Gość b14ckzone Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Witam, jakiś czas temu (ok. 2 tyg wstecz) jadąc rano autem do pracy zauważyłem zupełnie przypadkiem jak mignęła mi kontrolka akumulatora. Pomyślałem, że to może mi się zdawało, ale dziś znów jadąc do roboty w momencie, gdy spojrzałem na zegary dosłownie w mgnieniu oka znów zauważyłem jak mi ona mignęła. Czy mogą to być objawy zużytych szczotek w regulatorze napięcia, czy może coś innego z czego sobie nawet nie zdaję sprawy? Pytam, bo w wakacje wybieram się w dłuższą podróż i chciałem wiedzieć, czy mam powody do obaw oraz czy muszę dokonać jakiejś naprawy/wymiany elementu. Moja jednostka napędowa to 1.7DTI z przebiegiem 185 tys. kilometrów. PS. Są jakieś limity odnośnie przebiegu, kiedy taki element powinien zostać poddany wymianie? Z góry dziękuję za wpisy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 oddaj altek do sprawdzenia...bo cos zaczyna sie dziac... jesli nie sam altek to jakies polaczenia elektryczne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-542932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Alternatory sa bardzo awaryjne w tych silnikach.Sam naprawiałem 2 razy.Najczesciej mostek do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-542935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 u mnie w zeszłym roku przy przebiegu 220tyś.km. też było jedno,drugie mignięcie trochę słabszy rozruch i w jednej chwili utrata wspomagania , brak świateł i na całe szczęscie po wjechamiu do garażu auto samo zgasło , na drugi dzień odpalił i dojechałem do pobliskiego warsztatu , cała naprawa altka kosztowała 250zł. i do dziś działa bez zastrzeżeń   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-543008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 U mnie w 1.7 cdti padł przy 190 tys. km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-543030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b14ckzone Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Oddałem wóz do ASO, gdzie alternator miał zostać poddany pełnej regeneracji. Okazało się, ze nie robią tego na miejscu, tylko alternator wysyłają do firmy, z którą współpracują. Za całość zapłaciłem 540 zł, z czego trochę ponad 2 stówy za robotę i 350 zł za regulator napięcia... pytałem, czy zostały zmieniane w środku jakieś łożyska, a oni, że raczej powinny być zmieniane... i tyle. Zakładam, że pod tą kwotę zostały też podpięte inne elementy wymagające wymiany, bowiem 350 zł za sam regulator to troszkę bogato. Sam nie wiem, co o tym myśleć, tym bardziej, że trudno kogokolwiek o to zapytać, skoro nie robili tego u siebie. Na razie działa, więc chyba jest dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-544382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Poza regulatorem nic się nie dzieje z tymi alternatorami .. płaciłem podobnie za naprawę do 1.9 CDTI 150 KM .. wiec myślę, że OK; co do naprawy .. tam się wymienia regulator wraz z diodami i to w sumie diody najczęsciej padają, a nie regulatory. Co do wyjecia i włożenie alternatora za 2 stówy .. hmm .. w Twoim autku to i tak nie jest źle. Pytanie tylko ile po drodze uszkodzili ..i jak go zamontowali, sprawdź za jakis czas, czy oleju nie gubisz?? Wraz z alternatorem masz pompę podcisnieniową (zasilanie olejem i słpyw oleju) .. warto zadbać, by tam nic sie nie działo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-544397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 (edytowane) U mnie padł równo przy 200 tys Ja mam altka As nie pamietam jakiego ale koszt z pompa ok 500 zł Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Cris91   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-544398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Ja placiłem za wyjecie i wymiane mostka i jednego łozyska 170zł...(co prawda 2 lata temu)ale ostatnio za wymiane regulatora i uszczelniacza pompy vakum podobnie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-544613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość b14ckzone Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 (edytowane) Wraz z alternatorem masz pompę podcisnieniową (zasilanie olejem i słpyw oleju) .. warto zadbać, by tam nic sie nie działo. A to podczas demontażu alternatora ktoś mógł mi naruszyć pompę podciśnieniową? Przejechałem już od roboty alternatora jakieś 500 kilometrów i oleju mi nie podjada i jest zdecydowanie ok. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez b14ckzone Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67809-alternator-17dti/#findComment-544950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.