Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Mój pierwszy temat na tym forum mam nadzieje ze w odpowiednim miejscu go stworzyłem. Potrzebuje pomocy. Jak wyregulować zawory w Oplu Admiral 2,8l. Chodzi mi o regulacje wstępną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Jak wyregulować zawory w Oplu Admiral 2,8l. Chodzi mi o regulacje wstępną. Napisz czy masz dźwigienki zaworowe czy wałek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 wałek jest w głowicy na nim leża popychacze hydrauliczne, dzwigienka z jednej strony jest na hydraulice a z drugiej na zaworze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 na nim leża popychacze hydrauliczne, Jeżeli masz hydrauliczne to regulują sie samoczynnie Myślałem że masz wałek krzywkowy na głowicy i regulacja polega wtedy płytkami dystansowymi które mierzy się suwmiarką ,a w częściach zamiennych są o różnej grubości   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Narysowałem mniej więcej jak to wygląda. Wiem że auto ma hydrauliczna regulacje zaworów ale chodzi mi o regulacje wstępną czyli regulacje ta śróbą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 egulacje wstępną czyli regulacje ta śróbą. Tych śrub jest 8szt. Narysowałeś po prostu jak w książce z zagadnieniami projektowymi Z tego co widzę i nie tylko ja masz wątpliwości co do siły dokręcenia tych dźwigienek . Załóżmy że jest to śruba grubości 8-10 fi. to dokręcamy silą wstępnie 15N.m a następnie 25N.m wszystko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 25 nm nie moze byc bo lamie dzwigienke. Jeśli hydraulika ugieie 2mm to pękało na wys śruby a jezeli luz na 0 to lamie przy mocowaniu hydrauliki Dodam że było też takie prawdopodobieństwo że hydraulika sie zawiesza co jednak okazało sie nieprawdą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Dodam że było też takie prawdopodobieństwo że hydraulika sie zawiesza co jednak okazało sie nieprawdą.A czy wymieniałeś zawory ,lub szlifowałeś gniazda zaworowe ,uszczelka pod głowicą itp. ,bo może w tym problem Ja nie spotkalem się z tym aby robić jakieś luzy po prostu dokręcamy na daną siłę i nigdy nie było przypadku wyłamania dzwigienki :roll:Jeszcze mnie zastanawia czy dobrze miałes ustawiony rozżąd przed zamontowaniem tych dzwigienek .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 Rozrząd jest dobrze ustawiony, auto normalnie chodzi na wolnych obrotach dopiero po chwili dzwigienki pękają. Sruba niema do konca gwintu, kat wychylenia krzywki jest wiekszy niz kat wychylenia zaworu. Jesli dokrece ba te 25 czy 15 nm to wylamuje dzwigienke. Moze podasz mi na priv swoj nr telefonu ja do ciebie zadzwonie i pogadamy. [ Dodano: Sro Gru 12, 2007 19:27 ] Znalazłem odpowiedz na nurtujące mnie pytanie: mam nadzieje ze czarownik z youngtimer.pl sie nie obrazi że go cytuje: "Opel w silnikach CIH wymyślił bardzo dziwny sposób regulacji, przeprowadza się ją na pracującym ciepłym silniku. Wstepnie ustawia się bardzo lużno... zakłada wspomniany dekiel zaworowy z wyciętą dziurą ew. zakłada jakąś blache osłonowa na wysokości koła rozrządu(żeby nie chlapało) i odpala silnik, delikatnie dokręcamy nakrętki żeby je "wyciszyć" jak jest już w miare cicho przystepujemy do regulacji właściwej tj- odkręcasz nakrętke danego zaworu do momentu gdy zacznie pukać nastepnie powli acz jednostajnym ruchem dokręcamy do wyciszenia, przerywamydokręcanie w momencie wyciszenia i teraz dokrecamy 4 x po 90stopni zachowując przerwy 10-15sek. na wyciśnięcie olwy z popychacza... i tak samo robimy z pozostałymi... mus pamiętać o baaaardzo wolnym dokręcaniu i zachowaniu jednostajności (nie przerywać jednego pociągnięcia -90st.) dla sporu można dokręcać od 6-ciu obrotów aaaa... co do samych nakrętek regulacyjnych, to nie mogą się one dokręcać zbyt lużno. Nakrętki te mają na 3 górnych krawędzieś spłszczenia samokontrujace. Jeśli czujesz że dokręcają się zbyt lużno mus je wymienić. Dokręcanie zaoliwionych śrubek kluczem dynamometrycznym nie ma żadnego sensu... Miłego "chlapania" w oliwie... ps: luzy 0.30 ustawia się przy "twardych" popychaczach" Mozna zamknać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6647-regulacja-zawor%C3%B3w-w-opel-admiral-28/#findComment-300012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.