Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Od niecałego roku jestem posiadaczek Corsy B 1.2, rocznik 1994, jest to wersja World Cup. Od samego początku samochodzik palił zbyt dużo (ok 9-10 l w mieście). Jakiś czas temu do tego dołączyło się duszenie samochodu podczas jazdy (włącznie z gaśnięciem) połączone z wyskakującą żółtą lampeczką 'check engine'. Wtedy samochód zaczął palić jeszcze więcej. Metodą drucikową sczytałem dwa błędy, oba dotyczyły sondy lambda. Wymieniłem sondę + filtr powietrza i ... dławienie, duszenie auta zostało wyeliminowane, jednak nadal autko pali dużo i przy osiąganiu prędkości przynajmniej 60 km/h włącza się znów lampeczka 'check engine'. Z tego co wiem wtedy samochód przechodzi w tryb awaryjny i spalanie paliwa jest o wiele większe. Moje pytanie zasadnicze to ... czy jest sens cokolwiek robić teraz samemu, czy też lepiej jechać na jakąś diagnostykę i ile takie sprawdzenie przyczyn wysokiego spalania mogłoby kosztować? Drugą sprawą, jaką chciałbym poruszyć jest kwestia wymiany płynu chłodniczego. W zbiorniczku jego ilość jest już na ukończeniu, a z tego co wiem nie powinno się 'tylko' dolewać nowego płynu, lecz pozostałości z obiegu usunąć, później przepłukać wodą, znów usunąć i dopiero wlać nowego płynu. Wszystko ładnie pięknie, lecz w moim modelu samochodu nie mogę doszukać się gdzie miałbym odkręcić jakiś zawór/węża by płyn ścieknął poza układ. Czytałem gdzieś, że w zależności od modelu będzie potrzeba odkręcenia jakiegoś filtra (??) i dopiero wtedy płyn będzie mógł się wydostać. Proszę więc o jakąś radę, wskazówkę jeśli chodzi o wymianę tego płynu PS. jako nowy użytkownik tego forum pozdrawiam wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Witam. Na początek proponuję zapoznać się ze sposobem działania forum oraz tzw. szukajki czyli wyszukiwarki, która pomoże w odnalezieniu interesującego nas tematu. O wymianie płynu chłodniczego już było więc nie ma potrzeby zakładania nowego posta. Kliknij tutaj: http://forum.opel24.com/plyn-do-chlodnicy-vt8974.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/#findComment-301027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Niedźwiedź Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 gulas, witamy http://forum.opel24.com/witamy-vt29,3300.htm#111577 i zapraszamy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/#findComment-301026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Musisz koniecznie odczytać kody błędów. U góry strony masz oznaczenia każdego kodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/#findComment-301011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Więc jestem już po wymianie płynu chłodniczego. Poszło bez większych problemów. Niestety od 3 dni tego płyny zaczyna mi ubywać. Powód jest bardzo prosty i całkowicie widoczny. Gdy zapalam samochód i wycofuje go z garażu widzę z przodu stróżkę płynu, która ciągnie się tak jak wyjeżdżam. Sprawdzałem i nie jest to na pewno kwestia niedokręcenia czujnika przy wymianie płynu tylko całkiem spod silnika. Stąd moje pytanie... jest to na 99% płyn chłodniczy, ale skąd on się wydostaje, podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ale czy tam na pewno dostaje się płyn? Proszę o poradę dotyczącą prawdopodobnych miejsc skąd ten płyn może lecieć i jak temu zaradzić ... ciągłe dolewanie płynu nie wchodzi przecież w grę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/#findComment-296158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Coś mi się wydaje że to raczej nie uszczelka pod głowicą. Gdyby była aż tak nieszczelna to raczej nie odpaliłbyś silnika Jeżeli wydostaje się strużką to pewnie masz sporą nieszczelność np. jakiegoś węża a może pompa wody przecieka. Jeszcze jest możliwość ze masz dziurawą chłodnicę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6550-corsa-b-12/#findComment-296155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.