej??? termostat powidadasz???/ hm......ale u mnie tempeertura nigdy si nie zawieszała to ma cos wspólnego /. /   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 ermostat powidadasz???/ hm......ale u mnie tempeertura nigdy si nie zawieszała to ma cos wspólnego /. / Yokass zawsze jest pierwszy raz Ale masz rację 3 litry różnicy to za dużo, sprawdź termostat a czy na wskaźniku temperatura trzyma 90 stopni Niedogrzane auto = zwiększone spalanie. Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 hmmm,,, nawet nieraz jest 95 stopni ale nie raz 85 stopni to taki ma wpływ?? a i czy mozna to sprawdzić na komputerze?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 Można sprawdzić tylko czy nie mając swojego sprzętu będzie to opłacalne ? - koszt mniej więcej taki jak termostatu. Opis jaki wcześniej umieściłewm w innym wątku i tyczący się Astry G, X17DTL bez klimy: Oto dane z mojego autka : Termostat / umieszczony z prawej strony głowicy, o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C - temperatura pełnego otwarcia 107°C Przy temp. zewnętrznej około 10°C i prędkości ok.110 km/h termostat otworzył się poraz pierwszy tego dnia przy temp. 92°C i temperatura zdążyła spaść do 87°C zanim ponownie został przymknięty ,trwało to mniej więcej kilka sekund. W późniejszym czasie już nie było tak wielkiego skoku temperatury ,a to zapewne ze względu na już rozrzaną ciecz w obiegu. Kolejne spadki były rzędu 1-2°C. Ten prosty test myślę wszystko tłumaczy i jakiekolwiek przysłanianie chłodnicy przy sprawnym termostacie jest zbędne ,jeżeli nie szkodliwe nawet. i druga wypowiedź w jaki sposób mierzyłeś czujnik ? - tu pomiar widzę tylko sposobem do gara i pomiar miernikiem przy jednoczesnym odczycie temperatury termometrem. Napięcie 5V to już normalnie w aucie oczywiście sprawdzane po przekręceniu kluczyka. Albo np. termostat ? - ciężko stwierdzić czy od samego początku jest szczelnie domknięty i dopiero przy 92 st. się otwiera - widać to podczas jazdy i podglądu fejsem, temp.rośnie miarowo do około 93 i spada o te dwa stopnie (za pierwszym razem jak pisałem większy skok) Temperatura taka powinna być osiągalna nie dalej niż po 7 km - tu może prosty pomiar dla termostatu - przejechać na zimnym silniku 3 km i sprawdzić chłodnicę czy ciepła ,jak ciepła termostat walnięty/przepuszcza. Jeżeli wszystko jest sprawne to nie ma bata i autko musi osiągać temp. zamierzoną przez producenta. Nie jestem przekonany co do uszkodzonego termostatu ,aczkolwiek winny pośrednio może być i on również. Zobacz jak wygląda temperatura w stosunku do przejechanego odcina na zimnym silniku.Czy pomiar był wielokrotny ,czy może tylko raz sprawdziłeś ? Może w lato miałeś trochę mniejsze koła/opony ,a na zimę założyłeś lekko za duże + niższa temp. zewnętrzna+lekko już niedomagający termostat+gorsze paliwo+jakieś inne minusy = większe spalanie ? Edit: Zapomniałem jeszcze o odcinkach trasy jakie pokonuje się jednokrotnie to również ma b.duży wpływ na spalanie - szczególnie jeżeli silnik zdąży nam wystygnąć co przy niższych temp. następuje dość szybko w porównaniu do lata. Rozgrzanie oleju do temperatury 80stopni tj.roboczej przy spokojnej jeździe zajmuje mniej więcej 15 km(nie piszę o korkach). Temp. oleju rośnie w miarę ostrzejszej jazdy i czas/odległość w jakim zostanie osiągnięta maleje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2007 mnie teraz wchodzi około 7,5 litra w cylku mieszanym... nie wiem jak w lato bo mam ją dopiero miesiąc...termostat mam nowy , bo się nie zamykał, opony 15' 195/65... i wydaje mi sięże są troche za duże. Ten typ silnika powinien jeździć na 14' myśle że jak bym jeździł tylko po miescie to i 8- 8,5 może wciągnąć....czy mojej też może coś dolegać??...Odpala i pracuje ok....nie kopci....tylko denerwuje mnie że mam głęboki pedał gazu...znaczy że musze głęboko naciskać by normalnie jeździć...... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6509-du%C5%BCo-zacz%C4%85%C5%82-pali%C4%87/#findComment-301256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.