Gość sdsds Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 dobra nie bede sie tym bawil jest juz u mechanika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr 35 Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Paliwo i iskrę może mieć z tym,że ta iskra musi być w odpowiednim momencie polożenia wału korbogo . Z pewnoscią wiesz jak to się sprawdza a jak nie to opiszę. Od prawej strony przedniego kola , masz koło pasowe i nacięcie na jego obwodzie , to nacięcie musi znajdować sie do góry i na obudowie paska rozrządu jest znak , te punkty muszą być w linii. Od tego punktu w lewo o 10 stopni ustawia się wypredzenie zapłonu i tylko w tych silnikach to się ustawia w innych to na punkt i resztę komputer pokladowy ustawia zapłon. No i w tym miescu ustawienie musi odpowiadać połozenie tłoka w 1 cylindrze w górnym położeniu i w tym polozeniu musi być iskra na tym cylindrze kolejnosc zapłonu 1 3 4 2 To podstawowe ustawienia. I w tym silniku aby nie mulił nalezy dobrze ustawić wyprzedzenie zapłonu i nie dać się mechanikowi wkręcić , że się ustawia tylko na punkt bo jak tak powie to zmień mechanika. Aparat zapłonowy jest ruchomy i jest możliwość ustawienia na tej krawędzi jest ok 1 cm wycięcie i w tych granicach go ustawiasz , kręcąc w lewo przyspiesza zapłon ale można go ustawić w momencie przyspieszania wolnych obrotów mocniej jest nie wskazane . Co mogło walić ? Miałem podobne odgłosy. Bywalo raczej zimą , odpalił i zwalniał obroty szczególnie przed skrzyżowaniem i gasł potem długo trzeba było kręcić i po woli zaskoczył ale z takim puk jakby pasek przeskoczył o ząbek , po odpaleniu nie było problemów ale kilka razy to miałem i dobry akumulator bo wymagalo trochę kręcenia . Tak jak wyzej napisane , kóle szklane by sie przydały lub więcej info z twojej strony. Dodam bo mozesz nie wiedzieć że po kupnie starego auta należy sprawdzić stan paska rozrządu i napinacza psaka i zazwyczaj się wymienia , dodam że peknięcie paska lub przeskoczenie go po zębach z powodu luzu doprowadza do pogięcia zaworów uszkodzenie prowadnic i koszt naprawy to połowa wartości tego auta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 tylko napisz co mechanik znalazl... ja obstawiam cos z rozrzadem(albo cos sie przekrecilo w sensie fazy sie rozwalily bo np. klin strzelil lub cos na gorze z walkiem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sdsds Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Jutro albo w piątek da mi odp a jak myślicie ile to będzie kosztować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 jak tylko ktores ktores kolo obrocilo to nie bedziesz plakal. Mialem kiedys przypadek w f126p, scielo klin na wale i najpierw oslanl pozniej zgasl...na probe odpalenia zapalal i zaraz gasl,(nowy lancuch, klin) i jezdzil dalej. C14NZ jest teoretycznie bezkolizyjny, ale to tylko teoria. Bo jak pasek przeskoczy lub zgubi kilka zebow(jak u mojej kyzunki) lub poprostu kolo sie przekreci bo jakis klin pusci to zawsze rozrzad moze zlapac naped z walu w innym miejscu a wtedy sieczka. W tym silniku jest jeszcze szansa ze w razie czego moga polamac sie dzwigienki-szklanki(nie wiem jak to sie nazywa) ktore sa naciskane przez walek rozzradu i dzieki temu otwieraja, zamykaja zawory.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 1.4 nie jest bezkolizyjny...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 no i co kolego, naprawione?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67467-opel-astra-awaria-silnika-jechalem-co%C5%9B-szczeli%C5%82o-i-zgas%C5%82a-i-konie%C4%87-nie-odpala/page/2/#findComment-539582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.