Skocz do zawartości

Głośniejsza praca silnika i niechętnie wkręca się od 2000 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość PrzemekG

Cześć koledzy.

Od jakiegoś czasu moja astra podczas rozpędzania zrobiła się jakaś głośniejsza i czuje że nie jedzie tak jak powinna. Błędów żadnych nie mam. Astra to 120 konna jednostka z dpf, który zresztą ostatnio częściej się wypala (z co około 600 km zrobiło się co około 300km)

Poniżej log z opcoma na trzecim biegu posortowany z najważniejszymi parametrami. Martwią mnie te rozbieżności. Co mogę sprawdzić we własnym zakresie??

 

Bardzo ważne!!

 

Dziwne jest to, że np. jednego dnia auto ładnie pracuje (cicho i dynamicznie), a następnego dnia jest głośne i jedzie niechętnie. Głośne to znaczy taki twardy jakby metaliczny warkot.

 

https://drive.google.com/file/d/0B0eKZT ... sp=sharing

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

 

PrzemekG

 

Gość grzes08

Cześć Przemek .. przeglądnąłem log z danymi .. chciałbym zobaczyć, jeżeli możesz wszystkie dane z tego testu (jezeli jeszcze masz) .. i jezeli mozesz je przrobić tak ja poprzedni na plik excelowy, abym sobie zrobił wykresy (to z góry będe wdzięczny). Są widoczne różnice pomiędzy ciśnieniem doładowania zadanym i otrzymywany .. ale jedno co mnie jeszcze zastanawia to parametr przepływu powietrza .. dlaczego on jest na tak niski poziomie??

Wiesz to można zawsze analizowac na dwa tory .. i nigdy tak naprawdę nie będziesz pewny jaki jest własciwy ..

zadajesz sobie pytanie dlaczego jest tak mało powietrza .. bo silnik nie chce więcej, bo turbina wiecej nie dobija .. i nie ma takiego podcisnienia ..

albo nie dobija dlatego, że przepływka (MAF) pokazuje taka małą wartość ..

jezeli możesz podeślij pełne dane jakie zebrałeś .. może one coś mi pokażą ..

szkoda, że masz do mnie kawałek .. bo mam MDI i moglibysmy wtedy sprawdzili parametry całego silnika, wszystkie moduły itd. Może cos bysmy wyczaili ..

 

a co może byc przyczyną .. jak już wspomniałem MAF .. czujnik doładowania .. zawór sterujący turbiną (nie wiem jak tak masz sterowanie) .. przewody podcisnienia lub cisnienia .. dziura w układzie dolotowym powietrza (nieswiszczy Ci czasem coś podczas jazdy .. szczególnie wtedy, kiedy auto sle jedzie??)

 

tematów może być dużo .. ciężko zawyrokowac tak na podstawie kilku danych i braku dostepu do badanego :)

 

Gość PrzemekG

Dzięki za zainteresowanie. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się to czasami. Dzisiaj np było ok. Dzisiaj późnym wieczorem prześlę Ci wyszstko co zapisał opcom plus dodatkowo zapis z wczorajszego testu na 4 biegu od 1400 obrotów z pedałem w podłogę. Chociaż wczoraj auto jechało dobrze więc nie wiem czy ma to sens.

 

Być może problem się dzisiaj rozwiąże, bo pp pracy dobieram się do podciśnień i tego zaworu sterowania turbiną.

 

 

A czy to normalne jak auto mi słabnie to robi się takie głośne?

 

Pozdrawiam

 

Gość grzes08

słuchaj nieprawidłowe spalanie .. brak powietrza może spowodowac problem innego odgłosu pracy silnika.

sprawdź podciśnienia .. czy nie spadają (powinny dobrze siedziec na króćcach) .. sprawdź rury dolotowe powietrza .. głównie pod opaskami tam czesto lubia pękac i nawet tego nie widzimy i trduno to zgiadnozowac

dane podeślij .. może wtedy łatwiej uda się złapac różnicę .. :)

jakie wartości sa prawidłowe .. bo auto jechało wg. Ciebie ok .. to znaczy, że jezeli cisnienie wtedy było dobre .. to tutaj jest problem ..

ja nie znam tez wartości prawidłowych dla tego silnika .. wiec bedzie to jak najbardziej pomocne ..

dobrze opisz mi pliki abym wiedział który jest dobry .. a który z tego czasu, kiedy auto nie szło jak nalezy

 

Gość PrzemekG

Cześć,

 

Przejżałem wszystkie węże i nieszczelności nie stwierdziłem. Jedyne co zauważyłem to luźno zamocowany zawór sterujący turbiną, przymocowałem go lepiej. Auto dzisiaj akurat szału nie robiło, jechało niby dobrze ale to nie to co było. Dodam może jeszcze że przebieg to podobno 163kkm, filtry zmienione i kiedyś pojawiły się dwa błędy od EGR 4004 i 4002 ale to przez blaszkę (wyjąłem ją i już się więcej nie pokazały). Poniżej link z odczytami ze wszystkimi danymi.

