Gość Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Pytanie czy łaczniki różnią sie długością w sedanie i w gtsie Obiektywnie rzecz biorąc , to jest chwyt marketingowy , bo co druga vectra C na alledrogo / tablicy to GTS...... W każdym opisie vectry C znajdziesz wzmiankę ,że ma (bardzo) twarde zawieszenie , które dobrze trzyma się drogi. Na logikę długość łączników powinna mieć wpływ na zakres wychyleń drążka stabilizatora , ale czy nie trzeba wtedy przestawiać całej geometrii zawieszenia ... ? Jak masz kasę kombinuj - nie , daj sobie spokój.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 VertiX,czy GTS czy zwykła,jest taki sam łącznik stabilizatora.Do zawieszenia z IDS jest inny(gięty).Tyle w temacie. Różnica jest tylko w amortyzatorze i sprężynach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612095 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Różnica jest tylko w amortyzatorze i sprężynach. I o to mi właśnie chodzi - jak sprężyny są dłuższe to trza przekonstruować zawieszenie (coś wiem o tym bo mam dłuższe niż oryginał ) Po prostu łącznik stabilizatora + drążek stabilizatora , to system zamknięty . Montaż dłuższych sprężyn tylko pogarsza sprawę / usztywnia zawieszenie . ( I to tak w dużym uproszczeniu , bo sporo jest kombinowania)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 GTS jest obniżany o 20mm więc nie trzeba przekonstruowywać amortyzatora w jego budowie.Jest tylko twardszy.A sprężyna jest krótsza i ma inną charakterystykę.Mówimy o zawieszeniu fabrycznym a nie gwintach z portali ogłoszeniowych przy których trzeba kombinować jeśli zestaw był tani i nie kompletny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał9411 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 To ja juz nic nie rozumiem. Vertix mowisz ze zalozrnie dluzszych sprezyn tylko pogarsza sprawe, wiec jak w takim razie mam podniesc i zmiekczyc ten przod ? Z tylu sie udalo a z przodu nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Michał,zrobiłeś to o czym pisałem? Inaczej nie dojdziemy co jest nie tak z zawiasem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał9411 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Bylem dzisiaj u tego mechanika ktory wymienial sprezyny. Jak zapytalem cY moze mi sprawdzic te nr sprezyn to zapytal po co mi to wiedzieć i zapewnial mnie ze to wina stabilizatora. Zostawilem jednak auto i po godzinie telefon ze do odbioru. Okazalo sie ze sprezyny wymienial jakis tam kolega jego i z tylu sa uzywki z sedana a z przodu prawie nowe firmy kraft ale dedykowane do do sedana 2.2 dti.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612234 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) GTS jest obniżany o 20mm więc nie trzeba przekonstruowywać amortyzatora w jego budowie A kto tu pisze o amortyzatorze... ?? sprężyna jest krótsza i ma inną charakterystykę.Mówimy o zawieszeniu fabrycznym Niejaki Archimedes 2 tys lat temu powiedział " dajcie mi odpowiednio długą dźwignię , a poruszę ziemię" W uproszczonym tłumaczeniu na Polski - system =łączniki stabilizatora + stabilizator = ograniczają maksymalne wychylenia sprężyn/amorów. Tego nie da się przeskoczyć , bo działa na zasadzie naczyń połączonych. = jak z jednej strony dodasz , to druga strona to zbalansuje , ale zwiększy się ciśnienie.( czytaj twardość zawieszenia - energia musi mieć gdzieś ujście ) Możesz napompować w oponkach 3 Atm , ale licz się z tym ,że jeśli nie będą miały odpowiedniej wytrzymałości , to wystrzelą. Ps . Wersje opc mają z reguły felgi 17 cali lub wiecej. Wysokość profilu opony dużo daje do miękkości zawieszenia , więc poszukaj 15tek z odpowiednio większym profilem opon i po problemie. Na forum kalkulatorów opon nie brakuje, więc odpwiednie dobierzesz sobie sam. Edytowane 17 Listopada 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał9411 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Vertix to powiedz mi czym rozni sie zawieszenie gtsa od sedana. Bo z tego co zrozumialem to dluzsze sprezyny tylko bardziej usztywnia zawias. Wiec nie ma szans zeby gtsa podniesc ?? Dzisiaj podniosłem auto odkrecilem kolo i końcówkę drążka stabilizatora i auto odrazu poszlo wyzej i zawias fajnie miekko chodził Panowie prosze was o pomoc bo juz naprawde niewiem co mam robic. Tyl mam miekki i wysoko a przod nisko i twardo po odkreceniu tego lacznika i postawieniu auto bez niego jest tak jak chce czyli juz niewiem czy stabilizator mam jakis onny czy co... Edytowane 17 Listopada 2015 przez Michał9411   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 czym rozni sie zawieszenie gtsa od sedana. Tu jest bajer , bo z przodu masz zawieszenie jak w golfie = twarde i fajnie się lata w zakrętach , - kręgosłup dostaje po dupie. Z tyłu masz zawieszenie wielowachaczowe ( czytaj dość miękkie) Niby w opc było twardsze zawieszenie , ale głównie ( na mobil.de = na polski bełkot to nawet nie patrz) sprowadza się to do większych felg = alusy. ( z reguły 17 -18 cali ) i aluminiowych listew we wnętrzu auta ( ewentualnie jakieś rzekomo kubełkowe fotele ). Dla zbulwersowanych pytanie - jakim cudem silnik benzyna 1,8 = 125 KM może być OPC - Toż to padlina nie silnik , a są wersje OPC 1,8 .... Nie jestem specem od "tjuningów" ale jedno jest pewne - jak masz oponki 17 -18 cali z profilem opony 45 - 50 % , to zamiana felgi na 15 cali i profil opony 60 - 65 % wyraźnie poprawi miękkość zawieszenia bez ingerencji w zawieszenie. Tu masz prosty przykład kalkulatora opon i tak je dobierz http://www.24opony.pl/?gclid=CLqkzIfon8kCFaHVcgodEUUMYA odkrecilem kolo i końcówkę drążka stabilizatora i auto odrazu poszlo wyzej i zawias fajnie miekko chodził Ale czy są rzeczywiście różne łączniki to nie mam bladego pojęcia , więc nie chcę cię wprowadzić w błąd - może na vectra club polska lepiej są zorientowani. Po odkręceniu każdy łącznik jest luźnawy , dlatego ,żeby założyć nowy , trza zablokować amora/ sprężynę od spodu Ps Chwali ci się ,że nie czekasz na posty i sam szukasz rozwiązania , ale nawet jak się okaże ,że są dłuższe łączniki stabilizatora , po ich założeniu i upływie 1-2 lat może ( na pewno ) się okazać ,że drze ci opony - gra nie warta świeczki. Ps2 Jeśli ci zależy tylko i wyłącznie na miękkości zawieszenia , to zostaje omega lub citroen z hydraulicznym zawieszeniem. Nie znam autek z miększym zawieszeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73859-d%C5%82ugo%C5%9B%C4%87-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-prz%C3%B3d-gts/page/2/#findComment-612805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.