Gość Mass Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i nawet nie zdążyłem się jeszcze przywitać ale naprawdę czytałem z pozycji gościa a teraz muszę się do Was zwrócić o pomoc w zdiagozowaniu usterki w moim tygrysku. A więc do rzeczy : Auto chodziło dobrze - normalnie przyspieszało, nie zawieszała się na obrotach przy wrzucaniu na luz podczas dojezdzania do skrzyżowania ani od razu po odpaleniu silnika . Z czasem zacząłem odczuwać poszarpywanie(na rozgrzanym silniku bo na zimnym jest w miarę ok ) gdy puściłem nogę z gazu a ona była na 5 biegu i tak spadała np z 100 do 80 km/h. Zaczęło mi to przeszkadzać więc na pierwszy strzał wymieniłem filtr powietrza , paliwa(bosch, bosch) oraz świece (ngk 2 elektrodowe) - nic to nie dało a szarpanie zwiększało częstotliwość wraz ze wzrastającym spalaniem (w tej chwili ok 14l/100km). Pojechałem na diagnostykę i wyskoczyły błędy: - Złe działanie zaworu EGR - Czujnik w kolektorze dolotowym - Sonda lambda Mechanik który diagnozował wyczyścił zawór EGR skasował błędy i teraz nie wyświetla żadnego a samochód jak szarpał na ciepłym silniku tak szarpie. Przeleciałem wiele for i bardzo dużo posiadaczy Opli ma ten sam problem co ja co prawda nie znalazłem drugiego takiego samego ale podobne no i wyczytałem że czujnik od temperatury płynu w chłodnicy który jest tak z prawej strony z przodu nad pompą wody może źle odczytywać temperature więc go też zmieniłem.Zmieniłem sondę lambdę przed wyczyszczeniem EGR (był przygięty trzpień) i to też nic nie dało) Teraz przymierzam się zmienić przewody (kosztowały 110 zł nie pamiętam firmy i były wymieniane w marcu i jest na nich zrobione ok 10000 km)no i cewkę zapłonową i już mi ręce opadają bo kupiłem auto za grosze gdyż jest ze słabą blacharką ale chodziło jak zegarek a teraz wrzuciłem w nie już 500 zł w tym miesiącu i nic się nie zmieniło, spalanie mnie finansowo przerasta i już naprawdę nie mam do niej cierpliwości i dostała parę długich (też nie poskutkowało nie boi się nic a nic :-) ) I tu moje pytanie do was czy ktoś miał podobny problem i może udało się Wam go jakoś rozwiązać? Tutaj filmik jak się zachowuje obrotomierz : http://tigra.szarpie.na.obrotach.patrz.pl Pozdrawiam - Michał . Edytowane 4 Września 2014 przez Mass   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Witam w Twoim przepadku problemem może być przepustnica lub czujnik typu map sensor,ewentualnie zaworki podciścienia,szukaj przyczyny w układzie zasilania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mass Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Jak wymienić ten czujnik ? I po czym poznać że przepustnica jest zepsuta i nie działa jak należy ? Czy wystarzczy ją wyczyścić ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Czujnik to odkręcić jego mocowanie i wypiąć wtyczke a przepustnicy czyszczenie nie pomoże jeśli któryś czujnik w niej jest uszkodzony a są 2.W tym przypadku to raczej może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy bo obroty na biegu jałowym są ok tak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mass Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 Na jałowym skacze od 900 - 3500 i nie ma znaczenia kiedy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 To co wymieniłeś tzn.filtry,świece,przewody WN były zbędne nie mające przyczyny ze stanem objawów,nie wiem dlaczego ten mechanik na diagnostyce gdzie byłeś nie zwrócił uwagi na przepustnice jak obroty biegu jałowego masz tak skaczące a samo czyszczenie EGR też nie pomaga.Teraz skup się na przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mass Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Chodzi o to że ona raz skacze raz nie raz skoczy na 2,5 raz na 3 a raz na 1,5 tysiąca. Czyli mówisz żeby zacząć od przepustnicy i nie szukać winy w cewce ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djlux Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Awaria cewki niedaje tak falujących obrotów na jałowym a przepustnica tak.Te czujniki podciśnieniowe też mogą dorzucić 3grosze do tego ale przepustnica na pierwszy rzut.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mass Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Dobra będę w poniedziałek zmieniał przepustnicę i odrazu zaślepię chyba tego egra ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68802-tigra-14-16v-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-552710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.