Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem ciepłego silnika - Corsa D 1.3 CDTI 75KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam problem, który staje się już naprawdę uciążliwy. Od pewnego czasu (a właściwie już od zakupu) zauważyłem, że gdy silnik jest nagrzany jest problem z jego uruchomieniem. Podczas próby odpalenia jest tylko cyknięcie automatu rozrusznika. Chciałem dokładniej sprawdzić czy wina leży po stronie akumulatora czy po stronie rozrusznika. Podłączyłem zagrzaną Corsę kablami do innego samochodu. Pali bez problemu - mówię ok, wymienię akumulator i problem z głowy. Niestety, nawet po wymianie akumulatora problem występuje nadal. Czy to 'tylko' wina rozrusznika czy problem tkwi gdzieś głębiej? Dodatkowo powiem, że w porównaniu z innymi samochodami, które posiadam rozrusznik dość długo musi się nakręcić, aby samochód zapalił.

Dziękuję i pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72202-problem-z-uruchomieniem-ciep%C5%82ego-silnika-corsa-d-13-cdti-75km/
Udostępnij na innych stronach

witam .. nie znam dokładnie tego akurat silnika, choć samą ideę nowoczesnych diesli znam dośc dobrze ..

zastanawiam się nad dwoma sprawami .. byc może obydwie u Ciebie w aucie występują ..

po pierwsze z tego co napisałeś sprawdził bym dwie rzeczy pod względem elektrycznym .. to znaczy masy samochodu !! .. nie wiem gdzie podłączasz kabel masowy podczas podłączenia prądu z innego auta .. czy pod klemy czy pod jakiś metalową część np. silnika. I to byłoby do zrobienia na dzień dobry.

Jeżeli sprawdzenie oczyszczenie mas nie miało by żadnego pozytywnego skutku to zajął bym się druga sprawą czyli rozrusznikiem .. jego też bym wyciągnął, zmienić mu elektromagnes oczyścił, sprawdził ułożyskowanie i ponownie zamontował. Myślę, że wtedy nie powinny się już pojawić problem z brakiem obracania silnikiem.

Jeżeli rozwiążesz te problemy a ciężki rozruch pozostanie trzeba byłoby podłączyć program diagnostyczny i przyjrzeć się parametrom ciśnienia w szynie CR i wtedy zobaczyć jak to wygląda przy starcie.

Nic nie piszesz jak wygląda rozruch na zimnym silniku?? Czy jest taki sam jak w innych autach, czy też widzisz jakies problemy i w ogóle jak auto jeździ, przyspiesza, jakie jest jego spalanie itd.??

 

Masę podłączałem pod klemę, ale dodatkowo sprawdzę czy gdzieś po drodze nie ucieka.
Na zimnym silniku jest wszystko w porządku, spalanie w okolicach 4-4,5l/100km. Autko jak na ten silnik z tą mocą kopa ma i to czuć.
Jedyne co występuję to stosunkowo długi czas kręcenia silnikiem przy uruchamianiu. W porównaniu z Clio 1.9dTi, które posiadam, gdzie odpalenie silnika to kwestia tylko dotknięcia kluczyka, tak tutaj rozrusznik kręci około 2-3 sekund.
Rozrusznik planuję wyciągnąć już jutro, tylko muszę się zaopatrzyć w komplet dobrych kluczy, bo moje jedynie nadają się do naprawy roweru, a nie samochodu.

 

Porozkręcaj klemy, pooglądaj dokładnie przewody masowe w różnych miejscach nadwozia .. i szczególnie do silnika .. problem z brakiem reakcji powinien minąć .. oczywiście mogą to być inne problemy .. stacyjka, jakieś przekaźniki .. ale na dzień dobry zrobiłbym to o czym pisałem .. powodzenia i odzezwij się czy pomogło czy jesteśmy w czarnej d... :))) powodzenia

 

Klemy wyczyściłem, wszystko posprawdzałem, nawet 'na krótko' podłączyłem masę z akumulatora bezpośrednio do silnika przewodem rozruchowym. Nie pomogło. Jutro mnie czeka maraton z wyciąganiem rozrusznika.

 

Sprawdź masy dokręcane do nadwozia .. jest ich na pewno kilka w różnych miejscach .. ale najważniejsza jest podłączenie akumulatora z nadwoziem oraz nadwozia z silnikiem .. przewód rozruchowy nie jest do końca pewny .. tak więc masy są najważniejsze.

 

Jeśli masz wersję rozrusznika 1,3kW valeo o symbolu D6G33 to polecam Ci zamianę na mocniejszy model TS18E33 o mocy 1,8kW. używkę w naprawdę uczciwych pieniądzach dorwiesz. Skoro chcesz go wyjąć to przy okazji warto to zrobić. Zrobiłem taką operację w corsie C i zdecydowanie lżej i szybciej odpala.

Odnośnie Twojego problemu: Czy podłączałeś auto pod tester diagnostyczny? Czy wyświetlają się jakieś błędy? Podobne objawy z innych wersji silnikowych powodował uszkodzony czujnik położenia wału. Po nagrzaniu wskazywał wartości z kosmosu i sterownik silnika blokował odpalenie.

 

Masy posprawdzałem, wyczyściłem. Nie pomogło. Wyjąłem rozrusznik - wygląda jak nowy. Szczotki itd w dobrym stanie. Wyczyściłem go dokładnie. Problem nie ustąpił.


Problemem okazał się wypalone styki w elektromagnesie - wymiana na nowy (koszt 40zł) załatwiła sprawę.
Dziękuję za pomoc - można zamknąć ;]

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności