Skocz do zawartości

Wymiana chłodnicy wody 1,7 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy komuś udało się wymontować chłodnicę wody bez rozbebeszania klimatyzacji???

W TYM SILNIKU ( 1,7 cdti 74 kW) montowane były dwa rodzaje chłodnic... ja mam tę z dolutowanymi dwoma "blaszkami" , do których dokręca się wiatrak od strony silnika... szerokość korpusa 600 mm (tamta druga jest nieco szersza).... za nic nie mogę dojść do dolnych 2 śrubek łączących obie chlodnice i wiatrak chłodnicy klimy.... da się jakoś sciagnac kratkę ze zderzaka zeby nadawala sie pozniej do założenia??

gdybym się poddał i postanowił rozkręcić klimę (a w jej temacie jestem zupełnym laikiem - totalne dno).... to podejrzewam ze ucieknie mi czynnik chłodzący... czy tak?? i czy rozkręcenie przewodów klimy jest bezpieczne (mam na myśli "opary") i czy ten srodek jest pod jakims wiekszym od atmosferycznego cisnieniem ?? i czy po skreceniu tego ustrojstwa czeka mnie tylko nabicie czy jakieś ustrojstwo bedzie wymagac wymiany???

Edytowane przez iskrownik

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73134-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-17-cdti/
Udostępnij na innych stronach

no grzesiu... to nie takie proste.... od strony silnika do wyrwania 4 sruby (tylko z wentylatora).... od strony zderzaka 4 + 2 (cztery to wiatrak klimy i jednoczesnie chlodnica klimy + dwie od intercoolera na dole) OGÓLNIE OPANOWANE ale miałem już ochotę potłuc ten samochód.... klima ocalona.... ściągnięty tylko przedni pas (pomiedzy reflektorami) i jego "osprzęt" (zbiornik wyrównawczy, plastikowa rurka dolotowa do komory filtra powietrza, umasowienie, linki od otwierania maski nie ruszałem....) nieco podgięte przewody klimy ( na tym "za..jeb..m" kolanku, przez które i tak byl problem w wymontowaniem i zamontowaniem nowej).... zderzak nietknięty jak i lampy oraz ich "rusztowania".... jeśli nie macie cierpliwości to tego nie róbcie (chyba że macie cierpliwego zegarmistrza pod ręką) jak mówiłem w kwestii klimy byłem totalnym laikiem (byłem ,bo po wcisnieciu zaworku przekonalem się że w układzie jest jakieś ciscienie (śmierdzące na dodatek) - wiec juz wiem ze jest tam cisnienie).... wmontowałem zamiennik (chłodnia wody) - (aluminiowy korpus w zamienniku zamontowany fabrycznie centralnie pomiedzy plastikowymi bokami.... w originale korpus względem boków jest wyprowadzony do krawedzi boków chlodnicy w strone silnika co robi wiecej miejsca dla klimy i jej wiatraka) dzieki temu ze zaoszczedzilem kilka setek nie kupujac originalu trzeba bylo zastosować dłuższe śruby (zamiast e-torx) i dorabiane grube (bardzo grube) podkładki - pomiedzy chlodniami (grubość = przesunienie korpusu miedzy zamiennikiem a originałem)...

zastosowanie opaski samozaciskajacej na wezu wody obok przewodow klimy to dla podworkowego mechanika (jak ja) - bez ściągacza w posiadaniu - to bardzo poważna złośliwość.... szkoda gadać....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73134-wymiana-ch%C5%82odnicy-wody-17-cdti/#findComment-600832
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności