dawidb750 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 chodzi o pobór prądu. Świece żarowe w silniku pobierają prąd przed rozruchem i po rozruchu silnika. początkowo po odpaleniu grzeją ciągle a po kilkunastu sekundach są zasilane impulsowo poprawiając spalanie bogatej mieszanki paliwa ( nie wiem czy w DTH występuje sterowanie impulsowe - jeśli nie to sprawa prostsza). Żeby nie spalić alternatora lub całego auta te grzałki można włączyć dopiero gdy świece żarowe silnika przestaną grzać. Ja mam u siebie wpięty przekaźnik sterowany sygnałem ze świec żarowych po to by uniknąć wspólnego grzania (styk przekaźnika rozwiera grzałki wody w momencie dogrzewania silnika). Napisz jak mam sprawdzić to sterowanie świec, czy występuje i jak długo ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 dostań się do wtyczki od świec żarowych i np. próbówką żarówkową 12V jeden przewód do tej wtyczki a drugi do masy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Sterownik robiłem na podstawie tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/14_1264196439.jpg Wprowadziłemmałe zmiany: -zamiast 1 bezpiecznika 3, do każdeko przekaźnika oddzielny - w miejscu włącznika po stacyjce mam włącznik 3 biegunowy z żarówką, w momencie podgrzewania włącznik jest podświetlony - dodałem wyłącznik termiczny 70"c   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 u mnie podobnie jak u Ciebie Rafał_79 z tym że jest dodatkowy włącznik (przekaźnik po świecach z racji że ja mam diesla) i włącznik dwubiegunowy z podświetleniem. Dodatkowo ze styków prądowych jednego z przekaźników do załączania świec podłączyłem diodę z przerywaczem, która mruga mi podczas grzania. Dla sygnalizacji podświetlenie włącznika gaśnie jak grzeją świece żarowe silnika i zapala się po ukończeniu grzania (system gotowy do pracy), Jak tylko załączę to dochodzi migająca czerwona dioda. Włącznik świeci żarówiasto na niebiesko a dioda dość mocno wali po oczach co nie sposób nie zauważyć, wiec unikam przypadkowego nie wyłączenia. Włącznik wraz z diodą umieściłem pod włącznikiem świateł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 W zasadzie taki sposób podłączenia jest chyba najprostszy i najlepszy. Włącznik z źarówką musi być koniecznie bo w innym przypadku można się zapomnieć i na darmo podgrzewać. No chyba że dodamy wyłącznik termiczny. Mi udało się włącznik wcisnąć w schowek pod włącznikiem świateł, niby go nie widać ale jak jest włączony to światło daje po oczach przez szparę w schowku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.