Gość adamoxx1 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Cześć, Czy macie może pomysł co może powodować takie skokowe ruchy kierownicy? Sa zauważalne jedynie w okolicach neutralnego położenia do jazdy na wprost. Nie przeszkadza to w normalnej jezdzie, niemniej jednak pod rękami jest to pulsowanie wyczuwalne i trochę mnie to irytuje. Czuć je tylko wtedy kiedy kierownicą zaczyna się obracać, nie towarzyszy temu żaden dzwiek. Podczas jazdy na wprost nie ma żadnego bicia, niezależnie od prędkości. Samochód to Opel Astra H GTC, 1.9, 120 KM, Z19DT, 2007 r. Dodatkowo mam pytanie do posiadaczy konkretnie silnika Z19DT w swoich Astrach - czy na postoju czujecie na kierownicy wibracje silnika? Mój ojciec ma Vectre z silnikiem DTH, na kierownicy nie da się tam poczuć żadnych wibracji i ogolnie sam silnik i samochod mniej wibruje. Czy myślicie że to różnica w kulturze pracy między tymi 2 modelami silników (8 zaworowy vs. 16 zaworowy)? Bo nie wiem czy można jakoś to zniwelować, czy po prostu te silniki tak mają... Dzięki i pozdrawiam Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70897-niezbyt-p%C5%82ynna-praca-kierownicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 masz lekko skrzywioną felgę lub jajowatą oponę. Nie mylić tego z niewyważeniem bo wyważenie dynamiczne odważnikami niweluje tego typu defekty. Ja u siebie miałem dość mocno skrzywioną felgę lecz mój znajomy oponiarz idealnie wyważył i nic nie było. Jedyne co dało się odczuć to tego typu pulsacyjne skręcanie przy niskich prędkościach. Nie wykluczam też uszkodzenia w samej maglownicy. Sprawdź jednak felgi i opony. Podnieś auto i zakręć nimi a się przekonasz. No i uzupełnij profil.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70897-niezbyt-p%C5%82ynna-praca-kierownicy/#findComment-573662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamoxx1 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Maglownica raczej odpada, bo zapewne podobnie byłoby na postoju przy kręceniu kierownicą? Tak jest tylko w czasie jazdy. Częstotliwość pulsowania wzrasta z szybkością toczenia. Musi to być wina opon lub felg, tak jak mówisz. Przy hamowaniu też ma się wrazenie tego pulsowania, bardzo delikatnie. Tarcze są nowe. Niedlugo zmienie opony i licze na to że problem zniknie. Samochód mam od sierpnia, kupiony na zimowkach wiec nie mialem okazji zakladac mu jeszcze innych opon/kół.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70897-niezbyt-p%C5%82ynna-praca-kierownicy/#findComment-573667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irekx5 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 U mnie było podobnie gdy miałem przednie opony wyząbkowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70897-niezbyt-p%C5%82ynna-praca-kierownicy/#findComment-573886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamoxx1 Opublikowano 23 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Zmieniłem opony na nowe - faktycznie problem znikł bez śladu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70897-niezbyt-p%C5%82ynna-praca-kierownicy/#findComment-576882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.