Skocz do zawartości

regulacja zaworów w Opel Admiral 2,8


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mój pierwszy temat na tym forum mam nadzieje ze w odpowiednim miejscu go stworzyłem.

Potrzebuje pomocy. Jak wyregulować zawory w Oplu Admiral 2,8l. Chodzi mi o regulacje wstępną.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/
Udostępnij na innych stronach

na nim leża popychacze hydrauliczne,

Jeżeli masz hydrauliczne to regulują sie samoczynnie :D Myślałem że masz wałek krzywkowy na głowicy i regulacja polega wtedy płytkami dystansowymi które mierzy się suwmiarką ,a w częściach zamiennych są o różnej grubości ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300192
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Narysowałem mniej więcej jak to wygląda. Wiem że auto ma hydrauliczna regulacje zaworów ale chodzi mi o regulacje wstępną czyli regulacje ta śróbą.

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300164
Udostępnij na innych stronach

egulacje wstępną czyli regulacje ta śróbą.

Tych śrub jest 8szt. Narysowałeś po prostu jak w książce z zagadnieniami projektowymi :D Z tego co widzę i nie tylko ja masz wątpliwości co do siły dokręcenia tych dźwigienek . Załóżmy że jest to śruba grubości 8-10 fi. to dokręcamy silą wstępnie 15N.m a następnie 25N.m wszystko. ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300094
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

25 nm nie moze byc bo lamie dzwigienke.

 

Jeśli hydraulika ugieie 2mm to pękało na wys śruby

a jezeli luz na 0 to lamie przy mocowaniu hydrauliki

 

Dodam że było też takie prawdopodobieństwo że hydraulika sie zawiesza co jednak okazało sie nieprawdą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300060
Udostępnij na innych stronach

Dodam że było też takie prawdopodobieństwo że hydraulika sie zawiesza co jednak okazało sie nieprawdą.

A czy wymieniałeś zawory ,lub szlifowałeś gniazda zaworowe ,uszczelka pod głowicą itp. ,bo może w tym problem :D Ja nie spotkalem się z tym aby robić jakieś luzy po prostu dokręcamy na daną siłę i nigdy nie było przypadku wyłamania dzwigienki :roll:Jeszcze mnie zastanawia czy dobrze miałes ustawiony rozżąd przed zamontowaniem tych dzwigienek . ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300057
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rozrząd jest dobrze ustawiony, auto normalnie chodzi na wolnych obrotach dopiero po chwili dzwigienki pękają.

 

Sruba niema do konca gwintu, kat wychylenia krzywki jest wiekszy niz kat wychylenia zaworu. Jesli dokrece ba te 25 czy 15 nm to wylamuje dzwigienke.

 

Moze podasz mi na priv swoj nr telefonu ja do ciebie zadzwonie i pogadamy.

 

[ Dodano: Sro Gru 12, 2007 19:27 ]

Znalazłem odpowiedz na nurtujące mnie pytanie:

mam nadzieje ze czarownik z youngtimer.pl sie nie obrazi że go cytuje:

"Opel w silnikach CIH wymyślił bardzo dziwny sposób regulacji, przeprowadza się ją na pracującym ciepłym silniku.

Wstepnie ustawia się bardzo lużno... zakłada wspomniany dekiel zaworowy z wyciętą dziurą ew. zakłada jakąś blache osłonowa na wysokości koła rozrządu(żeby nie chlapało) i odpala silnik, delikatnie dokręcamy nakrętki żeby je "wyciszyć" jak jest już w miare cicho przystepujemy do regulacji właściwej tj- odkręcasz nakrętke danego zaworu do momentu gdy zacznie pukać nastepnie powli acz jednostajnym ruchem dokręcamy do wyciszenia, przerywamydokręcanie w momencie wyciszenia i teraz dokrecamy 4 x po 90stopni zachowując przerwy 10-15sek. na wyciśnięcie olwy z popychacza... i tak samo robimy z pozostałymi... mus pamiętać o baaaardzo wolnym dokręcaniu i zachowaniu jednostajności (nie przerywać jednego pociągnięcia -90st.) dla sporu można dokręcać od 6-ciu obrotów :D

 

aaaa... co do samych nakrętek regulacyjnych, to nie mogą się one dokręcać zbyt lużno. Nakrętki te mają na 3 górnych krawędzieś spłszczenia samokontrujace. Jeśli czujesz że dokręcają się zbyt lużno mus je wymienić.

Dokręcanie zaoliwionych śrubek kluczem dynamometrycznym nie ma żadnego sensu...

 

 

Miłego "chlapania" w oliwie...

 

ps: luzy 0.30 ustawia się przy "twardych" popychaczach"

 

Mozna zamknać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300012
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności