Gość Mrazny Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Witam, Posiadam Astre G - rocznik 2000, 1.8, 16V, 125KM - Coupe.Od dłuższego czasu (drugi miesiąc już będzie) walczę ze swoim autem. Posiadam instalacje lpg Koltec/Necam i myślałem że mój problem dotyczy tej instalacji.. no ale nabrałem wątpliwości. Potrzebuję rady kogoś kumatego kto niczym sprawny Pan Doktor zdiagnozuje moje objawy. Co najbardziej rzuca się w oczy? 1. Podczas jazdy na gazie auto zaczyna przerywać, dławi się i przełącza się na benzynę, mniej więcej po 8 sek. jazdy na gazie. 2. Jeżeli jadę w dziwny sposób, czyli przy 100km/h przełączam na gaz i trzymam gaz do 105km/h po czym puszczam gaz, prędkość spada do 100km/h i czynność powtarzam, czyli znów 105km/h i 100km/h itd. - auto z gazu się nie przełącza - przejechałem tak na trasie 50km. 3. Gdy jeżdżę na benzynie świeci się ikonka check engine - na gazie się nie świeci, ale patrz. pkt.1. 4. Na biegu jałowym - na gazie - auto po około 30-60 sek. dławi się lekko i samo dodaje sobie obrotów po czym albo znowu chodzi 30-60 sek na gazie lub przełącza się na benzynę. 5. Auto straciło na mocy - także na benzynie, muli się strasznie, da się jechać 120km/h, ale czuć że samochód się męczy. 6. Nierówno chodzi silnik - drży - na benzynie i gazie. 7. Ogólnie wygląda to tak jakby dostawało auto za mało powietrza. Co zrobiłem? 1. Sprawdzałem czy silniczek krokowy od gazu jest sprawny - działa. 2. Zregenerowałem rozdzielacz gazu. 3. Czyściłem przepustnicę. 4. Wymieniłem wszystkie filtry. 5. Wymieniłem przepływomierz i usunąłem błędy u mechanika - i jednego dnia śmigałem na gazie ładnie, auto miało moc na gazie i benzynie. Następnego ranka znów źle i tak jak powyżej to opisane. 6. Sprawdziłem błędy dzięki systemowi samodiagnostycznemu (kody błyskowe), wyszły następujące błędy: 1540 - brak sygnału sondy 0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL 0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa 0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l 1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l 1329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego Próbowałem robić sam, próbowałem z mechanikiem, próbowałem ze szwagrem, modliłem się do Boga - nie pomogło, ale wskazał mi te oto forum.. Dziękuję serdecznie tym którzy zainteresują się moim problemem i spróbują pomóc. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71921-co-mam-naprawi%C4%87-wymieni%C4%87-astra-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrazny Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Dodatowa ciekawostka, instalacja Koltec Necam nie posiada listwy, gaz z reduktora/parownika trafia do rozdzielacza (zregenerowałem go sobie sam), na rozdzielaczu jest krokowiec od gazu i z rozdzielacza idzie na wtryski, oto schemat instalacji: http://sofm.katowice.pl/koltec/pix/koltec_egi.jpg Jak pisałem wcześniej: Wymieniłem przepływomierz i usunąłem błędy u mechanika - i jednego dnia śmigałem na gazie ładnie, auto miało moc na gazie i benzynie. Następnego ranka znów źle i tak jak powyżej to opisane. Sytuacja wygląda tak, że problem jest na samej benzynie - uruchamia sie check engine (MIL). Mam wrażenie, że gdy pojawia się check engine, auto wchodzi w jakiś tryb awaryjny? Muli się, ciężko pracuje, silnik drży i wolno wkręca się na obroty, tak jakby nie wszystkie cylindry pracowały..? czy to możliwe? I właśnie w tym trybie "awaryjnym" jak auto przełączy się na gaz, zaraz się dławi i wraca na benzyne. Jeśli świeci się check to auto muli się na benzynie i przełącza się z gazu na benzynę Jeśli check się nie świeci (jednego dnia tak miałem tak jak napisałem wyżej) to auto śmiga fantastycznie na benzynie zarówno jak i na gazie Wczoraj jeszcze raz byłem na kompie, wywaliło mi podobne błędy jak opisane w pierwszym poście. Dodatkowo wskazał komp, że błąd sondy lambda (obwód grzałki sondy - jakoś tak) POWODUJE zapalenie się lampki MIL (check engine). Więc pomyślałem że może sonda jest uszkodzona? I przez nią auto wchodzi w tryb awaryjny, a w trybie awaryjnym nie potrafi pracować na gazie. Dziś mechanik podmieni sonde, sprawdzimy na kompie jak zmieniają się parametry pracy sondy, bo obecna pracuje, wskazuje ponad 4V i jak się da gazu to idzie w górę. No i zobaczymy czy na innej (też od Opla - oryginalnej) sondzie pojawia się błąd. Może ktoś ma jakieś sugestie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71921-co-mam-naprawi%C4%87-wymieni%C4%87-astra-g/#findComment-584403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Taka ilość błędów często związana jest z niesprawnością sterownika ECU.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71921-co-mam-naprawi%C4%87-wymieni%C4%87-astra-g/#findComment-584413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.