Skocz do zawartości

2.2 direct nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Gość baczek1975

 

Forumowicz

3 postów

Dołączył:Wczoraj, 13:14

Województwo:DE

Auto:Vectra C 2.2 Direct

0 punktów ostrzeżeń

Napisany Wczoraj, 15:33

Witam Wszystkich serdecznie.

Jestem wlascicielem Vectry 2.2 Direct 155 KM z 2005 roku. Samochod kupilem juz z tym problemem, od pierwszego wlasciciela, ale przez turecki komis gdzie sprzedajacy zaznaczyl ze auto tylko na eksport i nie daje zadnej gwarancji wiec musze poradzic sobie sam. Skusila mnie cena, przebieg 171000 i stan auta, wiec chcialbym go w koncu naprawic bo naprawde bardzo fajnie sie jezdzi.

Otoz problem polega na tym ze auto po osiagnieciu temperatury powyzej 80 stopni nie odpala powtornie po zgaszeniu go. Odpali dopiero po ostygnieciu ponizej 80 stopni, oczywiscie mniej wiecej bo mowie o wskazaniu zegara temperatury. Zazwyczaj jezeli wtedy odpali zapala sie kontrolka z kluczykiem i auto nie ma mocy. Ale gdy juz zlapie ten blad wtedy odpali ponownie bez najmniejszego problemu. Za chwile po ponownym odpaleniu blad gasnie i wszystko jest ok, auto jezdzi normalnie. Czasem ale bardzo rzadko po ponownym odpaleniu wyskoczy kontrolka check i pali sie przez pol dnia po czym tez sama gasnie. Wtedy mozna zczytac bledy "wpadanie zapłonu na cylindrach" .

Jezeli auto jest zimne pali na dotyk, jezeli jest w ruchu jezdzi bez problemu bez wzgledu na temprrature silnika. Jezeli jednak zostawi sie samochod zappalony to po osiagnieciu maksymalnej temperatury i kilku minutach pracy sam zgasnie. I wtedy oczywiscie nie da sie odpalic dopóki nie ostygnie ponizej magicznych 80 stopni.

Jest jeszcze jeden problem byc moze powiazany z dolegliwoscia opisana wyzej. Jezeli w zbiorniku zostanie ponizej 15 litrow palwa wtedy samochod po dosc ostrym wejsciu w zakrety gasnie na chwile po czym po wyprostowaniu jedzie normalnie cos jak by braklo paliwa na sekunde, jest to dziwne bo nawet 10 llitrow to jest dosc sporo i nie powinno byc takiej sytuacji.

Auto serwisowane w Oplu, ostatnia wizyta przy przebiegu 170000 pewnie ze wzgledu na dolegliwosci. Widac ze wymieniona jest pompka (continental) i pewnie wlasciciel dal sobie spokoj z inwestycjami i sprzedal auto.

Aha, mieszkam w Niemczech i szkoda mi kasy na inwestycje u mechanikow lub w serwisie bo pewnie zaraz przekroczy to wartosc auta :-)

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i rady, bo szkoda mi rozstawac sie z Vectra, a mam troche pojecia o mechanice samochodowej i kilka zestawow kluczy to moze jakos razem poradzmy :-)

Z gory wielkie dzieki!

0

Wróć do góry

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74565-22-direct-nie-odpala/
Udostępnij na innych stronach

za ''wypadanie zaplonu''

najczesciej odpowiada cewka

a ta jest czescia zintegrowana w tym silniku

moze tez byc sterownik silnika

tematow o wypadaniu zaplonu jest na forum sporo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74565-22-direct-nie-odpala/#findComment-618877
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności