Skocz do zawartości

Głośniejsza praca silnika i niechętnie wkręca się od 2000 obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość PrzemekG

EGR Mam czysty.

 

Dzisiaj miałem pomocnika po pracy który trochę mi pogazował autem - okazało się, że buczenie które słychać w kabinie (a myślałem, że to pompa paliwa) dochodzi z zaworka od sterowania turbiny, wyje on niemiłosiernie jak nim ruszam na pracującym silniku. Postanowiłem go wymienić, ponieważ wcześniej buczenia nie było słychać i autko jeździło ładnie, a odkąd buczenie jest słyszalne to auto jeździć nie chce. Poszukam czegoś w rozsądnej cenie i dam znać co i jak po wymianie.

 

W serwisie bez rabatów 320 złotych. Pytanie moje, czy warto brać zamienniki czy lepiej kupić oryginał, Pytam bo wiem, że na przykład przepływomierze lepiej brać z wyższej półki bo te tanie czasem od nowości zawodzą.

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

Pozdrawiam

 

PrzemeG

 

Gość grzes08

ja uważam, że zawore sterowania turbina kup oryginał .. prawdopodbnie masz z pietburga .. wiec kup dokładnie taki. Co wiecej .. byc może znajdziesz taki o innym numerze .. z innego auta .. nie przejmuj się.

Na co nalezy zwrócić uwagę .. na podłączenie wtyczki, na podłączenie krócców i ich usytuowanie .. dokładnie obejrzyj czy niewielkie odstępstwa (inny kąt wyjscia wtyczki lub króćców) pozwoli Ci na podpięcie zaworka na silniku. Ale wnetrze jest takie same.

Jeżeli przyslesz mi zdjecie .. to mogę sprawdzić, czy nie ma takowych u siebie (mam nówki) .. wiec możemy sie dogadać. W sumie leży to i czeka nie wiadomo na co .. a mam na pewno kilka sztuk.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość PrzemekG

Cześć,

 

Zawór sterowania turbiną wymieniony. Efekt?? nie ma już buczenia które było słychać w kabinie cały czas i ciężko było to radiem zagłuszyć:) Myślałem, że to pompa tak hałasuje a okazało się że to ten zaworek. Znajomy mechanik zamówił mi pierburga za 160 złotych więc cena w miarę O.K. ,

 

Niestety auto dalej nie jedzie tak jak jechało - znaczy jest trochę lepiej ale to nie to. Byłem dzisiaj sprawdzić podciśnienia i wychodzi że są ok. około -1bara. Przy okazji wyszło że jeden wężyk był przypchany i po przedmuchaniu wyleciały z niego jakieś syfy. Geometrie sprawdziliśmy pompką i chodzi ładnie.

 

Po urlopie jadę do jakiegoś speca od opli na porządną diagnostykę, bo to być może coś ze sterowaniem.

 

Wysnuliśmy jeszcze teorię, że ten syf co był w wężyku od podciśnienia uszkodził membranę w nowym zaworze i jest zepsuty, bo wydaję mi się, że jak wracałem z pracy świeżo po wymianie to auto szło jak wściekłe. A teraz jak zgaszę auto to po kilkunastu sekundach zaworek strasznie warczy i buczy.

 

Za dwa tygodnie wrócę do tematu jak przyjadę z wakacji.

 

Pozdrawiam

 

jest to możliwe .. bo w końcu podciśnienie cały czas idzie .. jest tylko pytanie czy to mozliwe .. tzn ... w którym przewodzie był syf i czy możliwe jest aby zaciągnął do zaworka .. jeżeli rozumiesz o co mi chodzi .. ale zarorkie te bardzo łatwo uszkodzic .. bo membranki w nich sa berdzo delikatne .. o szczelinki bardzo niewielkie, niewielki pył jest je w stanie uszkodzić. .. pytanie skąd się wziął ten syf w przewodzie .. może jest sparciały od srodka .. albo cos innego .. może usunałes skutek a nie przyczynę ..

 

Gość PrzemekG

Syf wydmuchałem z tego przewodu który idzie do zaworka z tej puszki za silnikiem. A powiedz mi czy -1 bar podciśnienia to nie za dużo? Znajomy mechanik trochę się dziwił.

 

pompa podcisnieniowa czyli jak nazwałeś puszka za silnikiem .. daje ok. 0,9 bara podciśnienia .. mysle, że bład pomiaru czujnika, którym to mierzyłeś.

 

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Więc tak, wymieniłem po raz kolejny zawór sterowania turbiną. Tym razem kupiłem najtańszy jaki był na allegro używany. Póki co jest OK. Jak znowu po kilku kilometrach się zepsuje to oddaje do speca, bo to nie będzie normalne. Dzięki wielkie dla grzes08 za wszelkie informację i szczere chęci pomocy. Jak ten zaworek mi nawali to wezmę od Ciebie ten co wysłałeś mi na maila. Tak wygląda teraz wykres na trzecim biegu od 1900 obrotów do końca:

 

post-45650-0-35862500-1438621915_thumb.jpg

 

A tak wyglądał jak było źle:

 

post-45650-0-74854500-1438621957_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

PrzemekG

 

 

Nie ma za co .. mam nadzieję, że teraz wszystko bedzie przez jakiś czas hulać .. wykres wyglada OK .. choc martwi mnie trochę, że zawartośc rzeczywista jest nieco ponizej wartości zadanej .. aleto są lekkie szczegóły. Na pewno hula lepiej niż hulał .. widac na wykresie dolnym jak cięzko się rozpedzał .. jak ciężko i długo rozło mu cisnienie. Powodzenia

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności