Gość jmazur Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Witam, Od niedawna jeżdżę Astrą H z silnikiem 1.7 cdti. Podczas pracy silnika pojawiają się dziwne świsty. Słychać je od ok. 6 sekundy poniższego filmiku. https://goo.gl/photos/oL2BzyXicyWZBqib6 Czy spotkał się może ktoś z czymś takim i jest w stanie naprowadzić mnie co to może być?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubachwall Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Sprawdz czy pasek od altka jest prawidłowo naciągnięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-618982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zweimall Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Witam, Od niedawna jeżdżę Astrą H z silnikiem 1.7 cdti. Podczas pracy silnika pojawiają się dziwne świsty. Słychać je od ok. 6 sekundy poniższego filmiku. https://goo.gl/photos/oL2BzyXicyWZBqib6 Czy spotkał się może ktoś z czymś takim i jest w stanie naprowadzić mnie co to może być? Nie wiem co to ten świst... Ale te drgania obrotów i nieregularna praca silnika wskazuje że chyba pada Ci zawór SCV (kontroler ciśnienia paliwa) Miałem ten sam problem miesiąc temu. Po wymianie problem zniknął. A co do tego świstu to ktoś inny może będzie wiedział.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-621404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiewicz12 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Witam, ten świat to slizgajacy się pasek wielorowkowy. Posiadam Astre j i mecze się z tym tematem od paru miesięcy. Żadne forum i mechanik nie było w stanie mi powiedzieć co się dzieje gdyż dźwięk zdarzało się raz na 10-20km i ciężko go było komuś pokazać. Dopiero gdy zacząłem słyszeć kolejny dźwięk, dowiedziałem się co to jest. Okazało się ze kompresor klimatyzacji był u kresu swojego żywota,łożysko się rozsypywalo i stawiał baaaardzo duży opór na pasek i sprawiał że ten slizgal przy redukcji biegu lub przyspieszaniu. Proponuję ściągnąć pasek klinowy i to sprawdzić. Koszt używanej sprężarki na allegro to 400 zł. Nowa to 3600zl. Regeneracja jakieś 1500zl o ile się da regenerowac. PS. Posiadam sprężarka zapieta na stałe więc opór stawiala cały czas, niezależnie od włączanie lub wylaczonej klimy i pojawiał się ten dźwięk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626920 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ckaj90 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Witam, ten świat to slizgajacy się pasek wielorowkowy. Posiadam Astre j i mecze się z tym tematem od paru miesięcy. Żadne forum i mechanik nie było w stanie mi powiedzieć co się dzieje gdyż dźwięk zdarzało się raz na 10-20km i ciężko go było komuś pokazać. Dopiero gdy zacząłem słyszeć kolejny dźwięk, dowiedziałem się co to jest. Okazało się ze kompresor klimatyzacji był u kresu swojego żywota,łożysko się rozsypywalo i stawiał baaaardzo duży opór na pasek i sprawiał że ten slizgal przy redukcji biegu lub przyspieszaniu. Proponuję ściągnąć pasek klinowy i to sprawdzić. Koszt używanej sprężarki na allegro to 400 zł. Nowa to 3600zl. Regeneracja jakieś 1500zl o ile się da regenerowac. PS. Posiadam sprężarka zapieta na stałe więc opór stawiala cały czas, niezależnie od włączanie lub wylaczonej klimy i pojawiał się ten dźwięk Czy ten dzwiek pojawial Ci się losowo w trakcie jazdy? Bo bardzo podobny do tego co jest u mnie (http://forum.opel24.com/topic/75363-astra-j-17-cdti-co-to-za-dzwiek/). Jak tak to twoja diagnoza bardzo może mi ułatwić sprawę. Dodam jeszcze, że bardzo rzadko, ale się zdarza, że nawiewy zupełnie u mnie nie działają - włączają się dopiero po jakimś czasie (kilkanaście minut). Ale nie wiem czy to może mieć związek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626991 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiewicz12 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Raczej związku nie ma nawiew. ten dźwięk u mnie jest identyczny, pojawia się losowo, niezależnie od prędkości i obrotów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ckaj90 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Raczej związku nie ma nawiew. ten dźwięk u mnie jest identyczny, pojawia się losowo, niezależnie od prędkości i obrotów. Czyli pewnie to samo. Wymiana tej sprężarki wiąże się z wymianą rozrządu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiewicz12 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Raczej nie, ale trzeba spuscic i z powrotem napełnić układ klimy, koszt wlu mnie w Krakowie to wszędzie około 300zl plus koszt sprężarki, jakieś 400-500 używanej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Ten dźwięk dotyczy silników DTR i DTJ i ma związek z przepływem paliwa.Radzę się oswoić z tym dźwiękiem. A tu trochę informacji: Klient uskarża się na jękliwy odgłos (odgłos przepływu) z obszaru pompy wysokociśnieniowej. Jękliwy odgłos jest słyszalny, gdy pojazd porusza się na wybiegu, gdy pedał przepustnicy jest zwolniony, a niekiedy może być także słyszalny na biegu jałowym silnika. Najczęstszą przyczyną jest zjawisko przenikania powietrza na stronęniskociśnieniową układu paliwowego. Pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym mogą stanowić przyczynętego rodzaju hałasów, lecz nie stanowią zagrożenia dla układu. Na wstępie można wymienić filtr paliwa. Edytowane 9 Marca 2016 przez BENY72   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-626999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ckaj90 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Ten dźwięk dotyczy silników DTR i DTJ i ma związek z przepływem paliwa.Radzę się oswoić z tym dźwiękiem. A tu trochę informacji: Klient uskarża się na jękliwy odgłos (odgłos przepływu) z obszaru pompy wysokociśnieniowej. Jękliwy odgłos jest słyszalny, gdy pojazd porusza się na wybiegu, gdy pedał przepustnicy jest zwolniony, a niekiedy może być także słyszalny na biegu jałowym silnika. Najczęstszą przyczyną jest zjawisko przenikania powietrza na stronę niskociśnieniową układu paliwowego. Pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym mogą stanowić przyczynę tego rodzaju hałasów, lecz nie stanowią zagrożenia dla układu. Na wstępie można wymienić filtr paliwa. Te jęczenie to jest inna sprawa i zdaje mi się, że dotyczy raczej astry J a nie astry H. Tutaj cały temat o tym: http://forum.opel24.com/topic/39140-astra-j-iv-dziwny-odglos-w-okolicach-silnika. Na wrzuconym filmiku wyraźnie słychać inny dźwięk. Edytowane 9 Marca 2016 przez ckaj90 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74575-17-cdti-dziwne-%C5%9Bwisty-z-silnika/#findComment-627012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.