Gość VanDerWoestijn Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Serwus,Proszę o pomoc Panowie,Problem ten pojawił się około 4 miesięcy temu lecz nie zwracałem na to większej uwagi gdyż stukanie występowało na zimnym silniku (przeważnie w zakresie obrotów 1400 - 2100), a teraz utrzymuje się cały czas cichnąc w miarę nagrzewania się jednostki napędowej.Zawsze rano tuż po odpaleniu samochodu słychać w środku taki dziwny, głuchy stukot, ale to tylko jednorazowo przy rozruchu.Co to może być? Popychacze? Zawory?Coś o tej Corsie:Mam ją od nowościPrzebieg niespełna 370.000 (proszę nie sugerować się przebiegiem z nagrania gdyż kiedyś bawiłem się komputerem [programowanie funkcji etc.] i skręciłem przebieg w dół, a później jakoś nie było czasu by przywrócić go do stanu rzeczywistego.Wymieniane były w nim pierścienie oraz planowana głowica wraz z nową uszczelką (kiedyś niestety przegrzałem corsinę)Samochód jeździ od nowości na oleju GM Dexos 2 5W30 i nie zużywa go więcej niż 200 - 400 ml na 15 tys. km (co tyle wymieniam olej)Filtr oleju jest zakładany nowy przy każdej wymianie oleju natomiast filtr paliwa oraz powietrza co drugą wymianę. Brak jakichkolwiek błędów, kontrolki wszystkie gasną...Moja średnia roczna kilometrów to 36 - 38 tys. kmNa dole zamieszczam nagrania z pracy silnika:Silnik zimny: https://www.youtube.com/watch?v=-LW3blwWC70Silnik ciepły: https://www.youtube.com/watch?v=LnL-P7cr2TQ Czekam na Wasze opinie, a na wszelkie pytania postaram się odpowiadać tak szybko jak to możliwe. Chcę jeszcze z rok pojeździć corsiną do zakupu nowej więc może ta usterka nie okaże się straszna. Pozdrawiam! Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez VanDerWoestijn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Czytałeś może te tematy: http://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/ http://forum.opel24.com/topic/69393-opel-17-cdti-po-wymianie-glowicy-chodzi-jak-traktor/ Napisałeś że wymieniałeś uszczelkę pod głowicą, to była rutynowa wymiana (bo gdzieś ciekło czy dmuchało) czy może naprawa po zerwaniu paska rozrządu. Jeśli po pasku to pewnie remont zrobiony bez wymiany wałków rozrządu i to one stukają. Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez koni2305   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Koni,pisał dlaczego była wymiana uszczelki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Witam .. jak dla mnie to jest typowy dzwięk złej pracy wtryskiwaczy .. postawię na to wiele .. bo za wiele sie tego nasłuchałem .. Pisałeś, że silnik miał remont .. czy wtryskiwacze wróciły na swoje miejsce tzn. czy wróciły dokładnie?? Czy cos przy nich robiłes, tzn. były wymieniane, naprawiane itd? Nie wiem czy te dźwieki pojawiły się dopiero po remoncie?? czy po remoncie było ok a pojawiły sie później?? Dlaczego pytam .. bo ta wersja silnika jako pierwsza miała pworwadzone tzw. QRCody, które powodowały zmiane korekcji dawkowania wtryskiwaczy i jezeli omyłkowo po remoncie wtryskiwacze zostały zmienione miejscami to i wartości QRCodów w module powinny zostać zmienione. Jezeli tak nie było to może to byc efekt .. ale nie musi .. Podejrzewam, że jak mocniej depniesz na ciepłym silniku na za wysokim biegu, to podobne dźwięki bedziesz miał na ciepłym silniku .. np. lekki pod górke, szósty bieg i próbujesz sie rozpedzić .. dzwięk bedzie podobny. Jak odpowiesz co było i jak to powiem co dalej .. ewentualnie jak to sprwdzić .. z tego co pisze masz dostep do interface .. wiec powiniens poradzic sobie sam .. Jezeli jednak okaże się, że to nie pomoze .. albo to nie to .. to niestety .. na razie mozesz delikatnie jeżdzić .. a jak nie to czeka wymiana wtrysków .. i nie wiem czy to sie jeszcze opłaca ..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VanDerWoestijn Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Dziekuje Panowie za odpowiedzi. Z gory przepraszam za brak Polskich znakow, ale jestem w ciaglym ruchu po Europie. Tez pomyslalem, ze moga to byc wtryskiwacze poniewaz jeden wymienilem jakies 4 lata temu, a trzy pozostale sa od nowisci (370 tys. !!). Niestety nie wiem dlaczego, ale na Tech'u nie pokazuje mi parametrow wtryskiwaczy, ale jak bede w Polsce, Holandii lub Niemczech to tam mam znajomych mechanikow ktorzy to dla mnie sprawdza. Dlaczego tez myslalem, ze to wtryski? Otoz przyciskajac dosc mocno gaz na 1, 2 i 3 biegu samochod dymi delikatnie jak normalny diesel natomiast przy wiekszym obciazeniu tj. 4 i 5 bieg, a zwlaszcza powyzej 2200 obrotow maluje auta za soba, ale tylko przy gwaltownym rozpedzaniu. Przy tym "malym" remoncie caly osprzet rozrzadu byl wymieniany na oryginal. Nie robie napraw z zamiennikow gdyz za duzo jezdze, a nie chce stanac gdzies w srodku obcego panstwa. Zapomnialem dodac: byly wtryskiwacze sprawdzane i te 3 sa juz na wykonczeniu, a czy mechanik wsadzil je odpowiednio na swoje miejsce - nie mam pojecia. Mam na stanie w domu 4 sztuki wtryskow po przebiegu 60.000 wiec tez moge je wymienic przy odrobinie czasu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 pamiętaj tylko o wprowadzeniu QRCodów do modułu .. wartości masz na gnieździe wtyczki na wtryskiwaczy (drobne cyferki zapisane w trybie szesnastkowym) je trzeba wpisac w odpowiednie miejsce w moduje za pomoca Techa2 lub innnego programu dignostycznego, który ma do tego dostęp .. np. Opcom. Ale na pewno ten dźwiek to wtryskiwacze a własciewie nieprawidłowe spalanie paliwa po wtrysku)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VanDerWoestijn Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Dzięki jeszcze raz bardzo. To mnie uspokoiłeś, bo wtryskiwacze na wymianę mam. Czyli nie martwić się popychaczami czy też zaworami? Właściwie zawory mają niecały rok, wymienione były wszystkie 16....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dzięki jeszcze raz bardzo. To mnie uspokoiłeś, bo wtryskiwacze na wymianę mam. Pamiętaj o wymianie uszczelek miedzianych .. pod nowe wtryskiwacze .. stare uszczelki moga powodowac przedmuch spalin do oleju i duże kłopoty. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-594448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VanDerWoestijn Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 grzes08 - jak juz zapewne wiesz, wtryski wymienione (pisalem Ci o tym w innym temacie), ale chce tutaj tez te informacje zamiescic, bo moze sie komus przydac. Wszystko dziala sprawnie! Ja kupilem nowe autko, a Corsina przeszla do dziewczyny Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-603581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Rozumiem, że QRCodes wprowadzone, uszczelki wymienione na nowe .. cieszę się, że mogłem pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72758-stuki-w-silniku-17-cdti/#findComment-603582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.