 

Pozdrawiam

PrzemekG

 

https://drive.google.com/open?id=0B0eKZTlKjxymfmFYcjRLZXZFTUNGcU9rdTBFTHlyd3NtaDB0UEZ1aUJMZ2RDbTNpaUFBdGc

 

Gość grzes08

Czekaj Przemek .. mówiłeś, że EGR został wyciety .. tak?? softwareowo?? To dlaczego wyskakuja błędy z EGRa .. ??? Ja uważam, że coś nie tak jest z tym wycięciem .. i tu jest pogrzebany problem. Jezeli blaszka powoduje problem .. to wydaje mi się, że ktoś coś wyciął ale nie do końca. Gdyby było to dobrze zrobione .. to założenie blaszki nie powodowało żadnych błedów. Nie jestem ekspertem w sprawach tuningu .. ale albo zawór jest otwarty .. i dlatego jest mułowaty .. a jak założysz blaszki .. wtedy wywala błedy. Przemek wydaje mi się że cos jest nie tak z tym wycięciem


Przemek .. przeglądnąłem ostatnie dane .. wg. nie coś nie tak z ciśnieniem doładowania .. ewidentnie wykres różni sie od tego .. kiedy auto nie idzie .. jak zrobisz sobie wykresy sam zobaczysz. Jak idzie dobrze to wyraźnie widać, tzw. punkty przegiecia czyli tzw. overboost .. kiedy auto idzie źle .. to ewidentnie jest gorzej, bo ciśnienie nie potrafi dobić do wartości zadanej .. cały wykres jest poniżej. zadanego ciśnienia.


umocowywaleś dziś zawór .. chodziło o umocowywanie go śrubkami .. czy chodziło o umocowywanie przewodów na nim?? sprawdzałeś jak przewody siedzą na króćcach??

 

Gość PrzemekG

Z egr było tak: pojawiło się szarpanie podczas rozpędzania, założyłem blaszkę z trzema dziurkami i szarpanie w 70% ustąpiło, jednak żeby wyeliminować szarpanie całkiem to pojechałem do serwisu opla i tam wgrałem poprawkę dla egr i szarpanie ustało. Pojawił się jednak problem w/w problem błędów. Wymyśliłem wtedy że wyjmę tą blaszkę bo pewnie się gryzie z tą poprawką od opla(albo jedno albo drugie) i po wyjęciu błędy już się noe pojawiają i szarpania nie ma. Dodam że przed zabiegami z blaszkami i poprawkami softu w serwisie auto też muliło - EGR-u nigdy nie usuwałem sprzętowo ani programowo.

 

 

Zawór sterowania trzymał się na jefnej śrubie tylko i trochę latał. Zamocowałem go żeby był sztywny. Przewody nie były luźne ani sparciałe.

 

Chyba wymienie ten zawór sterowania turbiną, bo drogi nie jest a widać było że ktoś tam coś majstrował - straszny bałagan był w jego okolicy z kablami ibpodciśnieniami.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez PrzemekG

 

Gość grzes08

Daj znac co zwojowałeś .. a jaki EGR masz teraz załozony .. cos pisałeś, że masz jakiś do sprzedania .. jezeli masz nowy zawór już kupiony .. załóż go .. ale wszystko co robisz rób pojedynczo .. aby wiedziec na przyszłość co było powodem.

 

Gość PrzemekG

Dam znać. A z tym egr to coś pomyliłeś tematy kolego. Nic nie pisałem że mam nowy i nic nie sprzedaje :)

 

Gość grzes08

Przemek to w takim razie wyczyśc ten EGR .. on Ci sie mechanicznie po prostu zacina ..dlatego raz jest moc a raz jej nie ma .. chyba rzeczywiscie był podobny temat niedawno ..

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności