Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem na zimnym silniku + szarpanie poniżej 2tys obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ŚwieżakIsiek

Witam,

 

Posiadam opla signum 2006r, 1.9 cdti 120km)przebieg +/- 195tys, serwisowane w ASO). Auto po dłuższym postoju ma problem z odpalaniem w chłodniejsze dni(tak jakby brakowało iskry ze świecy czy mocy z akumulatora, akumulator jest sprawny, mechanik zapewnia mnie że świecę przy takich temperaturach się nie załączają).

Rozrusznik kręci dosyć długo po czym zdarza się że nie odpala za 1razem) oraz szarpie jak dodaję gazu, przed przekroczeniem 2tys obrotów, dzieje się tak na 2 i 3 biegu(czasem 2, czasem 3), spalanie w mieście uscyluje w okolicy 9/10litrów, na autostradzie przy 150km/h, pokazuje mi ok 9-10l/km (wcześniej ok 6l). Został wymienione zawór EGR, wtryski zostały sprawdzone i wszystkie są sprawne, zostałą założona nowa plecionka na FAP oraz zespawana dziura, która się tam znajduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, żadne kontroli błędów się nie palą, po podpięciu pod wtyczkę VAG, jedyne błędy jakie pokazuje są to błędy CAN, związane z centralką zamka, czy tempomatem.

 

ps. Myślę nad wymianą czujnika ciśnienia paliwa bo innych pomysłów już nie mam.

 

 

 

mechanik zapewnia mnie że świecę przy takich temperaturach się nie załączają).

jak czytam .. to po pierwsze zmień mechanika, bo mówi bzdury .. choc tego nie widac świece zapalaja sie zawsze przy zimnym silniku, niekoniecznie całą mocą, ale dogrzewają silnik.

pasuje zebrac dane podczas jazy i własnie tego szarpania .. wtedy może uda się zobaczyć, jaki parametr i czy w ogóle jakis zmienia wartości.

 

ale teraz sobie przypomniałem .. co prawda to było w wersji 150KM 16V Vectra C .. czyli chyba nie w Twoim, choc tych rodzajów było tak dużo ... więc lepiej zapytać .. był problem z wtyczką do wtryskiwaczy. Problem był głosny .. bo samochody na gwarancji spływały i była wymiana wtryskiwaczy a wtyskiwacze były dobre.

 

ale do rzeczy .. miałem podobnie .. przez jakis czas szarpało mi i nie było błedu .. najpierw rzadziej .. raz pierdnał na jakis czas ale póxniej to nie dało się juz jeździć .. co prawda w ostatniej fazie bład wyskoczył .. i stąd wiedziałem za co się zabrać. Problemem był styk na wtyczce do wtryskiwaczy na 3 cylindrze .. dlaczego akurat ten .. nie wiem .. ale to zawsze był 3 cylinder (kumpel miał dokładnie ten sam problem).

 

Rozebrałem delikatnie całą wtyczkę, podociskałem złączki, kiedys kupiłem farbkę do naprawy elementu grzewczego szyby tylnej .. i wysmarowałem tym końcówki dla poleszenia kontaktu .. i poskutkowało .. nastepne ponad 100kkm nie wiedziałem, że taki problem istniał (do sprzedaży auta)

 

Może warto sprawdzić .. cały widz poledał na tym .. że w tej wtyczce nic nie znalazłem .. co by mówiło, że w niej jest problem, ale jednak to było to. Drugi i trzeci przypadek .. robiłem kolegom .. pomógł w 100%

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności