Skocz do zawartości

OPEL ASTRA G - biały dym z tłumika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mrpogoleus

Witam

 

Posiadam autko opel astra II G : SMILE : Super ekxtra niestety bóg płakał jak kupowałem to autko. Okazało się że zawieszenie do wymiany i parę innych rzeczy :-D KAroseria też już rdze ma w wielu miejscach. Jednak zmieniłem pracę i mam w końcu coś hajsu by robić przy nim. Zastanawiam się czy też nie odnowić go całkowicie. Ale to powoli. Teraz mam jeden problem. Jeżdzę tylko do pracy nim i są to krótkie dystanse około 15 km w jedną stronę. Zauważyłem pewien problem. Już pomijając to że 2 minuty po odpaleniu ssanie się włancza i wskakują wysokie obroty( juz czytalem ze to moze byc krokowy) ,chodzi mi dokładnie o biały dym. Po odpaleniu nie ma nic kompletnie. Nawet lekko przygazuje do 3000 obrotow i nie widze aby cos lecialo. na wiecej obrotów to nie wiem czy mogę aby nie uszkodzić nic. Po paru swiatlach i kilometrach zauwazylem ze przy ruszaniu ze swiatel wypada mi biały dym jakiś. IO to tak wcale nie mało chyba. Co to może być? Wszędzie czytam to problem z dymem mają od razu po odpaleniu ze leci. U mnie jest tak jakby coś się może przepalało podczas jazdy? Co to moze byc? Czy może byc to olej silnikowy? Nie wymienialem jeszcze po zakupie ale teraz bede to robil. Ale mam nadzieje że silnika nie mam do remontu :-( tak z 1500 na raz to nie mam :-((((

 

W skrócie. Po odpaleniu nie leci bialy dym. Po paru kilometrach przy urszaniu na pasach z jedynki leci troszke dymu białego. Jak dwojke przerzucam to juz w ogole nie ma dymu.

 

moj mail pogo833@wp.pl lub tutaj prosze o odpowiedzi : SMILE :

A tak w ogole opłaca sie inwestować i odnawiac astrę g hachback ? W sumie podoba mi sie ale chyba przezyla bardzo wiele:( pokiereszowana ostro jest i po wypadkach :-( mam znajomego blacharza lakiernika wiec z zewnatrz moze nie bedzie tak zle ale wydaje mi sie ze cala karoserie musialbym naprawic.. A silnik ma przebieg hmm zawiesil sie na 233000 :-( i tak naprawde nie wiem czy u mnie sie zawiesil czy byl zawieszony.

Edytowane przez mrpogoleus

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/
Udostępnij na innych stronach

Tytuł ma informować o problemie - poprawiłem.

Biały dym to woda która zalega w tłumiku, zrobisz dłuższą trasą i problem ustąpi,

Co do napraw blacharskich to odwiedź kilka zakładów i niech oszacują koszty. Wtedy zdecydujesz czy warto.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592716
Udostępnij na innych stronach

Gość mrpogoleus

no znajomy mi mowil ze to glowica moze byc ten bialy dym. Hmm tylko w taki razie czemu nie widze zadnej wody w tlumiku ? Nic nie cieknie. Hmm czyli dluzsza trasa to jaka? ciezka sprawa bo nie mam gdzie nim jechac :( a co do blachy to moze ten znajomy mi tanio wyceni. mam z147 chyba srebrny. chcialbym go przemalować :D Znajomy mechanik mowil zebym nie wkladal w niegop bo to szrot :( bagaznik krzywo sie zamyka. ogolnie kazdy element karoserii ma cos zepsute. Ale moze warto wlozyc kasy troche i zrobic z niego nowe autko? Najgorsze to ten silnik. Ale jak silnik to i blachy. Musze przemyslec to bo za kase silnika i robienia blachy to moge kupic pewnie tę samą astrę z mniejszym przebiegiem i w idealnym stanie. Blacha przypuscmy mnie wyjdzie 2000 remont silnika 2000 a astre moglbym sprzedac za 3000. wiec daje to 7000. chyba za tyle mozna kupic w djuzo lepszym stanie? Chociaz pewnie i tak wyjdzie ze trzeba to i tamto wymienic. Tak rozmyślam bo już rozrusznik nowy wstawilem 300zł,zawieszenie przednie kompletne chyba to z 1000zł dałem. musze jeszcze tylne zawieszenie zrobic to tez z 300 zł no i oc zabuliem 800zł. Przegląd mnie czeka to kolejne 150zł bo za 100 w zyciu nie przejdzie.. To tak pytanie do was.. kupic inna astrę w idealnym stanie lakierniczym czy wkladać w tę kasiorkę? z zakupem innej to problem bo zanim uzbieram tyle kasy to minie z rok. A tak to po trochu bym robil co miesiac cos innego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592723
Udostępnij na innych stronach

Biały dym przy takiej temperaturze to raczej nie jest normalny objaw. Dym jest bialuteńki? Siwawy? Czy może lekko niebieski? Jak z płynami - ile bierze oleju? Czy ubywa płynu chłodniczego?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592726
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wymienić dobrą uszczelkę na nową to słuchaj znajomego. Ja też mam ten problem i już kilka lat temu chciałem wymieniać uszczelkę pod głowicą. Jakoś jeździ auto bez problemów. Sprawdzałeś czy nie ubywa płynu chłodzącego ? Jeśli tak, to czy nie ma wycieków ?

