Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamil244

Witam.

Kupiłem sobie Opla Vectrę B. Sedan 1996 r. Strasznie niestety stuka na nierównościach. Chciałbym wymienić amortyzatory samemu. Domyślam się, że muszę zakupić ściągacze do sprężyn. Widzę tylko, że są różne rozmiary. Jakie bym potrzebował? Czy konieczne jest posiadanie jakiś specjalistycznych przyrządów/maszyn do wymiany amorków? Nie posiadam garażu/kanału. Wszystko zawsze robię pod blokiem na parkingu. Gdy odkręcę amortyzator nie uderzy mi tarcza o beton? Posiadam książkę "Sam naprawiam". Jest tam napisane, że konieczne po wymianie amortyzatorów jest ustawienie kół (czy coś w tym rodzaju), prawda to? Kiedy mam ścisnąć sprężyny? Po wymontowaniu kolumny z auta czy jak jeszcze jest zamontowana w kielichu i piaście? Nie pisałem, czy chodzi mi o tył czy przód bo jeszcze nie wiem co mam uszkodzone (okaże się na stacji).

Proszę o odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66235-stuki-na-nier%C3%B3wno%C5%9Bciach-jak-wymieni%C4%87-amortyzatory-vb/
Udostępnij na innych stronach

Niesprawność amortyzatora objawia się inaczej. Przyczyną stukania mogą być np zużyte poduszki amortyzatorów.

Ale na stacje warto zajechać dla potwierdzenia.

Wymiana nie jest jakaś mega skomplikowana pod warunkiem że masz ściski. Zakładasz je po wymontowaniu kolumny.

Zerknij jeszcze w poradniki na Forum Vectry

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/163731-wymiana-przednich-amortyzatorowsprezyn-vcsignum/

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/169861-porada-wymiana-poduszki-przedniego-amortyzatora/

 

stuki w vectrze B

to najczesciej gymy stabilizatorow i tuleje zawieszenia

a do ich wymiany potrzebna jest prasa)

albo spore umiejetnosci i specjalne narzedzie do tuleji(w jednej z porad ponizej jest jak ja zrobic)

z przodu dochodza poduszki amortyzatora

same amorki nie stukaja

 

tutaj znajdziesz wszystko

i przod i tyl i stabilizatory

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/lista/B

 

Gość raziel88ck

Ja w swojej Viki stuki miałem w przypadku tulei, poduszek amortyzatorów , a także gum i łączników stabilizatora. Nigdy nie z powodu samych amortyzatorów. Czy auto kołysze ci się kilkukrotnie jakby tylko na sprężynach siedział?

 

 

 

bo jeszcze nie wiem co mam uszkodzone (okaże się na stacji).

To jedź na stacje - co może być do wymiany masz podane w wcześniejszych postach.

 

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem gumy stabilizatorów tył i przód, poduszki amorów przód, odboje amorów przód i amortyzatory przód. W samochodzie przód już nie faluje, stoi sztywno jak powinno być. Sworznie są ok. Stuka już tylko tył. Jest to głośne stukanie jakby wydech uderzał o podwozie.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość kamil244

Wymieniłem tuleje pływające dolne. Stukanie w większości przypadków ustało jednak przy większym "skoku" koła w górę jest strasznie głośny stukot. Tuleje górne są raczej OK. Amortyzatory są całe zardzewiałe z dziurami na wylot, ale tył nie faluje. Dodam, że aby odkręcić sprężynę od amora potrzebny jest dziwny klucz (nie pamiętam o co konkretnie chodziło, ale pamiętam że po długim czasie walki nie odkręciłem tej górnej "nakrętki").

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności