Skocz do zawartości

1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny


Rekomendowane odpowiedzi

Gość smartkid

Witam Was serdecznie,

Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać".

 

Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72688-17-cdti-utrata-mocy-nier%C3%B3wna-praca-%C5%9Bmierdz%C4%85ce-spaliny/
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać". Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił

możesz określić dokładnie silnik .. bo silników 17CDTI w Astrze III były dwa rodzaje .. 80KM i 100KM .. silnik oparty na wtryskiwaczach Bosch oraz 110 i 125KM oparty na systemie Denso .. róznica zasadnicza .. wiec??

 

możesz określić dokładnie silnik .. bo silników 17CDTI w Astrze III były dwa rodzaje .. 80KM i 100KM .. silnik oparty na wtryskiwaczach Bosch oraz 110 i 125KM oparty na systemie Denso .. róznica zasadnicza .. wiec??

Rzeczywiście umknęło mi najważniejsze. Wersja 110KM oparta na Denso.

 

 

 

Witam Was serdecznie, Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać". Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za sugestie

Ja powiem tak .. jezeli wyczyszczenie EGRa pomogło (nie wiem na ile) .. to po prostu albo czyszczenie nie było na tyle skuteczne, bo szybko problem powrócił .. albo silnik aż tak źle pracuje, że tak dużo brudu wytwarza i tak szybko go zapycha (EGR).

Ja na dzień dobry .. zrobił bym dwie rzeczy .. najpierw zrobiłbym ponowna nauke pompy i nauke małych dawek paliwa. To są dwie nauki, które albo wykonasz w serwisie, albo mając dostęp do tech2, opcoma i innych programów diagnostycznych, które to umozliwiają.

Po drugie znów wyczysciłbym EGR .. ale nie tylko polega to na przeczyszczeniu komory .. ale na odkręceniu cewki, wypoęciu zawodu .. wyczyścic należy trzpień tego zaworu, bo z doświadczenia i pomiarów dostawcy wiem, że tam robi sie problem, bo zwieksza się śtednica trzpienia. Nie skrobać, nie szlifować, aby nie uszkodzic warstwy zewnętrzenej zaworu. Uzyj chemii .. środek do czyszczenia kominków, środek do nagarów .. cokolwiek, co spowoduje, że nagar ustąpi .. potem poskładaj i powinni działać. Jezeli problem nie ustapi .. napisz i znów coś bedziemy działać

 

Ja powiem tak .. jezeli wyczyszczenie EGRa pomogło (nie wiem na ile) .. to po prostu albo czyszczenie nie było na tyle skuteczne, bo szybko problem powrócił .. albo silnik aż tak źle pracuje, że tak dużo brudu wytwarza i tak szybko go zapycha (EGR).

Ja na dzień dobry .. zrobił bym dwie rzeczy .. najpierw zrobiłbym ponowna nauke pompy i nauke małych dawek paliwa. To są dwie nauki, które albo wykonasz w serwisie, albo mając dostęp do tech2, opcoma i innych programów diagnostycznych, które to umozliwiają.

Po drugie znów wyczysciłbym EGR .. ale nie tylko polega to na przeczyszczeniu komory .. ale na odkręceniu cewki, wypoęciu zawodu .. wyczyścic należy trzpień tego zaworu, bo z doświadczenia i pomiarów dostawcy wiem, że tam robi sie problem, bo zwieksza się śtednica trzpienia. Nie skrobać, nie szlifować, aby nie uszkodzic warstwy zewnętrzenej zaworu. Uzyj chemii .. środek do czyszczenia kominków, środek do nagarów .. cokolwiek, co spowoduje, że nagar ustąpi .. potem poskładaj i powinni działać. Jezeli problem nie ustapi .. napisz i znów coś bedziemy działać

Ok, postaram się zrobić to co zasugerowałeś. Ogólnie zauważyłem, że przybyło oleju :/ Jutro jadę doprowadzić to do ładu i wymienić na nowy... Coraz bardziej mnie martwi ten problem. Brak błędów to jakaś abstrakcja.

 

To nie abstrakcja .. to problem z wypalaniem DPFa .. poczytaj na forum .. jest tego tutaj .. najlepiej jechać w trasę z 30-40 km i porządnie go przedmuchać .. miejmy nadzieję, że się wypali porządnie.

Poczytaj o jeździe na krótkich odcinkach .. jak dbać .. aby nie spieprzyć silnika ..

 

To nie abstrakcja .. to problem z wypalaniem DPFa .. poczytaj na forum .. jest tego tutaj .. najlepiej jechać w trasę z 30-40 km i porządnie go przedmuchać .. miejmy nadzieję, że się wypali porządnie.

Poczytaj o jeździe na krótkich odcinkach .. jak dbać .. aby nie spieprzyć silnika ..

 

Problem z DPF miałem już jakiś czas temu. Rozwiązany i DPF wypala się jak w zegarku :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności