Skocz do zawartości

Awaria rozrusznika i przepalony bezpiecznik główny - przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio mój samochód mocno się zagrzał i zgasł. Okazało się, że padł rozrusznik i bezpiecznik główny (60A :( ). Samochód chodzi i odpala wszystko okej.

Pan w serwisie powiedział, że on wymieniłby stacyjkę, bo mogę niedługo znowu z rozrusznikiem niesprawnym do niego wrócić, Problem jest taki, że ja nie widzę problemów z tą stacyjką (on mówił, że niby się zacina) . Czy to rzeczywiście może być przyczyna problemu czy raczej gość chce mnie naciągnąć?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72756-awaria-rozrusznika-i-przepalony-bezpiecznik-g%C5%82%C3%B3wny-przyczyna/
Udostępnij na innych stronach

Zacina po gaszeniu, ale to jest (chyba) takie zabezpieczenie, że po gaszeniu trzeba kluczyk wyciągnąć i włożyć żeby stacyjka poszła. A tak to wydaje mi się, że ten gość naściemniał. Dlatego pytam czy jest sens to robić czy przyczyna mojej usterki może być inna ?

 

Nie rozumiem,wyłaczasz zapłon i co?Jezeli stacyjka po przekreceniu w pozycje krecenia rorusznikiem odbija prawidłowo to stacyjka nie powinna miec wpływ na awarię rozrusznika.Rozrusznik nie moze pracowac zbyt długo,jedynie do odpalenia auta.Ogólnie stacyjki dosc problematyczne w oplach, ale w druga strone ze nie mozna właczyc zapłonu.

 

Nie nie. Mi chodziło o całkowite wyłączenie samochodu. A tak to odbija zawsze, więc moim zdaniem to też nie to.
A jaka może być inna przyczyna? Po prostu zużycie rozrusznika? Samochód z 2007 ( 180 tys km) .

 

Nie mam od nowości, ale raczej nie cofany. Niby papiery wszystko się zgadzało. Zrobiłem wszystko żeby sprawdzić, że przebieg cofany nie był.

 

8- letni diesel moze miec ponad 300tys,nie twierdze ze w Twoim przypadku tak jest.Mój 240tys(w reczywistosci pewnie wiecej) i rozrusznik nie robiony,za to alternator trzy razy.Pewnie Ciebie tez to czeka,altki w tych autach awaryjne.

Choc na awarię rorusznika nie koniecznie musi miec przebieg.Ogólnie wiekszosc diesli jest cofanych do standartowego przebiegu 170-190tys.Ja swojego kupiłem tez z prawidłowym przebiegiem 185tys : SMILE : (8 latek).Nie dziwne ze wszyscy jezdza tak samo?

EDIT

Napisałeś "Mocno zagrzał" i zgasł?Tzn?

Edytowane przez mk5

 

Ten był jeżdżony tylko w PL, więc ciężko powiedzieć. No nic pojeżdżę i się zobaczy. Mam nadzieję, że rozrusznik już nie pójdzie :)

 

Wstaw fotke zbiorniczka płynu chłodzacego i powiem Ci na ile jest realne te 180tys : SMILE :

W Polsce przebiegi są mniejsze, ale róznie to bywa.Mój z Belgi.

 

Ps.Jezeli faktycznie to 180tys, to całe zycie tego silnika przed Tobą. : SMILE :

Edytowane przez mk5

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności