Gość iskrownik Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 (edytowane) Witam! Czy komuś udało się wymontować chłodnicę wody bez rozbebeszania klimatyzacji??? W TYM SILNIKU ( 1,7 cdti 74 kW) montowane były dwa rodzaje chłodnic... ja mam tę z dolutowanymi dwoma "blaszkami" , do których dokręca się wiatrak od strony silnika... szerokość korpusa 600 mm (tamta druga jest nieco szersza).... za nic nie mogę dojść do dolnych 2 śrubek łączących obie chlodnice i wiatrak chłodnicy klimy.... da się jakoś sciagnac kratkę ze zderzaka zeby nadawala sie pozniej do założenia?? gdybym się poddał i postanowił rozkręcić klimę (a w jej temacie jestem zupełnym laikiem - totalne dno).... to podejrzewam ze ucieknie mi czynnik chłodzący... czy tak?? i czy rozkręcenie przewodów klimy jest bezpieczne (mam na myśli "opary") i czy ten srodek jest pod jakims wiekszym od atmosferycznego cisnieniem ?? i czy po skreceniu tego ustrojstwa czeka mnie tylko nabicie czy jakieś ustrojstwo bedzie wymagac wymiany??? Edytowane 3 Września 2015 przez iskrownik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73134-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 mozesz pokazac o co chodzi?? przeciez wiatrak klimy trzyma sie na dwóch śrubkach, które łatwo ściągnąć .. bez ściagania zderzaka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73134-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-17-cdti/#findComment-600619 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskrownik Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 no grzesiu... to nie takie proste.... od strony silnika do wyrwania 4 sruby (tylko z wentylatora).... od strony zderzaka 4 + 2 (cztery to wiatrak klimy i jednoczesnie chlodnica klimy + dwie od intercoolera na dole) OGÓLNIE OPANOWANE ale miałem już ochotę potłuc ten samochód.... klima ocalona.... ściągnięty tylko przedni pas (pomiedzy reflektorami) i jego "osprzęt" (zbiornik wyrównawczy, plastikowa rurka dolotowa do komory filtra powietrza, umasowienie, linki od otwierania maski nie ruszałem....) nieco podgięte przewody klimy ( na tym "za..jeb..m" kolanku, przez które i tak byl problem w wymontowaniem i zamontowaniem nowej).... zderzak nietknięty jak i lampy oraz ich "rusztowania".... jeśli nie macie cierpliwości to tego nie róbcie (chyba że macie cierpliwego zegarmistrza pod ręką) jak mówiłem w kwestii klimy byłem totalnym laikiem (byłem ,bo po wcisnieciu zaworku przekonalem się że w układzie jest jakieś ciscienie (śmierdzące na dodatek) - wiec juz wiem ze jest tam cisnienie).... wmontowałem zamiennik (chłodnia wody) - (aluminiowy korpus w zamienniku zamontowany fabrycznie centralnie pomiedzy plastikowymi bokami.... w originale korpus względem boków jest wyprowadzony do krawedzi boków chlodnicy w strone silnika co robi wiecej miejsca dla klimy i jej wiatraka) dzieki temu ze zaoszczedzilem kilka setek nie kupujac originalu trzeba bylo zastosować dłuższe śruby (zamiast e-torx) i dorabiane grube (bardzo grube) podkładki - pomiedzy chlodniami (grubość = przesunienie korpusu miedzy zamiennikiem a originałem)... zastosowanie opaski samozaciskajacej na wezu wody obok przewodow klimy to dla podworkowego mechanika (jak ja) - bez ściągacza w posiadaniu - to bardzo poważna złośliwość.... szkoda gadać....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73134-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-17-cdti/#findComment-600832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.