Skocz do zawartości

Głośniejsza jazda po zmianie felg stalowych na alufelgi! Tak ma być?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczy serdecznie to mój pierwszy post na forum choć czytam je już od pewnego czasu... :rotfl:

 

Mam następujące pytanie i problem. Zmieniłem felgi stalowe na nowe aluminiowe i wyjechałem w dłuższą trasę... Założyłem je w warsztacie który sprzedaje takie felgi i jednocześnie zakłada opony oraz wyważa felgi. Opony 185/70 R14 prawie nowe. Continental Eco coś tam. Felga stalowa miała szerokość 5,5 a alufelga 6,0 cala (dopuszczalna przez Opla). Auto kupione w tym roku nowe.

 

Problem jest następujący: Po zmianie felg stalowych na alufelgi jeździ się wyraźnie głośniej. Odczucia z prowadzenia podobne jak na stalowych może ciut lepiej. W kabinie wyraźnie podczas jazdy słychać szum (generowany przez alusy? Opony? narasta powyżej 60km/h) oraz pracę hamulców! Czy to jest normalne po takiej zmianie? Trzeba się przyzwyczaić? Zaznaczam, że nie ma żadnych drgań czy bicia na kierownicy czy na pedałach.

 

Poradzicie??? :eek:

 

Oglądałem opony (teraz jestem na wyjeździe poza domem w EU). Opony wyglądają założone w dobrą stronę. Ale ciężko mi to stwierdzić na 100% bo nie mogę kurcze znaleźć na oponie znaczka (rotation - kierunku toczenia).

 

Cześć

 

Same alufelgi nie mogą powodować nadmiernego hałasu.Jedynie opony.Jeździłeś wcześniej na tych oponach?.Jeżeli jeżdziłeś i problem pojawił sie nagle po zmianie stalówek na alusy to możliwe że są źle założone.Ale nie sądze aby te opony były kierunkowe.Z Twojej rozmowy wnioskuję,że na nich nie jeździłeś.Inna rzeźba bieżnika może powodować takie objawy o których mówisz.

 

Jeździłem! Wprawdzie krótko bo raptem kilkaset kilometrów (nowe auto) zanim założyłem alufelgi do tych samych opon a stalowe felgi dałem do zimowych ale jeździłem! Nawet moja lepsza połowa sama zauważyła wzrost głośności podczas jazdy.

 

Co może być źle zrobione przy założeniu i wyważeniu nowych aluminiowych felg tak, że dają odczuwalny wzrost hałasu podczas jazdy? Szerokość felgi wzrosła z 5,5 do 6 cali na alufeldze. Czy ten hałas może to być tylko wynik pracy ramion alufelg podczas jazdy? Podkreślam,że brak jakiegokolwiek bicia czy drgań na kierownicy czy na pedałach.

 

Postaram się później wrzucić fotkę opon, bieżnika i felg.

 

Opony Continentala z serii eco są głośne same z siebie i we sztyskich autach jakie znam hałasowały. Być może nie przywiązałeś wcześniej do tego uwagi (mnie na początku Corsa wydawała się doberze wyciszona).
Natomiast przyczyną wzrostu hałasu może być szerokość felgi - dla opon 185/70 optymalna szerokość felgi to 5.5" a dopuszczalna 5" oraz 6". Na feldze 6" opona inaczej układa się i to powduje większy hałas.

 

Faktycznie...jak powiedział Gumimis są głośne.Trochę o nich poczytałem i ludzie narzekali na wydzielany przez nie poziom hałasu.Zjeździłem kiedyś cały komplet Conti...ale nie eco.Żadnych problemów z hałasem nie miałem.

Edytowane przez Natan

 

Opony Continentala z serii eco są głośne same z siebie i we sztyskich autach jakie znam hałasowały. Być może nie przywiązałeś wcześniej do tego uwagi (mnie na początku Corsa wydawała się doberze wyciszona).

Natomiast przyczyną wzrostu hałasu może być szerokość felgi - dla opon 185/70 optymalna szerokość felgi to 5.5" a dopuszczalna 5" oraz 6". Na feldze 6" opona inaczej układa się i to powduje większy hałas.

 

Może faktycznie ta zmiana felgi szerszej o 0,5" wpłynęła tak znacząco na emitowany w czasie jazdy hałas. Wciąż myślę, że to też może być wina alufelg będących rodzajem pięcioramiennego "wiatraka". Stalowe felgi mają małe otwory dodatkowo zasłonięte kapslem.

 

http://alucenter.eu/pl/p/548-MG-FELGI-14-4x100-OPEL-CORSA-D-RENAULT/31740

 

Na marginesie dla opon 185/70 R14 wg. posiadanej instrukcji optymalna szerokość felgi to 5,5", maksymalna dopuszczalna 6,0" a minimalna dopuszczalna 4,5" a nie 5,0" ;)

 

Czyli jak nie ma wyczuwalnego "bicia" na kierownicy, pedałach czy ściągania podczas jazdy to felgi są prawidłowo założone i wyważone mimo wzrostu hałasu?

 

Może w przyszłości trzeba się będzie zastanowić nad dodatkowym wygłuszeniem nadkoli i może jeszcze maski silnika bo akurat w tej CD jest tam od spodu blacha bez wytłumienia...

Edytowane przez Gość

 

Hmm znam bardzo dobrego wulkanizatora u którego nie kupowałem alufelg i ich nie wyważałem - błąd!. Zastanawiam się czy po powrocie z wyjazdu do domu nie pogadać z nim o celowości ponownego wyważenia i ich zamontowania... Felgi z CHRL no cóż zobaczymy jak z nimi będzie.

 

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności