Gość amator1980 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Witam Zanim napiszcie mi szybko że problem jest z termostatem to proszę o przeczytanie wiadomości do końca. Otóż moja corsa to silnik 1.0 Z10XEP rok 2004 Problem dotyczy z osiągnięciem odpowiedniej temperatury silnika - wymieniłem dwa termostaty. Pierwszy Wahler lecz objawy nie ustąpiły drugi zamówiłem oryginalny oczywiście z obudową i uszczelką oplowski. Temat powraca bo powracają niskie temperatury. Odpalam autko po 4 lub 5 minutach zaczyna lecieć ciepłe powietrze z dmuchawy oczywiście nie nastawiam na 4 tylko np na 1 lub 2 czyli objaw normalny, ale nic po za tym mogę jeździć 10 lub 20 km temp. cieczy nie podniesie się ale do 80 st, przełączam dmuchawę na 3 i temperatura potrafi spaść nawet przed pierwszą kreską. Wąż od termostatu chłodny dolny chłodny chłodnica chłodna. Dodatkowo czyściełm chłodniczę od nagrzewnicy była zasyfiona miała takie małe czarne grudki klika razy. Jak tylko przekręce pokrętło dmuchawy na niebieskie pole czyli odcinam mały obieg temperatura zaczyna się podnosić i osiąga 90 92st. ale cóż z tego jak w środku zimno. Dodam że słyszę chroboczenie w okolicach pompy jest do wymiany autko ma przejechane 163tyś i pompa wody nie była wymieniana ale raczej gdyby to była pompa to silnik przegrzewałby się. Jak przekręcę pokrętło na czerwone pole z powrotem temp spada poniżej 70 st. coś jest nie tak. Tak jakby mały obieg chłodził za bardzo pracę silnika W zbiorniczku cieczy nie ubywa brak plam oleju zauważyłem ciemny osad jakby kawałki metalu ale to nie olej ........oleju też nie przybywa trochę spala oleju ale te typy tak mają. Powiedzcie co może być przyczyną bo ręce mi opadają - czeka mnie 3 termostat? ? czy może ta nagrzewniczka jednak do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Jeśli spada temperatura to powinien termostat przymknąć obieg duży i utrzymywać wlasciwą. Wygląda na to że tego nie robi. Chłodnica jest zimna podczas rozgrzewania silnika? Termostat nie puszcza na nią zbyt wcześnie ? Jeśli jest jakiś syf w układzie to dalej to chemią do czyszczenia. W wyplukaj dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-557757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator1980 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 W tym modelu łatwo wyciągnąć termostat zrobiłem nawet próbę bez termostatu i wtedy jednocześnie nagrzewała się chłodnica ale wskazówka cieczy nawet nie drgnęła Nie, chłodnica nie nagrzewa się razem z silnikiem. Tak jak pisałem wąż górny od termostatu jest chłodny i dolny też. Jak odetnę mały obieg pokrętło dmuchawy bez nawiewiu wtedy całe ciepło idzie na silnik wtedy trzyma temp. zrobiłem taką próbę było 92st. puściłem dmuchawę na 4 i wskazówka cieczy zeszła poniżej pierwszej kreski odłączam dmuchawę chwila ciszy wskazówka zaczyna lecieć do góry z powrotem na 92   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-557765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Nie ma czegoś takiego jak odcięcie małego obiegu... Płyn krąży w nim cały czas. Non stop.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-557768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator1980 Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Chodziło mi że jak nie puszczam dmuchawy to oddaje całe ciepło na silnik jakby nie było u mnie ta mała nagrzewniczka trochę ciepła zabiera. Więc pozostaje dobrze przepłukać wszystko jeśli pada, sypie się pompa np. łożysko lub np. śmigło wirniczka + mała nagrzewniczka np zapowietrza się bo pompa nie daje takiego obiegu jak trzeba może coś tam oddaje ale nie tak jak powinna to czy to może być przyczyną ?? muszę podjechać do warsztatu i jeszcze dla pewności sprawdzić ciśnienie na cylindrach żeby wykluczyć UPG i pozostaje termostat choć kurde naprawdę wsadzony oryginał nowy były legendy że ktoś wymieniał 5 ale skąd tyle kasy. Martwi mnie to bo nie może być tak że będę jeździł wiecznie na niedogrzanym silniku w końcu coś konkretnie pójdzie i wtedy to strzelę sobie w kolana   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-557774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator1980 Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Witam ponownie A więc wczoraj było trochę ciepło. Postanowiłem w mojej corsie spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia Załączyłem silnik odciąłem dmuchawę zostawiłem pokrętło na czerwonym polu nagrzewał się nagrzewał Osiągnął prawie ponad 95 załączył się wiatrak termosta puścił na duży obieg załączyłem dmuchę na 4 m ax czerwone pole wskazówka zaczęła opadać do 82 st po raz pierwszy nie mogłem z gorąca utrzymać rąk przy nawiewiach, ale niestety zaczło spadać coraz niżej poniżej 80st. jak przygazowałem na postoju obroty 3do 3,5tyś momentalni wskazówka zaczęła iść do góry i znowu gorące powietrze jak puściłem na luz z powrotem spadek przejechałem się zaczął utrzymywać tem 85 st. na 4 ogrzewanie max ale coś jest nie tak w dmuchawie robią się jakby przerwy wskazówka spada zaczyna lecieć chłodne powietrze i za chwilę jak zwiększam prędkość i obroty to zaczyna lecieś goroące. Coś ewidentnie nie gra nie wiem ale cały czas myśle że chyba musze kupić 3 termostat co wy na to   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-557980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator1980 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Dziś przepłukałem układ chłodzenia nowy płyn zalany do chłodnicy, odpowietrzony dokładnie chyba z 1,5h , trochę to czasu zajęło.....a więc minimalna poprawa, coraz cieplej. Węże pod maską od nagrzewnicy obydwa gorące Pompę wody sam nie wymienię a muszę bo od nowości jakieś propozycje oprócz gm ???nie mam narzędzi itd. Proszę o link jak zdemontować deskę rozdzielczą corsa c z10xep   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69335-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/#findComment-558562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.