Gość Olaola1 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Świecąca się kontrolka ABS - zmora Sintromaniaków. 80% przypadków to uszkodzenia połączenia między pierwszą kostką ( wychodzącą z czujnika w pięście) a drugą kostką, znajdującą się w nadkolu. Z uwagi na nasze drogi, większość przypadków to prawy przód. Jednak jeśli nie działa prędkościomierz, nie są sczytywane kilometry jest to ewidentnie wina czujnika w lewej, przedniej pięście. ( Jeśli nie działa prędkościomierz, i nie pali się ABS a zmieniałeś radio szukaj tam problemu) W pierwszej kolejności sprawdzamy czy mamy światła STOPu, przepalona żarówka również generuje błąd na ABSie oraz przepalony bezpiecznik (bezpieczniki w Sintrze =>http://forum.opel24.com/topic/8127-bezpieczniki-i-przekazniki/?p=266528) Ciekawostką jest fakt iż po zamontowaniu żarówek LED w światłach tylnych, ABS również będzie zgłaszał błąd. Kontrolka może świecić na dwa sposoby: Pali się cały czas po odpaleniu - przerwany obwód (urwany całkowicie kabelek) lub awaria podzespołów ABS Gaśnie na chwilę po dopaleniu, zapala się od czasu do czasu - brak styku, wilgoć w kostce. Szukamy uszkodzonego obwodu: Poniższy sposób pozwala szybko zdiagnozować którym kołem musimy się zająć. Szukamy modułu ABS. Znajduje się on wewnątrz kabiny przy lewym nadkolu ( pod kierownicą, zdejmujemy okładzinę i szukamy metalowej puszki na czarnych zaczepach) Odpinamy wtyczkę i sprawdzamy według poniższego schematu. Wtyki od miernika są za grube więc dobrze jest zaopatrzyć się w dwa druciki które będziemy wkładać we wtyczki i dopiero mierzyć. 56. przełącznik pedału hamulca83. złącze diagnostyczne84. tablica rozdzielcza90. główny przekaźnik100. zespół sterowania200. Zespół sterowania ABS400. pompa hydrauliczna403. zawór wylotowy, z tyłu po prawej stronie404. zawór wylotowy, z tyłu po lewej stronie407. zawór wylotowy, z przodu po prawej stronie408. zawór wylotowy, z przodu po lewej stronie430. czujnik prędkości koła, przednia lewa strona431. czujnik prędkości koła, tylna lewa strona432. czujnik prędkości koła, przednia prawa strona433. czujnik prędkości koła, tylna prawa strona460. Lampka kontrolna ABS580. schemat przekładni automatycznej --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- W przypadku kiedy kabelek jest urwany przy samej wtyczce, zarówno z piasty czy też instalacji, można kostki odciąć i zlutować.Nie można zamienić kolejności przewodów i należy pamiętać o dobrej izolacji połączenia przed wilgocią. Co jeśli kabel urwany jest w samej pięście i nie ma możliwości lutowania? Pozostaje tylko wymiana piasty lub też samego czujnika. Ceny piast wahają się od 130 zł w górę ( na znanym serwisie aukcyjnym). Nowa piasta z czujnikiem. Wymiana piasty w Sintrze Ostatnio pojawiły się również (w tym samym serwisie) same czujniki w cenie od 30 zł... jednak z uwagi na fakt iż na razie nikt tego nie montował, dopracowanie tematu pozostawię na później. Po wymontowaniu gdzie czujnik zszedł z piasty. Umiejscowienie pompy ABS w silniku 2.2 Schemat układu ABS Inne przydatne w walce z ABSem: Umiejscowienie przekaźnika i modułu ABS => http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/15016f76f6c40c19.html Zawory elektromagnetyczne => http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ac80d6e864aea905.html   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66162-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Kilka dodatkowych pomiarów i testów można wykonać też samodzielnie Na fotce wyżej zaznaczyłem gdzie należy dokonać pomiaru aby sprawdzić czy nie jest uszkodzone wejście sygnału z kół. Rezystancja w tych miejscach powinna wynosić około 40 kOhm. W wtyczce ABS można też dokonać pomiaru napięć i sprawdzić działanie przekaźnika. Napięcia na pinach A9 i B12 powinny być takie jak napięcie akumulatora. Zwarcie w wtyczce pinu A11 z D spowoduje klepnięcie przekaźnika a na pinie C i bezpieczniku 38 pojawi się napięcie. Do moderatorów - nie otwierać tego tematu !   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66162-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/#findComment-525578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi