Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy można rozebrać elektromagnes rozrusznika valeo z tego samochodu żeby dostać się do śrub-styków od środka, żeby je wyczyścić bo nie kręci rozrusznik. Elektromagnes wsuwa bendiks w koło zamachowe ale już nie kręci, szczotki sa dobre rok temu wymieniane. Jak przekręcam kluczyk w celu rozruchu to słychać głośne pyknięcie - elektromagnes wsuwa bendiks w koło zamachowe. CZy można rozebrać ten elektromagnes tak żeby dało się wyczyścić styki?

 

Odkręciłem elektromagnes od rozrusznika, wyjąłem sprężynę i trzpień. W środku elektromagnesu wystaje bolec, na który naciska ten trzpień i podejrzewam że wtedy załącza prąd na uzwojenie wirnika i rozrusznik zaczyna obracać wałem korbowym. Z elektromagnesu wystają dwie śruby 8mm i jedna chyba 5mm. Sprawdzałem połączenia miernikiem tzw brzęczkiem (piszczy kiedy obwód jest zamknięty). Pytanie brzmi czy jeśli przyłożę miernik do zacisków 8mm to przy naciśniętym bolcu wewnątrz elektromagnesu obwód będzie zamknięty i miernik będzie piszczał a przy wyciśniętym obwód nie będzie zamknięty?

Edytowane przez jarq219

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65837-nie-kr%C4%99ci-rozrusznik-astra-f-14-8v/
Udostępnij na innych stronach

Obudowa jest "zaprasowana" raczej nie złożysz w całość. Na aledrogo nowy elemagnes koszje ok 40 zł to nie majątek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65837-nie-kr%C4%99ci-rozrusznik-astra-f-14-8v/#findComment-522180
Udostępnij na innych stronach

Te śruby 8mm to zapewne zaciski prądowe a 5 mm sterujący.

Możesz zrobić prosty test. podajesz napięcie na zacisk sterujący i obudowę z akumulatora. Jak kliknie to miernikiem sprawdzasz czy jest zwarcie pomiędzy śrubami 8mm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65837-nie-kr%C4%99ci-rozrusznik-astra-f-14-8v/#findComment-522213
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ten test w ten sposób że nacisnąłem ten bolec w środku elektromagnesu i wtedy sprawdzałem czy jest zwarcie między zaciskami 8mm. Nie było zwarcia ani przy naciśniętym bolcu ani przy wyciśniętym. Pytanie brzmi jak ma być prawidłowo. Czy zwarcie ma być pomiędzy zaciskami 8mm przy wciśniętym bolcu a nie ma być przy wyciśniętym? (bolec jest wciśnięty wtedy gdy kluczyk przekręcamy w pozycję rozruchu - słychać pyknięcie).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65837-nie-kr%C4%99ci-rozrusznik-astra-f-14-8v/#findComment-522231
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany był elektromagnetyczny automat. Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez jarq219

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65837-nie-kr%C4%99ci-rozrusznik-astra-f-14-8v/#findComment-522644
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności