Gość MAGTRONIX Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Wariujący wskaźnik paliwa. Zasada działania jest następująca Czym mniejszy opór tym wskazówka dąży do zera,czym większy opór wskazówka idzie w górę Dlatego jak mamy chwilową lub stałą przerwę w obwodzie (opór nieskończoność ) wskazówka idzie i stoi w górze (po odłączeniu stacyjki wskazówka zawsze zostaje w tym samym miejscu). To samo tyczy się lampki rezerwy, zapala się od pewnego oporu w dół rezerwą steruje licznik. Zaczynamy diagnostykę Kostka pod autem na wysokości słupka mierzymy najpierw w stronę auta jeśli opór jest ok 70 ohm to idziemy w stronę baku Mierzymy wtedy gdy jest awaria Jeśli okaże się że macie wyższe wskazania na mierniku ściągamy bak ( nie jest tak źle trzy śruby mocujące bak, jedna kostka przy pompie i sama pompa wkręcana w bak jak denko w słoik :-) a i dwa wężyki paliwowe od pompy reszta zostaje) W pompie są trzy punkty które mogą zawieść i należy to sprawdzić kostka zewnętrzna pompy,druga która wchodzi w nią ale od spodu ( ja właśnie tam miałem problem z jednym pinem od silniczka) no i sam rezystor na rezystorze są blaszki które mogą być wyrobione. Nie wolno ich doginać śrubokrętem od góry, bo zepsujecie.Ja tak zrobiłem odruchowo dlatego byłem zmuszony to naprawić :-) trzeba wymontować płytkę rezystora i coś zagiętego ( najmn.imbus) podłożyć od dołu w połowie blaszki i zrobić taką dźwignie i dopiero wtedy podgiąć od góry Składamy wszystko i jest ok Edytowane 13 Marca 2015 przez Kacper   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71114-wska%C5%BCnik-paliwa-sintra-poradnik/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi