Gość baczek1975 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Forumowicz 3 postów Dołączył:Wczoraj, 13:14 Województwo:DE Auto:Vectra C 2.2 Direct 0 punktów ostrzeżeń Napisany Wczoraj, 15:33 Witam Wszystkich serdecznie. Jestem wlascicielem Vectry 2.2 Direct 155 KM z 2005 roku. Samochod kupilem juz z tym problemem, od pierwszego wlasciciela, ale przez turecki komis gdzie sprzedajacy zaznaczyl ze auto tylko na eksport i nie daje zadnej gwarancji wiec musze poradzic sobie sam. Skusila mnie cena, przebieg 171000 i stan auta, wiec chcialbym go w koncu naprawic bo naprawde bardzo fajnie sie jezdzi. Otoz problem polega na tym ze auto po osiagnieciu temperatury powyzej 80 stopni nie odpala powtornie po zgaszeniu go. Odpali dopiero po ostygnieciu ponizej 80 stopni, oczywiscie mniej wiecej bo mowie o wskazaniu zegara temperatury. Zazwyczaj jezeli wtedy odpali zapala sie kontrolka z kluczykiem i auto nie ma mocy. Ale gdy juz zlapie ten blad wtedy odpali ponownie bez najmniejszego problemu. Za chwile po ponownym odpaleniu blad gasnie i wszystko jest ok, auto jezdzi normalnie. Czasem ale bardzo rzadko po ponownym odpaleniu wyskoczy kontrolka check i pali sie przez pol dnia po czym tez sama gasnie. Wtedy mozna zczytac bledy "wpadanie zapłonu na cylindrach" . Jezeli auto jest zimne pali na dotyk, jezeli jest w ruchu jezdzi bez problemu bez wzgledu na temprrature silnika. Jezeli jednak zostawi sie samochod zappalony to po osiagnieciu maksymalnej temperatury i kilku minutach pracy sam zgasnie. I wtedy oczywiscie nie da sie odpalic dopóki nie ostygnie ponizej magicznych 80 stopni. Jest jeszcze jeden problem byc moze powiazany z dolegliwoscia opisana wyzej. Jezeli w zbiorniku zostanie ponizej 15 litrow palwa wtedy samochod po dosc ostrym wejsciu w zakrety gasnie na chwile po czym po wyprostowaniu jedzie normalnie cos jak by braklo paliwa na sekunde, jest to dziwne bo nawet 10 llitrow to jest dosc sporo i nie powinno byc takiej sytuacji. Auto serwisowane w Oplu, ostatnia wizyta przy przebiegu 170000 pewnie ze wzgledu na dolegliwosci. Widac ze wymieniona jest pompka (continental) i pewnie wlasciciel dal sobie spokoj z inwestycjami i sprzedal auto. Aha, mieszkam w Niemczech i szkoda mi kasy na inwestycje u mechanikow lub w serwisie bo pewnie zaraz przekroczy to wartosc auta :-) Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i rady, bo szkoda mi rozstawac sie z Vectra, a mam troche pojecia o mechanice samochodowej i kilka zestawow kluczy to moze jakos razem poradzmy :-) Z gory wielkie dzieki! 0 Wróć do góry   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74565-22-direct-nie-odpala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 za ''wypadanie zaplonu'' najczesciej odpowiada cewka a ta jest czescia zintegrowana w tym silniku moze tez byc sterownik silnika tematow o wypadaniu zaplonu jest na forum sporo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74565-22-direct-nie-odpala/#findComment-618877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.