Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dragus1208

Witam. Mam następujący problem z moją Astrą 2.0DTI (1998r.). Podczas jazdy nieregularnie przygasa podświetlenie i wyłączają się zegary. Jest o chwilowe i po chwili problem znika. Co może powodować takie zachowanie?? Od czego zacząć diagnozę??

 

  • 4 miesiące temu...
Gość dragus1208

Pisałem już kiedy problemu jeszcze praktycznie nie było, teraz w końcu zaczyna się robić coraz gorzej. Na początku przy wyższej prędkości zapalała się żółta kontrolka silnika ale nie było żadnych skutków ubocznych. Sprawdzałem w domu błędy ale żadnych nie wykazało. Teraz zaczęły dopiero dziać się prawdziwe cuda :-). Zdarzenia są losowe, i dzieje się tak od jakichś 2-3 tygodni. Np. dzisiaj jadę i zapala się żółta kontrolka rezerwy, gasną wszystkie światła poza dziennymi ( w środku również), gaśnie podświetlenie zegarów i wszystkie kontrolki. Wskaźnik paliwa i temperatury cofa się do 0 a prędkościomierz i obrotomierz zatrzymuje się w takiej pozycji w jakiej był kiedy wszystko zgasło. Nie działają też światła awaryjne i kierunki. No i jest tak przez 10sekund - 3 minuty, nagle wszystko się zapala, wskazówki zegarów idą do końca ale tak szarpią, włączają się awaryjne i po chwili wszystko jest po staremu. Najciekawsza sytuacja stała się kiedy wróciłem do domu. Kiedy wjeżdżałem na podwórko własnie stała się powyższa sytuacja, zatrzymałem się i chcę zgasić samochód, przekręcam kluczyk na pozycję 0 a samochód dalej pracuje :-), mało tego, wyjmuję kluczyk ze stacyjki a on również dalej pracuje :-D. A ta żółta kontrolka teraz nie zapala się sporadycznie tylko zawsze. Udało mi się również uzyskać ją włączając maksymalne obciążenie elektryki, wtedy po minucie - 2 postoju również się zapala. Gdzieś wyczytałem że winne może być ładowanie co również wydawało mi się prawdopodobne bo nie wiem czy było tak wcześniej, czy dopiero teraz ale im większe obciążenie instalacji włączę tym słabiej świeci podświetlenie liczników. Ładowanie natomiast jest prawidłowe, przy full obciążeniu na wolnych obrotach skaczę o 13,6V w górę. Akumulator dobry. Abyście znowu nie zamknęli mojego tematu twierdząc że mam sprawdzić błędy to ponownie sprawdzałem błędy na różne sposoby, byłem nawet u 2 elektryków i w żadnej konfiguracji nie wykazało żadnego błędu. Poradźcie mi od czego zacząć, gdzie szukać przyczyny?? Autko to Opel Astra 2 1998r. 2.0 DTL z klimą.

 

 

Połączyłem tematy. Pomyśl zanim założysz kolejny.

bad

Edytowane przez bad

 

Ja miałem kiedyś sytuację w której przy obrotach ok 1500 wzwyż zapała mi sie kontrolka ABS, wyłączało się wspomaganie, zegary staneły w miejscu. Po spadku obrotów do biegu jałowego wszystko wracało do normy. Diagnoza: regulator napięcia. Po wymianie problemy z ładowaniem aku. Przy okazji po za regulator padł mostek diodowy. Sprawdź najpierw alternator

 

napisz dokladnie jakie masz ladowanie i w jakich warunkach

bo to

 

 

przy full obciążeniu na wolnych obrotach skaczę o 13,6V w górę

niewiele nam podpowiada

poprawne to przedzial 13,9 14,4 bez obciazenia

powyzej lub ponizej masz winnego

kolega wyzej napisal juz co

 

Gość dragus1208

Bez obciążenia napięcie ładowania waha się w granicach 14,1-14,2V także w prawidłowym zakresie.

 

Cris, u mnie wspomaganie działa po tym jak wszystko się wyłączy, a zamiast kontrolki ABS zapala się kontrolka rezerwy :-). Z tego co udało mi się zauważyć to zachowanie jest nie zależne od prędkości czy obrotów silnika, nieraz pojawi się na postoju przy 1000RPM, czasami na trasie przy 2,500RPM. Czasami też zdarzy się tak ( ale to czysty przypadek ), że np. włączając i wyłączając światła awaryjne wszystko wraca do normy, albo włączenie i wyłączenie wycieraczek, przypuszczam że to zbieg okoliczności ale może naprowadzi to was na jakiś trop.

 

Jestem elektronikiem i po drobnych rozmyślaniach wpadłem na pewien pomysł. Gdzie w tym samochodzie znajduje się główna elektronika sterująca?? Przypuszczam że gdzieś mogły pojawić się zimne luty co powoduje losowe rozłączanie któregoś z elementów

Edytowane przez dragus1208

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności