Skocz do zawartości

spalanie i eksploa 2-litrówek i V6 - opinie (vectra & om


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Ja mam ome 2,016v i jest to za słaby silnik do tego auta. ;/ W mieście pali w/g kompa 12,4 , ale mam ciężką nóżke ;/ . Osobiście polecałbym 2,5v6 , ponieważ są to dobre proporcje do masy pojazdu :wink: . No i oczywiście frajda z jazdy :P:wink:8) Pozdro. :wesoly:

 

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Do Vectry najlepiej 2.0, do Omegi 2.5 V6. U mnie w VB 2.5 V6 spalanie minimalne - trasa - 8,1l / 100 km; spalanie w mieście zimą - okolice 15l / 100 km. Trzeba się też liczyć z tym, że do 2.5 V6 każda pie.rdoła jest droższa a i mechanik musi być dobry. A tak szczerze to powiem, że moim następnym autem prawdopodobnie będzie poliftowa VB 1.8 16V bo do Vectry to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami i kosztami utrzymania. Od jakiegoś czasu chodzą mi też po głowie głupie myśli w postaci 1.9 TDI :?:

 

  • 5 tygodni później...

Mi się udało na trasie zejść do 7,6 l / 100 km. Prędkość 90 - 110 km/h.

 

Jeśli chcesz mieć oszczędne autko i przy tym komfortowe to polecam HONDĘ ACCORD 2,0 -nie dużo pali,a jest dynamiczna i cenka ta sama praktycznie co omegi.

 

Jeśli chcesz mieć oszczędne autko i przy tym komfortowe to polecam HONDĘ ACCORD 2,0 -nie dużo pali,a jest dynamiczna i cenka ta sama praktycznie co omegi.

Napisz koledze ile kosztują części do hondy jak się coś popsuje, a w tej kwocie autko będzie już leciwe i trzeba się z tym liczyć ;)

 

Panowie zlitujcie się 8) Jak czytam że Omega B 2.5 V6 po mieście spali poniżej 10l/100km to mi się śmiac chce. Poniżej 10 to mi sie od czasu do czasu uda zejść jak pomykam naprawde delikatnie i płynnie a mam 2.0 16v. Dość długo miałem do czynienia z Omegą 2.5 i przy oszczędnym stylu jazdy jak się zaczeła zbliżać do granicy 11l/100 km po mieście to już była rewelacja. Inna sytuacja może być w Vectrze bo jednak auto jest lżejsze, ale że nie jezdziłem takim autem to sie nie wypowiadam :/

 

Wracając do tematu wątku: musisz sobie odpowiedzieć czego potrzebujesz. Jeśli ważniejsza jest dla Ciebie ekonomia użytkowania i napraw (chodzi o czywiście o silnik) to bierz 2.0 16v. Części sa o wiele tansze i praktycznie każdy mechanik (za wyjątkiem oczywiście "magików" ) sobie z nim poradzi. Jeśli jezdzisz jak np. ja czyli przeważnie sam albo + 1 i bagaże to spokojnie "dwójka" Ci wystarczy. Nie ma oczywiście się co łudzic rakieta to nie jest :) ale z drugiej strony jak ktoś się chce ścigać to nie kupuje do tego celu limuzyny :wink:

 

2.5 V6 oferuje duuuużo większą dynamikę a co za tym idzie frajdę z jazdy ale coś za coś. Pali więcej, koszty eksploatacji samego silnika sa większe (droższy rozrząd, 6 świec i co za tym idzie 6 przewodów zapłonowych, dwa tłumiki środkowe, dwa katalizatory, itp.) ale za to jeśli często jeździsz z pełną obsada samochodu nie będziesz sie denerwował że przy wyprzedzaniu musisz redukować dwa biegi zeby sie krowa zebrała :wesoly:

 

Osobiście mam 2.0 16v i jestem zadowolony, pali w granicach rozsądku, wygoda jazdy taka sama jak 2.5, tańsza eksploatacja silnika a bokami też można polatac :)

 

Koniec wywodu, napisałem co uważam, decyzja i tak należy do Ciebie :idea:

 

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Mam Omegę 2.5 V6 z 1998 r + gaz sekwencyjny BRC i potwierdzam że spalanie w mieście gazu mieści się 1 13 litrach a na trasie w zależności od załadowanego auta to 10-11 litrów gazu. Jak na taką masę to jest do zniesienia. Natomiast dynamika jazdy na trasie jest ogromna , no i przyczepność też.

 

Pozdrawiam

 

Dawid

 

Gość Gawlak

dwa tłumiki środkowe, dwa katalizatory, itp.)

ze co prosze ??

wlasnie to usuwalemcat sztuk raz

srodkowy tlumik sztuk raz

 

gdzie w viki sa po 2 bo nie znalazlem :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności