Skocz do zawartości

problem z zapalaniem vectry A


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

jestem posiadaczem opla vectry 1,6 GL z 1988r. Pomimo leciwego wieku samochód nie jest skorodowany silnik nie pali mi oleju do tej pory sprawował mi się bardzo dobrze ale od 2 miesięcy co jakiś czas robi mi psikusy. Co dwa trzy dni mam problem z zapalaniem go rano, szczególnie po odstaniu nocy lub dwóch. Po pierwszym takim wypadzie obejrzał go elektryk wymienił mi modół w aparacie zapłonowym za 130zł. i pomieszał w kablach i zapalił ale za dwa dni rano to samo. Pali mi się też żółta kontrolka z błyskawicą - powiedziaL że to błędy w komputerze. Kiedy silnik nie zapala po przekręceniu kluczyka stwierdziłem że nie słychać pompy paliwa. Iskra jest ale świece są suche. Wcześniej tak kontrolka się też czasami zapalała ale silnik normalnie pracował. Dziś rano znów to samo nie słychać pompy silnik kręci nie zapala. Przeczytałem różne wasze opisy ale zawsze natrafiałem na pojazdy z LPG a ja go nie mam. Proszę poradzcie mi co to może być bo przez cztery lata jak go mam nie byłem z nim w warsztacie zawsze sam robiłem naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
loozack, dzięki za zainteresowanie i przekazana informację spróbuję odczytać kody tylko na tej stronie którą mi dałeś są kody do Astry czy to jest jakaś różnica mój samochód posiada silnik z monowtryskiem 1,6 injection - sory ale w tej elektryce jestem laikiem czy wiesz gdzie jest ten cały sterownik. Życzę ci wszystkiego dobrego w nowym roku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/#findComment-296122
Udostępnij na innych stronach

Wiec musisz najpierw zlokalizować wtyczkę diagnostyczna, jest ona przy prawym kielichu amortyzatora stojąc przodem do auta. Prawdopodobnie jest wpięta w taki plastik trzymający przykręcony do nadwozia. Wypinasz ta wtyczkę, wkładasz spinacz i mostkujesz piny A i B. Wsiadasz do auta i przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon. Powinna zacząć mrugać kontrolka z rysunkiem silnika. Więcej info w podanym przez loozack'a linku :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/#findComment-296120
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

GrzECHO, dzięki za podpowiedz jutro pójdę walczyć na spokojnie bo nie mam pojazdu, jestem uziemiony. Jak jutro będę miał problem to odezwę sę. Powodzenia w przyszłym roku.

 

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 18:31 ]

 

GrzECHO, witam ponownie, dzisiaj przejrzałem całą instaację w moim aucie, wszystkie styki przemyłem WD-40 ( tak jak wyczytałem w innych linkach )zauważyłem zardzewienie końcówki od cewki zapłonowej, po za tym w aparacie zapłonowym stwierdziłem że pod spodem jest plastikowy uchwyt, przez który przechodzą przewody do środka i był połamany i wysypał się przeczyściłem także styki modułu ( bo ten elektryk co mu dałem wcześniej samochód nawet tego nie zrobił ) po za tym przeczyściłem masę i wstawłem świeżo podładowany akumulator. Po przekręceniu kluczyka pompa podała paliwo i pojazd zapalił od kopa. ( Ja już nie wiem co jest grane ). Odnalazłem sterownik ( po prawej strnie pod nogami pasażera ) ale to co mi podał loozack różni się diametralnie. Ja mam jakieś ? nie wiem co Made In Singapure GM u góry był numer 16199341 12 37 680 GM a poniżej 4272 ( mam tego zdjęcia ale nie wiem jak ci je przesłać ) wtyczki różnią się od tego co mi przekazano - ma o wiele więcej wejść niż 10 czy 16 tak że nie wiem które styki podłączyć aby sprawdzić kody ponieważ żółta kontrolka dalej sie pali. Zauważyłem jedynie iż pojazd dostał równiejszej pracy i lepszego kopa. Jeżeli wiesz co jak w tym urządzeniu to sprawdzić prosiłby o radę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/#findComment-296102
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wtyczki różnią się od tego co mi przekazano - ma o wiele więcej wejść niż 10 czy 16 tak że nie wiem które styki podłączyć aby sprawdzić kody ponieważ żółta kontrolka dalej sie pali.

Vectry A złącze diagnostyczne mają pod maską a nie w kabinie czyli tak jak napisał:

musisz najpierw zlokalizować wtyczkę diagnostyczna, jest ona przy prawym kielichu amortyzatora stojąc przodem do auta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/#findComment-295975
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie na forum. Chciałem opisać co zrobiłem wreszcie aby uruchomić moja vectrę. Wspomne jeszcze iż po wypryskaniu wszystkich styków WD-40 samochód mi zapalił i znów pojeździłem nim 3 dni i stanął mi na skrzyżowaniu. Znalazłem wtyczkię diagnostyczną jak polecił mi Grzecho za pomocą spinacza odczytałem kod - 42, który mówi że brak jest impulsu z aparatu zapłonowego ( jak polecił mi loozack ) rozebrałem cały aparat zapłonowy okazało się że jeden z przewodów biebnący od modułu miał pokruszoną izolację i stykał się z masą co w rezultacie nie dawało impulsu i nie włączała sie pompa paliwa. Odizolowałem przewody pojazd zapalił ale po którymś razie 10-12 samochód znów nie zapalił. Elektryk ( znajomy ) polecił mi jeszcze jeden zabieg to jest wymianę czujnika Hala - który mógł też powodować taki stan. Po zmianie czujnika hala i odizolowaniu przewodów biegnących od modułu pojazd zapalił, na wolnych obrotach chodzi jak zegareczek. Po za tym zgasła mi kontrolka - check. Jestem zadowolony, dziękuję za rady myślę że dzięki wam zaoszczędziłem trochę kasy za naprawę w warsztacie lub serwisie. Przerabiałem też temat uszkodzonego przekaźnika pompy paliwa a także myślałem juz o wymianie samej pompy do czasu aż odczytałem kod usterki - uważam iż nie należy szukać niewiadomo gdzie zacząć od ustalenia błędu dopiero potem wymieniać to co sie popsuło. Jeszcze raz dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7111-problem-z-zapalaniem-vectry-a/#findComment-293543
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności