Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi o pobór prądu. Świece żarowe w silniku pobierają prąd przed rozruchem i po rozruchu silnika. początkowo po odpaleniu grzeją ciągle a po kilkunastu sekundach są zasilane impulsowo poprawiając spalanie bogatej mieszanki paliwa ( nie wiem czy w DTH występuje sterowanie impulsowe - jeśli nie to sprawa prostsza). Żeby nie spalić alternatora lub całego auta te grzałki można włączyć dopiero gdy świece żarowe silnika przestaną grzać. Ja mam u siebie wpięty przekaźnik sterowany sygnałem ze świec żarowych po to by uniknąć wspólnego grzania (styk przekaźnika rozwiera grzałki wody w momencie dogrzewania silnika).

Napisz jak mam sprawdzić to sterowanie świec, czy występuje i jak długo ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560232
Udostępnij na innych stronach

Sterownik robiłem na podstawie tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/14_1264196439.jpg

Wprowadziłemmałe zmiany:

-zamiast 1 bezpiecznika 3, do każdeko przekaźnika oddzielny

- w miejscu włącznika po stacyjce mam włącznik 3 biegunowy z żarówką, w momencie podgrzewania włącznik jest podświetlony

- dodałem wyłącznik termiczny 70"c

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560237
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

u mnie podobnie jak u Ciebie Rafał_79 z tym że jest dodatkowy włącznik (przekaźnik po świecach z racji że ja mam diesla) i włącznik dwubiegunowy z podświetleniem. Dodatkowo ze styków prądowych jednego z przekaźników do załączania świec podłączyłem diodę z przerywaczem, która mruga mi podczas grzania. Dla sygnalizacji podświetlenie włącznika gaśnie jak grzeją świece żarowe silnika i zapala się po ukończeniu grzania (system gotowy do pracy), Jak tylko załączę to dochodzi migająca czerwona dioda. Włącznik świeci żarówiasto na niebiesko a dioda dość mocno wali po oczach co nie sposób nie zauważyć, wiec unikam przypadkowego nie wyłączenia. Włącznik wraz z diodą umieściłem pod włącznikiem świateł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560241
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie taki sposób podłączenia jest chyba najprostszy i najlepszy.

Włącznik z źarówką musi być koniecznie bo w innym przypadku można się zapomnieć i na darmo podgrzewać. No chyba że dodamy wyłącznik termiczny. Mi udało się włącznik wcisnąć w schowek pod włącznikiem świateł, niby go nie widać ale jak jest włączony to światło daje po oczach przez szparę w schowku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69569-dogrzewanie-silnika/page/2/#findComment-560244
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności