Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Daniello30

Beny72, to nie moduł tylko przetwornica, są podobne, bo w metalowej obudowie : SMILE :

 

chodzi mi o ten sterownik/moduł AFL control unit, coś takiego http://tech2.guru/wp-content/uploads/2015/01/control.jpg

 

chyba już wiem gdzie jest, w tym temacie napisali, że moduł AHL jest pod kierownicą, pewnie AFL też?

http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=826424

właściwie to jak go sprawdzić? tylko podmiana?

 

 

 

ps. zapomniałem napisać, że mechanik sprawdził też czujnik kąta skrętu i jest ok.

 

teraz zakładam, że to może być wina lampy(któraś z anglika?) tylko dlaczego ciągle ta prawa strona nie świeci?

ewentualnie tego sterownika "AFL control unit", bo jak sam błąd wskazuje - utrata łączności z układem sterowania oświetleniem.


edit. 21-01-2016
Dziś dobrałem się do modułów i przy okazji przetwornic, rozebrałem wszystko, psikłem sprayem kontakt, szczególnie tą płytkę modułu z prawej lampy na której był nalot (widoczny na zdjęciu. Wypsikałem też wszystkie wtyczki, gniazda w przetwornicach, lampach i modułach.
Dodatkowo przed i po tym zabiegu zrobiłem też test "kalibrowania" o którym ktoś pisał na forum czyli biorę manetkę kierunkowskazów do siebie(jakbym puszczał długie światła), po 3 sekundach przekręcam kluczyk na zapłon i gdy pojawi się dźwięk to odpalam silnik nie puszczając manetki i tak czekam do czasu "gdy reflektory przestaną poziomować".
Czyszczenie, psikanie i ta "kalibracja" nic nie dały. To samo, zapala się kontrolka AFL i światło prawe gaśnie :-(
fotki
po otwarciu modułu
56a142e9a1fe7.jpg
płytki modułu po wyjęciu z tej metalowej puszki
56a142ebd91ed.jpg
56a142eea9702.jpg
przetwornic od środka
56a142ed7d8e2.jpg
Nie wiem już co mam robić, czy zamawiać nowy moduł AFL, czy składać wszystko do kupy i szukać przyczyny gdzieś indziej? :-(
Edytowane przez robusek

 

Gość popencjusz

Nie wiem czy to coś pomoże ale na innym forum czytałem podobny problem i tam okazało się że przyczyną przerywania świecenia i błędu była uszkodzona wiązka przewodów w oplocie wewnątrz lampy. Mam nadzieję że szukając rozwiązania problemu nie ograniczasz się tylko do astry ale i do innych opli bo rozwiązania są podobne jak nie takie same.

 

Gość Daniello30

Najwięcej tematów przeczytałem na forach Vectry C i szczerze przeczytałem sporo.

Mam nowinę, zamieniłem dzisiaj same moduły stronami i zgasła lewa lampa która zawsze świeciła, czyli wychodzi na to, że ten moduł z prawej lampy padł.

Pytanie, dlaczego zapalił się prawy halogen, a nie lewy skoro lewa lampa zgasła? Żarówki w obu halogenach są ok.

Edytowane przez robusek

 

Gość JoozolMaster

Hej

Mam podobny problem. U mnie przygoda zaczeła się od wymiany żarnika kiedy to mechanik zapomniał o zaslepce w nadkolu a ta z lampy się zsuneła. po pierwszym deszczy miałem pół lampy lewej wody. Wszystko działa oprócz poziomowania. Kupiłem nowy moduł alf ale nie pomogło. jak włączam długie to gaśnie prawa lampa całkowicie za to w lewej zapala się halogen :D Przetwornice i moduły są ok i nie wiem o co chodzi... Ktoś mi podpowiadał, że muszę podjechać do opla na programowanie. Czy to jest to samo o czym opisywałeś powyżej z tym przytrzymaniem manetki? Żółta kontrolka oczywiście sobie miga cały czas od poziomowania.

 

Jak znajdziecie rozwiązanie zagadki to będę również zobowiązany :)

 

Pozdrawiam

J,

 

Gość popencjusz

Dopiero teraz w domu otworzyłem te zdjęcia i musisz zwrócić uwagę że na obudowie modułu masz takie kwadraty i prostokąty które odpowiedzialne są za odprowadzenie ciepła z układów scalonych. Przed zamknięciem obudowy musisz nanieść na nie masę termoprzewodzącą którą możesz kupić za 2 zł w sklepach elektronicznych.

 

Hej Mam podobny problem.

A co do Twojego problemu to musisz odczytać błędy. Dodatkowo na Twoim miejscu. Dokładnie wysuszyłbym tą lampę i poprawił styki. Skąd też masz pewność że moduły są ok?

 

Gość Daniello30
Dopiero teraz w domu otworzyłem te zdjęcia i musisz zwrócić uwagę że na obudowie modułu masz takie kwadraty i prostokąty które odpowiedzialne są za odprowadzenie ciepła z układów scalonych. Przed zamknięciem obudowy musisz nanieść na nie masę termoprzewodzącą którą możesz kupić za 2 zł w sklepach elektronicznych.

 

 

56a142e9a1fe7.jpg

 

Pewnie o te 4 punkty chodzi na lewym zdjęciu? Zdjąłem te jakby gąbki i z powrotem założyłem bez problemu, nic się z nim nie stało. Moduł skrętu już zamówiłem i dam znać jak zmontuję.

 

 

 

U mnie przygoda zaczeła się od wymiany żarnika kiedy to mechanik zapomniał o zaslepce w nadkolu a ta z lampy się zsuneła.

 

To "kalibrowanie" sobie odpuść, zdania są podzielone, bo jedni twierdzą, że trzeba to robić, a drudzy nie. Jeśli woda się dostała to możliwe, że zalana jest wiązka w lampie lub szlag trafił silniczki.

 

Ja również nie wiem czy u mnie są sprawne silniczki, okaże się, jak wymienię moduł.

Edytowane przez robusek

 

Gość popencjusz

nawet jak zdejmiesz obudowę to ponowne założenie powodować będzie brak styku z obudową i znaczne ograniczenie przewodnictwa ciepła. Takie przegrzewanie się układu może później powodować stany nieustalone lub uszkodzenie cieplne modułu.

 

Gość Daniello30

ok dzięki, w takim razie jutro kupię tą pastę termoprzewodzącą i posmaruję te 4 miejsca obudowy. Te jakby gąbki mam na to położyć po smarowaniu?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności