Gość sitolek Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam! Na wstępie chciałbym się przywitać z racji tego iż jestem tutaj nowy Z góry przepraszam jeśli źle zamieściłem wątek Szukam wszędzie wersji wyposażeniowych combo c, z tego wzgędu, że poszukuję combo c do ok 10000zł i mam pewien problem bo byłem wczoraj na jednych oględzinach i właściciel napisał, że jest to wersja cosmo, z tym, że z tego co pamiętam to jeżeli środkowa część deski rozdzielczej jest srebrna, to zegary powinny mieć białe tarcze i srebrną obwódkę, a w sprzedawanym egzemplarzu zegary mają tylko srebrną obwódkę i czarne tarcze, a środek deski jest srebrny... Coś mi tutaj nie pasuje, bo znalazłem również taką w której deska jest srebrną i zegary białe z srebrną obwódką czyli tak chyba powinno być, a jeżeli tarcze są czarne to coś było kombinowane, dobrze myślę? Dodatkowo proszę o wyrażenie opinii i wrażeń posiadaczy combo c, jakie silniki polecacie ? Bo przyznaję, że większość dostępnych to 1.3cdti, rzadko 1.7 cdti, silniki dti i di to już w ogóle rzadkość... Osobiście najchętniej przygarnąłbym 1.7dti (brak dwumasu, elektroniki - cr, moc na równi z 1.3 cdti). Dodam tylko, że oglądałem na razie dwa combo 1.3 i w pierwszym turbiny słychać praktycznie nie było, w drugim turbina świszczała co było słyszalne podczas jazdy przy zamkniętych szybach, moim zdaniem nie powinna świszczeć, ale może wypowiedzą się posiadacze combo Drugie combo dodatkowo stało długo nie odpalane i po odpaleniu słyszałem stukanie ewidentne spod pokrywy zaworów, obstawiam zawory, popychacze, szklanki, coś w ten deseń, z tym, że muszę dodać, iż właściciel przy przebiegu 265kkm leje mu 5W40 i nie wiem, czy to nie wina oleju... może jest już za rzadki ? W pierwszym combo takiego zjawiska nie zaobserwowałem natomiast silnik był rozgrzany jak przyjechałem... Ostatnią rzeczą która łączyła obydwa egzemplarze jest zaolejony zabrudzony z zewnątrz przewód doprowadzający powietrze do sprężarki zaraz przy sprężarce. Za wszystkie odpowiedzi serdeczne dzięki !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Combo 1.3 cdti jest słabe w tym silniku i jest z 5 biegową skrzynią, która działa tak sobie. Jest pewnie bardzo trwała, ale mało precyzyjna. Kupujesz 2 osobowy czy 5? Silnik 1.7 CDTI będzie lepszy, chociaż też kulturę pracy ma niską, ale jak to w takich samochodach nie to jest najważniejsze. W 1.3 Cdti Turbiny nie powinno być słychać, przynajmniej ja nie słyszalem, ale to było w Combo D, z tym silnikiem. P.S. 1.3 CDTI miałem też w astrze i też turbiny nie było słychać. Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez Buzka23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/#findComment-549386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sitolek Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Szukam wersji 5 osobowej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/#findComment-549387 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Z tym silnikiem 1.3 CDTI będzie Ci ciężko, ale za to jest bardzo oszczędny. W astrze H spalanie na poziomie 5-6 litrów, w Combo D podobnie. Chwila, chwila, bo czy w Combo C jest montowany silnik 1.3 cdti 90 km, czy ten z corsy 75 km? SORRY, moja wina, to jest silnik z corsy o mocy 70 lub 75 km, to ja pisalem o wersji 90 km. COFAM to co napisalem powyzej. Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez Buzka23   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/#findComment-549398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Montowano Z13DT o mocy 69KM Z13DTJ o mocy 75KM Obydwa trwalsze niż Z13DTH, ale jednocześnie oba nie warte polecenia. Poza niskim spalaniem brak plusów. Beznadziejna konstrukcja łańcucha rozrządu, koło dwumasowe, wycieki pompy wysokiego ciśnienia, problemy egr itd. Nie wchodząc już w temat kosztów utrzymania jeszcze wyższych w przypadku potencjalnej awarii w 1.7CDTI. 1.7DTI to optymalne rozwiązanie z uwagi na plusy, które sitolek zauważyłeś. Licznik nie jest wyznacznikiem wersji i nie wskazuje na kombinacje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/#findComment-549400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buzka23 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 1.3 CDTI - Z13DTH to nie jest taki zły silnik. Ja nim zrobilem prawie 90 000 km i żadnych usterek. Ostatnio jechałem z taksówkarzem, który miał go w Astrze H Kombi i miał przebieg uwaga! 380 000 km i mówił, że robił tylko rozrząd po 200 000 km. Wydaje mi się, że jeśli ktoś dba o samochód to ten silnik będzie dobry. WIadomo, że ze względu na małą moc, jest on narażony na katowanie i wtedy są awarię, ale to trochę odbiega od tematu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68492-combo-c-zapytanie-o-wersje-wyposa%C5%BCeniowe/#findComment-549411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.