Gość smartkid Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Witam Was serdecznie, Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać". Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Czy pojawia się jakiś błąd?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-593979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smartkid Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Czy pojawia się jakiś błąd? Brak błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać". Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił możesz określić dokładnie silnik .. bo silników 17CDTI w Astrze III były dwa rodzaje .. 80KM i 100KM .. silnik oparty na wtryskiwaczach Bosch oraz 110 i 125KM oparty na systemie Denso .. róznica zasadnicza .. wiec??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smartkid Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 możesz określić dokładnie silnik .. bo silników 17CDTI w Astrze III były dwa rodzaje .. 80KM i 100KM .. silnik oparty na wtryskiwaczach Bosch oraz 110 i 125KM oparty na systemie Denso .. róznica zasadnicza .. wiec?? Rzeczywiście umknęło mi najważniejsze. Wersja 110KM oparta na Denso.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzes008 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Witam Was serdecznie, Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać". Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za sugestie Ja powiem tak .. jezeli wyczyszczenie EGRa pomogło (nie wiem na ile) .. to po prostu albo czyszczenie nie było na tyle skuteczne, bo szybko problem powrócił .. albo silnik aż tak źle pracuje, że tak dużo brudu wytwarza i tak szybko go zapycha (EGR). Ja na dzień dobry .. zrobił bym dwie rzeczy .. najpierw zrobiłbym ponowna nauke pompy i nauke małych dawek paliwa. To są dwie nauki, które albo wykonasz w serwisie, albo mając dostęp do tech2, opcoma i innych programów diagnostycznych, które to umozliwiają. Po drugie znów wyczysciłbym EGR .. ale nie tylko polega to na przeczyszczeniu komory .. ale na odkręceniu cewki, wypoęciu zawodu .. wyczyścic należy trzpień tego zaworu, bo z doświadczenia i pomiarów dostawcy wiem, że tam robi sie problem, bo zwieksza się śtednica trzpienia. Nie skrobać, nie szlifować, aby nie uszkodzic warstwy zewnętrzenej zaworu. Uzyj chemii .. środek do czyszczenia kominków, środek do nagarów .. cokolwiek, co spowoduje, że nagar ustąpi .. potem poskładaj i powinni działać. Jezeli problem nie ustapi .. napisz i znów coś bedziemy działać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smartkid Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ja powiem tak .. jezeli wyczyszczenie EGRa pomogło (nie wiem na ile) .. to po prostu albo czyszczenie nie było na tyle skuteczne, bo szybko problem powrócił .. albo silnik aż tak źle pracuje, że tak dużo brudu wytwarza i tak szybko go zapycha (EGR). Ja na dzień dobry .. zrobił bym dwie rzeczy .. najpierw zrobiłbym ponowna nauke pompy i nauke małych dawek paliwa. To są dwie nauki, które albo wykonasz w serwisie, albo mając dostęp do tech2, opcoma i innych programów diagnostycznych, które to umozliwiają. Po drugie znów wyczysciłbym EGR .. ale nie tylko polega to na przeczyszczeniu komory .. ale na odkręceniu cewki, wypoęciu zawodu .. wyczyścic należy trzpień tego zaworu, bo z doświadczenia i pomiarów dostawcy wiem, że tam robi sie problem, bo zwieksza się śtednica trzpienia. Nie skrobać, nie szlifować, aby nie uszkodzic warstwy zewnętrzenej zaworu. Uzyj chemii .. środek do czyszczenia kominków, środek do nagarów .. cokolwiek, co spowoduje, że nagar ustąpi .. potem poskładaj i powinni działać. Jezeli problem nie ustapi .. napisz i znów coś bedziemy działać Ok, postaram się zrobić to co zasugerowałeś. Ogólnie zauważyłem, że przybyło oleju Jutro jadę doprowadzić to do ładu i wymienić na nowy... Coraz bardziej mnie martwi ten problem. Brak błędów to jakaś abstrakcja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzes008 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 To nie abstrakcja .. to problem z wypalaniem DPFa .. poczytaj na forum .. jest tego tutaj .. najlepiej jechać w trasę z 30-40 km i porządnie go przedmuchać .. miejmy nadzieję, że się wypali porządnie. Poczytaj o jeździe na krótkich odcinkach .. jak dbać .. aby nie spieprzyć silnika ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smartkid Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 To nie abstrakcja .. to problem z wypalaniem DPFa .. poczytaj na forum .. jest tego tutaj .. najlepiej jechać w trasę z 30-40 km i porządnie go przedmuchać .. miejmy nadzieję, że się wypali porządnie. Poczytaj o jeździe na krótkich odcinkach .. jak dbać .. aby nie spieprzyć silnika .. Problem z DPF miałem już jakiś czas temu. Rozwiązany i DPF wypala się jak w zegarku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzes008 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 No jezeli przybywa oleju pomiedzy wymianami .. to chyba nie do końca .. a jak został rozwiązany? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/#findComment-594912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.