Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem :wesoly:

Samochód kombi:

 

Zbieżność kół, przód 0°00' ą 10' (°)

Pochylenie kół, przód -1°00' ą 30' (°)

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3°30' ą 30' (°)

Pochylenie kół, tył -1°45' ą 30' (°)

Zbieżność kół, tył 0°12' +30'/-20' (°)

 

POZDRO

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-300654
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podłączę się pod temat. Dzisiaj mój tata był na zbieżności bo ścięło nam z przodu opony po wewnętrznych stronach i piszczały w zakrętach. Teraz pytanie, bo były na 0 ustawione, a ten cały magik niby powiedział że ma być rozbieżność ustawiona. Czy ten magik czasami nie przekombinował. Pytanie drugie, od czego może się zbieżność z przodu przestawić jak w zawieszeniu nie widać żeby coś było podgięte od np. wjechania w jakaś dziurę...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-263686
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie, bo były na 0 ustawione, a ten cały magik niby powiedział że ma być rozbieżność ustawiona.

Muzi byc ustawione delikatnie zbieżnie/rozbieżnie - zależnie od typu zawieszenia. Bierze sie to z tego ze w układnie kierowniczym występują luzy i ta zbieżność/rozbieżność powoduje delikatnie naprężenia niezbędne do właściwego działania układu kierowniczego.

Pytanie drugie, od czego może się zbieżność z przodu przestawić jak w zawieszeniu nie widać żeby coś było podgięte od np. wjechania w jakaś dziurę...

Przede wszystkim stan naszych dróg i przebieg/zużycie elementów układu kierowniczego. Nic nie jest wieczne, końcówki, drążki, sworznie to wszystko leci, z dnia na dzień sie zużywa...

Kurcze ale sie rozpisałem :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-263681
Udostępnij na innych stronach

GrzECHO, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :lol: jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie to chyba niedługo coś się sypnie, bo na chwilę obecną wszystko jest niby w porządku...

 

 

No i już wiem co jest nie tak... końcówki drążków prawdopodobnie..

 

[ Dodano: Sro Cze 18, 2008 14:33 ]

Jeszcze pytanie jedno. Po wymianie drążków kierowniczych auto ściągało w prawo i kierownica przechylona była lekko w lewo... Wymieniliśmy opony na nowe, auto nadal ściągało. Dzisiaj byłem u mechanika i zamienił koła prawe z lewymi, na drążku coś niby pokręcił że kierownica jest prosto. Auta niby nie ściąga, ale pytanie moje czy nie powinien sprawdzić zbieżności jeszcze raz na końcu? Chce uniknąć ścięcia nierównego opon bo nowe sztuki trochę szkoda na nich eksperymentować...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-263668
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Podłączę się pod ten wątek, bo właśnie zaliczyłem po raz drugi komputerową geometrię kół.

 

Dlaczego po raz drugi?

BO ZA PIERWSZYM RAZEM BYŁEM U AUTORYZOWANEGO DEALERA DIXI – CAR, W-WA RASZYN, GDZIE ZROBIONO BADANIE USTAWIAJĄC PARAMETRY DLA …… ASTRY III, A JA MAM ASTRĘ II ………. ;):?:( CHOLERNE TUMANY http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif (nawet mi do głowy nie przyszło aby sprawdzić wydruk pod tym kątem, przecież to „autoryzowany” serwis… Dobrze, że w ogóle się zorientowałem po czasie).

 

No nic. Wyniki drugiego badania są następujące (poza "profesjonalnym" dealerem):

 

Lewy przód:

Kąt PK – normatyw od 0°15’ do -1°15’ – wynik badania= -0°48’

Kąt WSZ – normatyw od 4°15’ do 2°15’ – wynik badania= 3°24’

Zbieżność – normatyw -0°05’ do 0°05’ – wynik badania= 0°00’

 

Prawy przód:

Kąt PK – normatyw od -1°15’ do 0°15’ – wynik badania= -1°06’

Kąt WSZ – normatyw od 2°15’ do 4°15’ – wynik badania= 3°25’

Zbieżność – normatyw 0°05’ do -0°05’ – wynik badania= -0°03’

 

Zbieżność sumaryczna przodu – normatyw od -0°10’ do 0°10’ – wynik badania= -0°02’

Odchylenie toru jazdy przodu – normatyw od -0°03’ do 0°03’ – wynik badania= 0°02’

 

 

Prawy tył:

Kąt PK – normatyw od -1°15’ do -2°15’ – wynik badania= -1°33’

Zbieżność – normatyw -0°04’ do 0°21’ – wynik badania= 0°05’

 

Lewy tył:

Kąt PK – normatyw od -2°15’ do -1°15’ – wynik badania= -1°49’

Zbieżność – normatyw 0°21’ do -0°04’ – wynik badania= -0°02’

 

Zbieżność sumaryczna tył – normatyw od -0°08’ do 0°42’ – wynik badania= 0°03’

Kąt znoszenia – normatyw od -0°08’ do 0°08’ – wynik badania= 0°04’.

 

 

Tyle wyniki. A teraz moje wątpliwości:

 

1. Mechanior nie miał w komputerze danych normatywów dla Astry G 1.6. 16v kombii z roku produkcji 2005 :) . Kazałem mu ustawić ostatni rocznik produkcji dla tego modelu jaki posiadał w kompie – czyli dla lat 2003-2004. Nie pierwszy raz spotkałem się z sytuacją w której nie mają danych dla produkcji z 2005 roku. CZY TAKIE USTAWIENIE NORMATYWÓW (lata produkcji 2003-2004 zamiast 2005) JEST PRAWIDŁOWE 8):roll::roll: ?

 

2. Wyniki niby mieszczą się w normatywach, ale są blisko ich granic :cry: – np. kąt PK prawy przód, zbieżność prawy tył. Co o tym sądzić?

(dodam, że z tyłu po prawej zdarł mi już jedną gumę – od wewnętrznej, więc musiałem ją zmienić na zapas, ale to było po przejechaniu 20.000 tys. gdzie nie sprawdzałem regularnie ciśnienia w kołach. Teraz sprawdzam i na razie jest ok.)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-252118
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Oglądam INFO-TECHa i rzeczywiście tam nie ma informacji nt. Astry z roku 2005 co więcej jeżeli chodzi o zbieżność to nie jest rozróżniane nadwozie czy kombi czy sedan lub htb

 

Informacje są takie

 

Zbieżność kół, przód0°00' ą 10'

Pochylenie kół, przód-0°30' ą 45'

Pochylenie kół, przódZawieszenie sportowe-1°10' ą 30' (2003) -0°40' ą 45' (2004)

Pochylenie kół, przód Zawieszenie dla dużych obciążeń-0°50' ą 30' (2003) -0°20' ą 45' (2004)

Maks. różnica lewa strona - prawa strona1°

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód4°00' ą 30'

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przódZawieszenie sportowe4°00' ą 30'

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-252052
Udostępnij na innych stronach

Huri-khan,

widzę, że mamy odmienne normatywy w pozycji "wyprzedzenie sworznia zwrotnicy - przód" ;) . U ciebie 4°00' ą 30', u mnie 3°15' ą 60'.

 

Ktoś może zweryfikować, który wzorzec jest prawidowy ? :?

No i czy można go stosować do astry G kombii z 2005 r.? :(

 

Na szczęście mój wózek (prawie :) ) mieści się w obydwu z nich 3°24(25)', a poza tym to przednie koła - tam można coś jeszcze wyregulować ! 8)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6603-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/#findComment-252017
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności