Gość Tomi1991 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Dziś po wyważeniu opon podczas jazdy próbnej okazało się, że przy tej prędkości drży kierownica. Opony są nowe geometria była rok temu zrobiona zaraz po założeniu opon. W tamtym roku też występował ten problem ale nie aż tak i teraz po ponownym wyważeniu nastąpił. Gdzie może leżeć problem jedna felga jest lekko przytarta od środka, ale żeby to miało aż taki wpływ. Co o tym myślicie jakie kroki podjąć ? Dodam jeszcze że felgi są na tych samych miejscach co w tamtym roku. A mimo to koła były niewyważone czy to wyważanie mogło spowodować to drżenie ? Edytowane 19 Marca 2014 przez Tomi1991   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 każde niewyważenie powoduje drżenie. Jeśli koleś który wyważa ma nowy sprzęt, poproś go by przy tobie zwiększył dokładność pomiaru. Zwróć uwagę na luzy i na stan tarcz hamulcowych i czystość powierzchni styku piasta-felga. Ja walczyłem długo z tym problemem. Największy efekt był po wymianie tarcz. Sam też po wyważeniu jak nie będzie efektu, możesz przekręcać o śrubę felgę. O tego typu problemach można nawet na tym forum książkę napisać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 legenada glosi ze powyzej 120 winne jest tylnie zawiesznie ja tez z tym walcze juz jest niebo lepiej. u mnie poprawilo sie po wymianie tarcz z tylu i podczas zbieznosci tyl byl lekko przestawiony, wiec ttroszke go naciagneli nie trzepie juz tak mocno   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 U mnie kiedyś w dwóch zakładach wyważali po dwa razy i drżało, dopiero jak wyważyli w trzeciej wulkanizacji to przestało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LOL@ Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 u mnie drżała przy 120 km/h bo opony byly zle zalozone... zamiast tych samych marek na osi i z prawidlowa rotacja to byly rozne i zła rotacja... wulkanizator byl chyba w cugu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi1991 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Dziwne bo problem sam przestał się pojawiać nie wiem czemu. Są jakieś minimalne drgania no ale.. Opony to dunlop sp sport 01. W niedługim czasie mam zamiar zmienić klocki, ale nie mam teraz pojęcia dlaczego problem sam znikł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 może przykleił się do felgi kawał asfaltu lub po prostu błota który tak namieszał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SiwyC20XE Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 -felgi sa oryginalne? -musisz zwrocic uwage na wymiar piasty w aucie i odpowiednik tego czyli wymiar w feldze ! -najprostrzy sposob na sprawdzenie tego to odkrec z kola wszystkie sruby i pozostawiajac kolo na piascie,dociskaj kolo do piasty i staraj sie przesunac kolo gora-dol -jesli jest wyczuwalny jakis luz to znaczy ze felgi potrzebuja pierscieni centrujacuch,a jesli felgi sa oryginalne ,lub tez posiadasz juz takie pierscienie w swoich felgach i nie ma luzu w tym miejscu(a pierscienie sa w 4 kolach) to szukamy dalej! Juz wyjasniam o co chodzi z tym luzem i pierscieniami -kolo musi miec ''oparcie'' na piascie po to sa piasty!-kolo nie moze sie ''trzymac'' na samych srubach czy szpilkach!-efekt wtedt jest taki jak przy niewywazonych kolach [drzenie od 90-120km/h] -poniewaz kolo nie bedzie idealnie ''centralnie w osi obrotu'' [czyli nie bedzie centralnie w osi piasty] Szukamy dalej czyli-trzeba pomietac ze przed wywazeniem kola musza byc umyte -bloto z felg z opon,kamyki z opon wydlubane,stare odwazniki usuniete [w przypadku alu odklejone a klej wygumowany] Trzeba sprawdzic czy felgi sa proste ! Przy montazu opon na felgi trzeba opone rozpompowac do 4bar -jesli nikt tego nie zrobil to trzeba na nowo zdjac opony nasmarowac stopki opon pasta zalozyc na felgi i rozpompowac -nierozpompowane kolo a nastepnie wywazone to blad poniewaz te wywazone masy beda sie zmieniac w czasie jazdy-poniewaz opona bedzie sie nadal ukladac na feldze w czasie jazdy