Gość Andrzej jj Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 (edytowane) Witam, Jakiś czas temu kupiłem swoją asterke G 1.6 8v kombi, jak to po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd i naprawę kilku rzeczy. Na dzień dobry wymieniłem: -hydro sztyce, czy jak to się zwie (nie znam się, w każdym razie klekotały zresztą do teraz klekocze na zimnym silniku) -olej, przewody, rozrząd, filtry, uszczelniacze zaworowe, plus cała masa drobnych rzeczy Przy okazji wyszła dość kiepska uszczelka pod głowicą i też została wymieniona, zaś głowica splanowana. Wszystko byłoby pięknie do dnia sprawdzenia poziomu oleju a bardziej jego braku. Od tej pory cyklicznie dolewam koło litra na tysiąc km może trochę mniej. Oczywiście udałem się do "znachorów" gdzie oddałem samochód, podejrzenie padło na pierścienie, nie potrafię zrozumieć dlaczego i one nie zostały wymienione... no trudno. Zastanawiam się czy remontować na nowo całą jednostkę (pewnie nieco po kosztach w ramach gwarancji) czy po prostu olać temat i dolewać, dodam że jeżdżę na GM 10w40 wycieków jak i chmury nie widze. Samochodem jeszcze trochę pojeżdżę bo jak by nie było uwielbiam to autko :-) Edytowane 12 Lutego 2014 przez Andrzej jj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marchewusnt Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Może uszczelka od michy do wymiany i olej wycieka, albo korek od spuszczania oleju przepuszcza. Bo jeżeli nie widzisz żadnego dymu za sobą jak przyśpieszasz/gazujesz to wg mnie olej nie jest spalany... Gdyby spalał olej bo by na błekitno/niebiesko kopcił przy gazowaniu. No i by starymi frytkami waliło z rury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-524599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej jj Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Kurcze nie widzę dymu, też nie widać żadnych śladów oleju na parkingu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-524601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Zrób próbę olejową i będzie wiadomo czy to pierścionki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-524621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej jj Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Chyba jedynie to pozostaje, przyjmując że to pierścienie należy je robić, czy pozostać na tych dolewkach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-524882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toms Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Te klekotanie z rana też nie jest normalne bo możliwe że masz wytarte coś na wałku lub układzie zaworowym. Pierścienie olejowe też mogą już mieć luz albo się zapiekły i nie pracują. To fakt szkoda że przy okazji robienia góry nie sprawdzono dołu bo na pewno na tłokach było widać ile jest nagaru ? Pozostaje rozebrać silnik i sprawdzić pierścionki oraz tłoki (owale). Według mnie jak chcesz jeszcze sporo jeździć to warto ale jak nie to nie robił bym nic. Ja mam ten sam silnik i jeżdzę na syntetyku 5w30 co jest dobre dla hydropopychaczy. A oleju ubywa tak średnio 0,2 l / 1000 km. Więc zmiana oleju nic nie wnosi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-525096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papagallo Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Chyba jedynie to pozostaje, przyjmując że to pierścienie należy je robić, czy pozostać na tych dolewkach? Mogą być do wymiany uszczelniacze zaworów, ale wtedy po odpaleniu zimnego silnika puszcza niebieski dymek. Jazda z takim zużyciem oleju to słaby pomysł bo strasznie zachodzi nagarem komora spalania, zawory i wydech.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-525181 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Mogą być do wymiany uszczelniacze zaworów Na dzień dobry wymieniłem: uszczelniacze zaworowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-525274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej jj Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Dokładnie, uszczelniacze zaworowe były wymieniane (tak twierdzą) silniczek nie kopci, jednak można się doszukać nagaru w rurze wydechowej... Póki co dolewam, w końcu muszę policzyć ile jednak z pewnością nie mniej niż 0,6 na tys km Pewnie na wiosnę jeszcze raz podejdę do tego tematu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-525476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witcher175 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 kolego pociesze cie u mnie jak pierscionki sa zwalone to dymi strasznie i spala litr oleju na jakies 150km z tego co kojarze to sam producent pisze ze spalanie w granicach 0.7l/ 1000km jest w normie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66069-16-8v-spalanie-oleju-po-remoncie/#findComment-526830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.