Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 witam chociaż to pewnie mój jedyny post na forum ! Przyjechała do mnie na swieta babcia Astrą G 1.6 16v ( klima czyli pewnie alternator też jakiś większy ) czy może ktoś wie jaki to będzie alternator? miała już kiedyś ponoć regenrowany i chyba jakoś słabo bo teraz własnie padł. pytanie główne bo jak już zdejmę to g**** to jakoś kupie "taki sam" ale nie mogę się dobrać od góry do dolnej śruby mocującej alternator jaki tam jest rozmiar TORX'a wie ktoś ?? dziekuje bardzo i pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Do kubaDT Jak jest z klima to alternator ma 120A Jesli mowisz o tej dlugiej srubie ktora trzyma alternator od dolu to lepiej odkrecic ja razem z tym mocowaniem co jest dokrecone do silnka za pomoca dwoch srob trox. Jesli w twoim modelu nie ma takiego mocowanie to odkrec wszystkie sruby procz tej dolnej podloznej i odepchnj alternator do tylu. wtedy on sie obruci troche na tej srubie bedziesz mial dostep do lebka sruby. Sruba ma glowke typu trox ale nakretka jest zwykla chyba 14 albo 15.[/b]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-297533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 dzięki bardzo jutro zobaczę jak wygląda sprawa z tym mocowaniem a co do nakrętki dolnej śruby tego ustrojstwa to niestety nie odkręce jej samej bo sie cała śruba kręci a chwycić z drugiej strony od góry to sie chyba nie da więc cała nadzieja w tym mocowaniu jeszcze raz dzięki i pozdrawiam [ Dodano: Czw Gru 27, 2007 13:27 ] witam ponowanie, w końcu udało mi się wyjąć to ustrojstwo ( potrzebne są torxy 12 i 13 ) teraz chciałem sie dowiedzieć jakie firmy robiły alternatory do astr G bo po wyjęciu okazało się że babcia ma DELPHI i nie wiem czy podczas naprawy w ASO nie wcisneli jej jakiego tanigo zamiennika który bez sensu naprawiać . pozdrawiam Kuba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-297443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam. Koledzy podepnę się bo temat podobny. Jak jest z klima to alternator ma 120AMam Astrę G X16XEL, wspomaganie, klima, wersja elegance, 98rokMoje pytanie czy robole mogli spaprać robotę zakładając mi zły regulator i układ prostowniczy - jak twierdzą założyli od 100A. Autko od tamtej pory /pół roku/ reaguje falowaniem obrotów, spadkiem obrotów przy np. załączeniu ogrzewania tylnej szyby, ruszaniu kierownicą, lub też gdy włącza się wentylator na chłodnicy. Spece, którzy mi to robili twierdzą, że to nie ma wpływu i wszystko jest cacy, a problemy wzięły się nagle z tego że mój silnik jest w bardzo słabej kondycji i przygasa jak jest większe obciążenie elektryczne /szkoda że się nagle tak zestarzał z dnia na dzień :wink:/. Pzdr .Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-296685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 A moze Ci regulator wsadzili 70A albo ten 100A jest za slaby i powinien byc 120A bo z twoich objawow wychodzi na to ze za malo pradu jest podawane a za duze obciazenie. Sprawdz jakie masz napiecie na wyjsciu alternatora przy wlaczonych wszystkich odbiornikach energii elektrycznej jakie masz w aucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-296679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Witam ponownie. A więc znalazłem czas i pomierzyłem napięcia, sprawdzałem na kablach przy akumulatorze bo do altka trochę za głęboko. 1) od 14,49V -> 700obr.min do 14,56V -> 2000-6000obr/min -- bez żadnego odbiornika elektrycznego 2) 14,39V - tylko włączone ogrzewanie tylnej szyby 3) 14,49V ->> 13,60V - taki spadek zanotowałem przy gwałtownym ruszaniu kierownicą, prawdopodobnie opór wspomagania 4) 13,60V po włączeniu wszystkiego naraz /dmuchawa na 4, ogrzewanie szyby tylnej, światła mijania, długie, przeciwmgłowe przód i tył -->> lecz co mnie zastanowiło bardzo powoli spadało napięcie aż po ok 3-5 minut było 12,4V Proszę się odnieść do tych pomiarów. Mi osobiście się wydają być ok, gdyż nigdy nie używam wszystkiej elektryki w samochodzie, przy mojej typowej jeździe spada z 14,49V do powiedzmy 14,2V. No pytanie które teraz mi się nasuwa to dlaczego silnik reaguje spadkiem obrotów do 500-550 obr/min tylko w momencie włączania odbiorników elektrycznych, poza tym nie faluje, no może czasem przy dojeżdżaniu do świateł ale to max do 600obr/min spadnie. Dodam, że silnik krokowy od 2 tygodni nowy - po wymianie bez zmian Proszę o wszelkie sugestie i komentarze - bo mi już ręce opadają. Pzdr Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-294219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 1) od 14,49V -> 700obr.min do 14,56V -> 2000-6000obr/min -- bez żadnego odbiornika elektrycznego 2) 14,39V - tylko włączone ogrzewanie tylnej szyby 3) 14,49V -> > 13,60V - taki spadek zanotowałem przy gwałtownym ruszaniu kierownicą, prawdopodob Masz prawidlowe wskazania alternatora . Pozostałe mankamenty te krokowce sondy lambda może to one za tym stoja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-294213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 A może tamten co się zepsuł coś nabroił ja mam klime i elektryke a alternator 100A Hitachi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-293678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mark_pg Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Krisp, Może i nabroił, ale za cienki elektryk jestem żeby to odkryć. Muszę sam się jeszcze zająć jak się cieplej zrobi podstawami takimi jak: przepustnica, egr, itp., bo w warsztatach ci spece tylko kasę dobrze liczą a efektów nie ma. Mechanicy sprawdzali te podzespoły i niby świetnie działają, szkoda tylko że auto nie do końca. Jakby ktoś jeszcze chciał coś do tematu dorzucić to się uciesze Dzięki za info. Pzdr Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-293644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 jaśli masz delfi, to jest to 100 Amperowy, opłaca sie naprawiać ok 100 zł i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7010-jaki-alternator/#findComment-238949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.