i tym samym masy sie zmienia! Rowniez musimy pamietac ze po zalozeniu opon i wywazeniu nie mozna nam tego samego dnia szalec poniewaz pasta ktora smaruje sie stopki opon do montazu nie zdazy odparowac i opona sie przesunie wzgledem felgi co spowoduje zmiane mas -czli niewywazenie (poniewaz wywazajac wywaza sie masy opony i felgi) [trzeba unikac gwaltownych przyspieszen i dohamowan] Trzeba zwrocic uwage w feldze alu na powierzchnie styku z piasta-czesto ta powierzchnia sniedzieje itp co powoduje bledy przy wywazaniu -te dwie powierzchnie w feldze i wywazarce musza byc czyste-wieksze nieczystosci w tym miejscu poprostu oszuka wywazarke! [czyszczenie szczotka druciana na szlifierce kontowej] W jakim stopniu mozesz sam sprawdzic podstawowy blad ''fachowcow'' -otoz ciezarki czy to w feldze stalowej czy alu moga sie znajdowac telko w jednym miejscu- wyjasniam-w feldze mamy dwie strony zewnetrzna obrecz i wewnetrzna obrecz -na kazdej z tych obreczy ciezarek moze sie znajdowac tylko w jednem miejscu i nie wiecej niz 60 gram na strone(-nie dotyczy nalewek) -jesli masz rozsiane ciezarki w 2 czy 3 miejscach lub wiecej niz 60 gram -to jest blad! -w feldze alu zewnetrzna obrecz oczywiscie jest widoczna od srodka felgi - bo na alu ''nikt'' nie powinien naklejac czy tym bardziej nabijac ciezarki po zewnetrznej stronie!!! Chcesz sprawdzic wywazenie kol to zajedz do wulkanizacji popros zeby umyli kola bez sciagania odwaznikow a nastepnie [w Twojej obecnosci ,najlepiej w te samo miejsce na ta sama wywazarke] sprawdzili wywazanie czyli-niech zaloza kola z tymi odwaznikami na wywazarke i sprawdza jakie sa niedowagi -nie powinny byc wieksze niz 10 gram na strone -niech CI pokaza na monitorze czy wyswietlaczu-zawsze sa dwie wartosci -jedna dla wewnetrznej obreczy a druga dla zewnetrznej -wartosc podawana w gramach -jak bedzie wiecej niz 10 gram to stanowczo zadaj reklamacji czli poprawki za darmo!!! [nie pozwol wciskac sobie bajek o tolerancji wywazarki!!! max 10gram ] -jesli bedzie wiecej to trzeba sprawdzic przed kolejnym wywazeniem ta powierzchnie styku o ktorej pisalem ! A poprawka ma wygladac tak ze nie dolkejaja do tych odwaznikow nastepne telko tamte odwazniki zrywamy i dajemy nowe wg wskazan wywazarki!!! ( masy mozna zmniejszac poprzez obrucenie opony wzgledem felgi-nie chodzi tu o obrucenie opony ''na druga strone ''-tylko o przekrecenie wzgledem zaworu ) -sprawdz kola jak beda ok. -to sprawdz w pierwszej kolejnosci polosie a szczegolnie przeguby czy nie maja zbyt duzego luzu co spowoduje wypadanie polosi z osi obrotu i drzenie kierownica i calym autem -zlec to warsztatowi-chyba ze sam chcesz?- to Ci wyjasnie jak to zrobic! --nastepnie sprawdz tarcze hamulcowe-ale najczesciej ich krzywizna daje znac przy hamowaniu-mozesz sprawdzic czy zaden baran przy wymianie tarcz nie posmarowal piasty pod tarczami jakims smarym!?- w miejscu gdzie tarcza hamulcowa osadza sie na piascie nie powinno byc zadnego smaru ani rdzy oczywiscie -zeby sprawdzic ta powierzchnie trzeba zdjac tarcze hamulcowe!!! -pomijam juz przypadki kiedy montuja opony z woda w srodku,albo inne ''ciala obce'' -jak cos to pisz to postaram sie cos podpowiedziec (w nocy bo sezon w pelni)-i unikaj tych partaczy ''pod namiotami'' itp pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-529981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi1991 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Felgi mam oryginalne od GM I nie wiem czemu problem się sam naprawił. W najbliższej przyszłości mam zamiar zmienić klocki hamulcowe bo dużo ich nie zostało. Ciekawe czy problem znowu powróci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-530029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Poznacz sobie ułożenie felg na piastach. Napewno nic nie powinno się zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66647-dr%C5%BCenie-kierownicy-przy-pr%C4%99dko%C5%9Bci-ok-120kmh-17/#findComment-530100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.