Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Pytanie czy łaczniki różnią sie długością w sedanie i w gtsie

 

Obiektywnie rzecz biorąc , to jest chwyt marketingowy , bo co druga vectra C na alledrogo / tablicy to GTS......

W każdym opisie vectry C znajdziesz wzmiankę ,że ma (bardzo) twarde zawieszenie , które dobrze trzyma się drogi.

Na logikę długość łączników powinna mieć wpływ na zakres wychyleń drążka stabilizatora , ale czy nie trzeba wtedy przestawiać całej geometrii zawieszenia ... ?

Jak masz kasę kombinuj - nie , daj sobie spokój.

 

VertiX,czy GTS czy zwykła,jest taki sam łącznik stabilizatora.Do zawieszenia z IDS jest inny(gięty).Tyle w temacie.

Różnica jest tylko w amortyzatorze i sprężynach.

 

 

 

Różnica jest tylko w amortyzatorze i sprężynach.

 

I o to mi właśnie chodzi - jak sprężyny są dłuższe to trza przekonstruować zawieszenie (coś wiem o tym bo mam dłuższe niż oryginał )

Po prostu łącznik stabilizatora + drążek stabilizatora , to system zamknięty . Montaż dłuższych sprężyn tylko pogarsza sprawę / usztywnia zawieszenie . ( I to tak w dużym uproszczeniu , bo sporo jest kombinowania)

 

GTS jest obniżany o 20mm więc nie trzeba przekonstruowywać amortyzatora w jego budowie.Jest tylko twardszy.A sprężyna jest krótsza i ma inną charakterystykę.Mówimy o zawieszeniu fabrycznym a nie gwintach z portali ogłoszeniowych przy których trzeba kombinować jeśli zestaw był tani i nie kompletny.

 

Gość Michał9411

To ja juz nic nie rozumiem. Vertix mowisz ze zalozrnie dluzszych sprezyn tylko pogarsza sprawe, wiec jak w takim razie mam podniesc i zmiekczyc ten przod ? Z tylu sie udalo a z przodu nie.

 

Gość Michał9411

Bylem dzisiaj u tego mechanika ktory wymienial sprezyny. Jak zapytalem cY moze mi sprawdzic te nr sprezyn to zapytal po co mi to wiedzieć i zapewnial mnie ze to wina stabilizatora. Zostawilem jednak auto i po godzinie telefon ze do odbioru. Okazalo sie ze sprezyny wymienial jakis tam kolega jego i z tylu sa uzywki z sedana a z przodu prawie nowe firmy kraft ale dedykowane do do sedana 2.2 dti.

 

GTS jest obniżany o 20mm więc nie trzeba przekonstruowywać amortyzatora w jego budowie

 

A kto tu pisze o amortyzatorze... ??

 

 

 

sprężyna jest krótsza i ma inną charakterystykę.Mówimy o zawieszeniu fabrycznym

 

Niejaki Archimedes 2 tys lat temu powiedział " dajcie mi odpowiednio długą dźwignię , a poruszę ziemię"

W uproszczonym tłumaczeniu na Polski - system =łączniki stabilizatora + stabilizator = ograniczają maksymalne wychylenia sprężyn/amorów. Tego nie da się przeskoczyć , bo działa na zasadzie naczyń połączonych. = jak z jednej strony dodasz , to druga strona to zbalansuje , ale zwiększy się ciśnienie.( czytaj twardość zawieszenia - energia musi mieć gdzieś ujście )

Możesz napompować w oponkach 3 Atm , ale licz się z tym ,że jeśli nie będą miały odpowiedniej wytrzymałości , to wystrzelą. :papa:

 

Ps . Wersje opc mają z reguły felgi 17 cali lub wiecej. Wysokość profilu opony dużo daje do miękkości zawieszenia , więc poszukaj 15tek z odpowiednio większym profilem opon i po problemie.

Na forum kalkulatorów opon nie brakuje, więc odpwiednie dobierzesz sobie sam.

Edytowane przez Gość

 

Gość Michał9411

Vertix to powiedz mi czym rozni sie zawieszenie gtsa od sedana. Bo z tego co zrozumialem to dluzsze sprezyny tylko bardziej usztywnia zawias. Wiec nie ma szans zeby gtsa podniesc ??

Dzisiaj podniosłem auto odkrecilem kolo i końcówkę drążka stabilizatora i auto odrazu poszlo wyzej i zawias fajnie miekko chodził

Panowie prosze was o pomoc bo juz naprawde niewiem co mam robic. Tyl mam miekki i wysoko a przod nisko i twardo :( po odkreceniu tego lacznika i postawieniu auto bez niego jest tak jak chce ;) czyli juz niewiem czy stabilizator mam jakis onny czy co...

Edytowane przez Michał9411

 

 

 

czym rozni sie zawieszenie gtsa od sedana.

 

Tu jest bajer , bo z przodu masz zawieszenie jak w golfie = twarde i fajnie się lata w zakrętach , - kręgosłup dostaje po dupie.

Z tyłu masz zawieszenie wielowachaczowe ( czytaj dość miękkie)

Niby w opc było twardsze zawieszenie , ale głównie ( na mobil.de = na polski bełkot to nawet nie patrz) sprowadza się to do większych felg = alusy. ( z reguły 17 -18 cali ) i aluminiowych listew we wnętrzu auta ( ewentualnie jakieś rzekomo kubełkowe fotele ).

Dla zbulwersowanych pytanie - jakim cudem silnik benzyna 1,8 = 125 KM może być OPC ??? - Toż to padlina nie silnik , a są wersje OPC 1,8 ....

 

Nie jestem specem od "tjuningów" ale jedno jest pewne - jak masz oponki 17 -18 cali z profilem opony 45 - 50 % , to zamiana felgi na 15 cali i profil opony 60 - 65 % wyraźnie poprawi miękkość zawieszenia bez ingerencji w zawieszenie.

Tu masz prosty przykład kalkulatora opon i tak je dobierz http://www.24opony.pl/?gclid=CLqkzIfon8kCFaHVcgodEUUMYA

 

 

 

odkrecilem kolo i końcówkę drążka stabilizatora i auto odrazu poszlo wyzej i zawias fajnie miekko chodził

 

Ale czy są rzeczywiście różne łączniki to nie mam bladego pojęcia , więc nie chcę cię wprowadzić w błąd - może na vectra club polska lepiej są zorientowani. Po odkręceniu każdy łącznik jest luźnawy , dlatego ,żeby założyć nowy , trza zablokować amora/ sprężynę od spodu :beer:

 

Ps Chwali ci się ,że nie czekasz na posty i sam szukasz rozwiązania , ale nawet jak się okaże ,że są dłuższe łączniki stabilizatora , po ich założeniu i upływie 1-2 lat może ( na pewno ) się okazać ,że drze ci opony - gra nie warta świeczki.

Ps2 Jeśli ci zależy tylko i wyłącznie na miękkości zawieszenia , to zostaje omega lub citroen z hydraulicznym zawieszeniem.

Nie znam autek z miększym zawieszeniem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności