Gość vincencique Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Witam ! Od niedawna mam Zafire 2.0 DTI, generalnie można powiedzieć, że jest sprawna jednak ma taki mały objaw, zanim załączy się turbina jest dużo bardziej mulasta, niż corsa 1.4 jak tylko załączy się turbo, czuje się wręcz wyrywające szarpnięcie do przodu i ciągnie jak ferrari. Jeden majster od "dizli" powiedział, że raczej wszystko jest dobrze, choć przyznał, że naprawiał już samochody z tym silnikiem i tej różnicy w niektórych tak bardzo nie czuć (nie wiem czy miał na myśli wszystkie inne, czy tylko kilka egzemplaży, które wyjątkowo dobrze chodziły) Może wy mieliście podobny przypadek i wiecie gdzie trzeba zajrzeć i co trzeba sprawdzić, by się przekonać, że ten typ już tak ma, albo że coś jednak jest zepsute?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Jezdzilem taka zafira, a teraz mam tego diesla w astrze. Porównujac tez to odczulem ze w zafirze ten silnik jest dosc mulowaty - w astrze radzi sobie znacznie lepiej, choc tak do 2 tys tez jest dosc mulowaty. Po przekroczeniu 2 tys az wyrywa do przodu. Zauwazylem jeszcze dosc dziwna rzecz - moze podobnie wlasnie jak u Ciebie - prawie szarpniecie do przodu gdzies ok 2200 obr przy prawie zimnym silniku - tak jakby gwaltownie otworzyl sie jakis zawor i silnik nagle dostal powera. Ale to chyba normalne w tym silniku i chyba tak ma byc. A zfira z tym silnikiem niestety trzeba sie przyzwyczaic ze nie bedzie sportowym, ale zato wekonomicznym autem. Jesl i ktos ma jakis wybór i zalezy mu na osiagach to napewno lepszym wyjsciem bedzie silnik 2,2. A z drugiej strony troche szkoda ze z 2.0 tylko 101 kM fabrycznie dali, chocby w mondeo to juz 130 kM z tej samej pojemnosci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 prawie szarpniecie do przodu gdzies ok 2200 obr przy prawie zimnym silniku - tak jakby gwaltownie otworzyl sie jakis zawor i silnik nagle dostal powera.Ja mam podobnie w asterce Y1,7dt z tym że tego powera czuję przy 2000 obr. Na ciepłym silniku jest to bardziej płynne a wręcz nie odczuwalne:!: Ja cały czas jestem przekonany że jest to skutek ,,dziury sprężarkowej'' Ja już zdążyłem się przyzwyczaić co i koledze vincencique proponuję Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Te silniki lubią obroty! Zabawa zaczyna sie powyżej 2000 obr/m. Trzeba pamiętać jedno - sprawny i dynamiczny diezel to: 1. Czyste filtry - powietrze, paliwo. 2. Czysty kolektor ssący. 3. Nagrzany silnik!!! 4. Sprawny katalizator (nie zapchany)! W moje Asterce wyczyszczenie samego zaworu ERG dodało silnikowi życia! Był cały w sadzy i zapieczony nagarem!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adamus Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 W mojej asterce życie wróciło jak wymieniłem filtr powietrza, paliwa, wyczyściłem EGRa, zalałem STP do czyszczenia wtrysków i po tym przegoniłem ją ostro przez jakieś 200km Po tych zabiegach zaczął się żwawiej wkręcać na obroty, przestał dymić no i nie miał takiego muła przed 2000 RPM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Adamus opowiec coś więcej, mam podobny problem z astrą II 2,0 dtl. Np. jak wyczyscić erg albo co to jest STP???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 W moje Asterce wyczyszczenie samego zaworu ERG dodało silnikowi życia! Był cały w sadzy i zapieczony nagarem! A przy jakim przebiegu to bylo - pytam bo mam juz prawie 140 tys i nie sądze aby ktos cokolwiek tam robił.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Adamus opowiec coś więcej, mam podobny problem z astrą II 2,0 dtl. Np. jak wyczyscić erg albo co to jest STP??? EGR jest to zawór recyrkulacji spalin który znajduje się w kolektorze dolotowym który trzeba zdjąć i dokładnie wyczyścić z oleistych osadów i innego syfu. A STP - rodzina dodatków uszlachetniających do paliwa i oleju silnikowego w tym przypadku czyszczący wtryski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adamus Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Kris, bardzo ładnie kolega Bogo, to wyjaśnil arty, ja czyściłem dlatego że zaczął z niego lecieć syf... To widać pod plastikową pokrywą silnika.. więcej w tym temacie: http://forum.opel24.com/problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel-vt8639.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Warto sprawdzic katalizator bo u mnie było podobnie . EGR wyczyszczony brak poprawy . Dopiero jak wywaliłem kata auto wróciło do swojej swietnosci i zaczeło sie ładnie wkręcac. A co istotne diesel lubi co jakis czas dostac po garach oczyszcza kanały wylotowe spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6875-zafira-20-dti-jak-%C5%BC%C3%B3%C5%82w-do-2500-obr/#findComment-298147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.