 

ps

Nie rozmawiajmy o blachach w dziale silnikowym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592727
Udostępnij na innych stronach

Gość mrpogoleus

Jeśli chodzi o olej to chyba nie. chlodzącego tez chyba nie bierze. Dym jest hmmm kurcze na pewno nie niebieski,. Jak raz dałem wsteczny to czułem takie typowe spaliny. Ogólnie silnik to najgorsza rzecz jaką pewnie musze zrobić :( prosto jest miesięcznie coś zrobić za 300-400 zl niz uzbierac 1500-2000 na naprawe silnika :/ niby mowil mi że głowica az tak drogo nie będzie ale może wyjść ze tu uszczelki tu tamto tu sramto i pewnie okaze sie ze caly silnik do remontu. Ktoś orientuje się ile trzeba włożyć w silnik aby był idealny? taki kompletny remont wszystkiego w nim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592735
Udostępnij na innych stronach

Kompletny remont to są spore koszty 3000-5000 zł, taniej wyjdzie kupić dobry używany silnik - do 2000 zł znajdziesz na pewno coś dobrego. Ale póki co podejdź do tematu spokojnie, bo przecież nie trzeba od razu wymieniać całego silnika, tylko trzeba znaleźć przyczynę tego dymienia a później się zastanawiać : SMILE :

Jeżeli chcesz sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą to podjedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech zrobią Ci test na obecność spalin w układzie chłodniczym.

Poza tym przepalona uszczelka pod głowicą lub uszkodzona głowica to:
- płyn chłodniczy w oleju lub olej w płynie chłodniczym,
- bulgotanie płynu chłodniczego po nagrzaniu silnika,
- "masło" na korku wlewu oleju/płynu chłodniczego,
- twarde węże po nagrzaniu silnika,
- dymienie na biało (jeżeli nie ustąpi po nagrzaniu silnika).

Nie wszystkie objawy wystąpią na raz i nie każdy również oznacza tę awarię.

Podczas gdy jest uszkodzona uszczelka lub sama głowica i samochód kopci na biało to powinno ubywać płynu chłodniczego, ponieważ ten biały tym to właśnie płyn chłodniczy, który ulega spalaniu.

Sam niedawno przerabiałem temat uszczelki pod głowicą, którą chcieli mi w ASO Opla wymienić, bo twierdzili, że jest walnięta... A okazało się, że wszystko jest w porządku, dlatego znajdź dobrego mechanika nim zaczniesz cokolwiek inwestować w naprawy.

Oprócz tego. Czy Check Engine się świeci? Jak wygląda spalanie?

Edytowane przez Darus

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592739
Udostępnij na innych stronach

Gość mrpogoleus

hmm z tym spalaniem to dowiem sie na przeglądzie bo co prawda skończył mi się w maju ale teraz po pensji jade. Niestety zapomniałem że przegląd minał :-( i tak jezdze bez przegladu heh..nie mialem kasy bo lipną prace mialem i tak katowałem go bo nie stac mnie bylo na cokolwiek. Teraz zmienilem prace i powoli ruszam z tym wszystkim..przednie zawieszenie w koncu zrobione bo juz na wymarciu bylo. Hmm bede wymienial tez plyny wszystkie i filtry moze cos zapchane jest bo od kiedy kupilem go (pol roku ponad) to nic nie robilem w nim procz zawieszenia. Wiec ten co przedemna mial (mlody typek) pewnie tez niewiele zrobil w nim.

 

Ja najchętniej to bym zrobil z niego nówkę sztukę. przemalowal itd. nowe fotele. Tylko kurcze ten silnik ehh.. zrobie lakier wszystko porobie a okaze sie ze po zimie silnik do remontu. i nie wiem czy odkladac na silnik czy na blachy :-D

 

 

p.s a co do uzywanego silnika to mechanik zapytal mnie a skad wiem ze ten tez nie bedzie popsuty albo cos na wymarciu?

 

tak w ogole powinien tu byc dzial sprawdzonych mechaników. takich ktorzy ludzie polecają.

Edytowane przez mrpogoleus

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592740
Udostępnij na innych stronach

Gość mrpogoleus

hmmm kurcze nie bardzo :-D kiedyś liczyłem to chyba z 9 ponad. a nwet do 10 dochodzi. pamiętam zalewałem 10 litrów to robilem ze 100-110 kilometrow. Ludzi chlać asterka :D

 

 

 

p.s aa o takie spalanie chodzilo..myslalem ze o jakies substancje co z rury idą co patrzą na przeglądzie czy dopuszczalne normy czy coś :-D

Edytowane przez mrpogoleus
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72636-opel-astra-g-bia%C5%82y-dym-z-t%C5%82umika/#findComment-592744
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności