Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Witam, mam problem z moją astrą ( 1.7 tdi 2001r) zapala mi się kontrolka check engin, więc udałem się na serwis aby zrobić diagnozę silnika. Po odczycie komputerowym pan w serwisie stwierdził że po pierwsze są do wymiany dwie świece żarowe. Dmuchając na zimne wymieniłem cztery (nie w serwisie-cena !!) Jednak to nie koniec okazało się że mam nie orginalny przepływomierz powietrza i oto co wyszło-Wartość wymagana 25...40kg/h u mnie wartość wyniosła 44kg/h, przy prędkości obrotowej 3500 wartość wymagana 140...350kg/h u mnie jest 420kg/h. Koszt przepływomierza (w serwisie ) 900zł !. Oto moje pytanie 1.czy żeczywiście jest to przyczyna zapalania się tej kontrolki? 2.czy jest to jakieś ważne użądzenie ten przepływomierz ? 3. czy te odchylenia od normy są poważne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Przepływomierz - ważna rzecz!!! Koszt serwisowy - możę kosztować 9 stówek ale to zdzierstwo - w sklepie oryginał kosztuje od 350 do 500zł. Kontrolka serwisu zapali się przy walniętej świecy żarowej, a także przy walniętym przepływomierzu powietrza. Co do przekroczeń norm - nie mam pojęcia i nie wypowiadam się.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-299321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Co do przekroczeń norm - nie mam pojęcia i nie wypowiadam się. Jeżeli samochód sprawuje się dobrze nie muli go na obrotach , to daj sobie spokój z tym przepływomierzem .Na allegro są przepływki podróby i działają po kilka miesięcy lub od razu są do wyrzucenia .To dopiero muszą być zmienione parametry . A poza tym może to stary błąd nie wykasowany odczytał Spróbuj sobie zdjąć klemę od aku. na minutę to może już kontrolka ponownie nie zaświeci . bo miałeś spalone świeczki . Oczywiście zdjęcie klemy skasuje czas i rok. oraz jeżeli masz radio oryginalne to należy wpisać kod.jeżeli inne to tylko ten czas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-299301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Dokladnie nie sa to znaczne odchyłki od normy, zobacz jakie duze przedziały, zaloze sie ze wiele te 4 kg nie zmienią. Skasuj bledy tak jak brzoza radzi a jesli raz jeszcze sie zapali kontrolka idz na kompa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-299298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oizo Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam, u mnie dość podobny problem z tym, że nie wywala błędów związanych z przepływomierzem. Silnik teraz pracuje równo i niby wszystko jest ok poza wysokim spalaniem = 7,7l/100km po mieście (AG X17DTL). Czytając różne tematy na forum próbowałem już wielu metod aby zmniejszyć owe spalanie, które latem było niższe o około 1,5l/100km. Przy okazji usuwałem inne problemy z autkiem: - wymieniłem czujnik położenia wału po tym jak wywaliło błąd z nim związany i silnik wchodził w tryb awaryjny itp.; - wymieniłem przewody powrotne wtrysków bo były już stare i nieszczelne; - wymieniłem termostat sądząc, że silnik bardzo długo nagrzewa się do temperatury właściwej. Niepotrzebnie bo ten typ tak ma; - wyczyściłem EGR (brudny jak sto diabli), sprawdziłem przewody między pompą VAC, elektrozaworem i EGR. Dynamika wzrosła. Spalanie bez zmian; I teraz - próbowałem sprawdzać przepływomierz. Wg wskazówek z Workshop'a i użytkowników forum sprawdzałem wartość rezystancji na pinach 1 i 3. W temp. 20stC Workshop mówi o 1900-3000Ohm. W moim przypadku: 2200 Ohm - 22stC 2600 Ohm - 18stC 5400 Ohm - -8stC 1800 Ohm - większa niż 22stC Niby działa, ale czy właściwie - z powyższych odczytów trudno stwierdzić. Sprawdzałem także napięcia na poszczególnych pinach wtyczki. Niewiele różniły się od podawanych (o kilka dziesiątych V). Niestety nie wiem jaka jest granica błędu w tym przypadku. Po podłączeniu pod kompa wartość przepływającego powietrza wykracza poza wartość wymaganą. Przepływomierz jest nieco tłusty od oleju (?!?!) Wymieniać ten przepływomierz czy też będzie to zbędny wydatek ? Ceny ostatnio spadły i nówka oryginał Boscha jest za ok 270zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 a jakby tak delikatnie przeczyscic plytke benzyna ekstrakcyjna?? ale bardzo delikatnie, skoro zepsuty to mozna sprobowac. mnie sie tak udalo zrobic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artus-63 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam ja przemyłem tą płytkę ale to nic nie dało i kupiłem nowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Kol. Oizo. Myślę, że to spalanie to norma w zimie Przepływomierza nie czyści się żadnym środkiem chemicznym Tylko i wyłącznie można przedmuchać powietrzem w spreyu. Przepływomierz mierzy przepływ w oparciu o różnicę temperatur przed grzałką i za czyli uwzględnia (mierzy) także temperaturę powietrza wlotowego. Na podstawie szybkości chłodzenia wylicza przepływ masy powietrza. Najlepszą metodą na sprawdzenie tej przepływki jest podmiana i porównanie dynamiki silnika. Niektóre warsztaty mechaniczne dysponują przepływomierzami w celu ich sprawdzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 moje auto jest ostatnio bardzo kapryśne. Czasami ciężko wkręca się na obroty powyżej 3000 (szczegolnie na 4 biegu). Nieraz na trasie poleci max 140-150 a nieraz niemal 180. Czy to też może być wina niesprawnego przeplywomierza? Dodam ze bylem na sczytaniu bledow i wszystko ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oizo Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Kupiłem oryginał przepływomierza Boscha (274zlp), wymieniłem, zobaczymy co będzie. Jutro w sam raz zrobię trochę kilometrów w trasie to podzielę się wynikami. Kol. Mariusz_760301 zgadzam się z tym że zimą spalanie jest wyższe ale nie wydaje mi się aby aż tak drastycznie wzrosło. Latem na pełnym baku robiłem 900-950km. Teraz robię max 600km a to ogromna różnica. Dla zainteresowanych wklejam linki do artykułów opisujących działanie przepływomierzy: LINK1 LINK2 Zastanawiają mnie jeszcze te metody czyszczenia przepływomierza, sprężone powietrze niezbyt dobre ma właściwości czyszczące. A może by tak użyć carburatora? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6749-przep%C5%82ywomierz-powietrza/#findComment-108007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.