Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 witam , świecił mi się check w mojej astrze 2 z silnikiem 1,7td z 1999roku ( to nie jest ISUZU ) sprawdziłem u mechanika i okazało się że to egr , mechanik sprawdził sam zawór ( ten grzybek który wchodzi w kolektor ) i stwierdził że raczej dobry , sprawdzając zaworek który steruje " grzybkiem " zauważył że jak się stuknie w zaworek podczas pracy ( napięcie podane na cewkę zaworka ) to on po tym stuknięciu się sam zamyka a kolejne stuknięcie w zaworek i on się otwiera , więc stwierdził że jest zepsuty ,wymienił na nowy i check nie włącza się już tak często jak wcześniej ale jak jadę na przykład z pedałem gazu wciśniętym prawie w jednym miejscu oboty silnika około 2500 - 3000 na 4 lub 5 biegu to potrafi się włączyć znowu ten sam check i wciśnięcie pedłu gazu prawie do spodu powoduję że on znika ,i potrafi się nie włączyć przez dłuższy czas a potrafi za chwilę znowu się włączyć , jest to dużo bardziej sporadyczne ale się zdarza .Moje pytanie to , czy ktoś miał podobne przejścia oraz bardzo prosżę o podpowiedź co można jeszcze sprawdzić , ewentualnie jak to sprawdzić , bo za zaworek dałem dużo kasy i na chwilę obecną to może sam bym sprubował uzdrowić swoją kochaną asterkę .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Na początek jeszcze raz sprawdź sam zawór, wymontuj i bardzo dokładnie go wyczyść bo może się blokować. Jak to nie pomoże to w dalszej kolejności sprawdzić trzeba pompę vac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-292337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 za poradą wyciągnąłem ' grzybka " i ponownie go wyczyściłem w benzynie , myślę że będzie ok bo jak zaciągę powietrze przez rurkę to rusza się ten pręt co z niego wystaje , a odnośnie tej pompki co pisałeś to jak ją sprawdzić ? czy w domowych warunkach można ją sprawdzić , czy tylko serwis ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-292315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Jeszcze sprawdź szczelność wszystkich wężyków. A pompa musi wytwarzać podciśnienie o konkretnych wartościach żeby było możliwe sterowanie zaworem: Podciśnienie początku otwarcia zaworu 70 kPa Podciśnienie pełnego otwarcia zaworu 40 kPa Więc żeby to sprawdzić najlepiej by było mieć jakiś przyrząd do pomiaru podciśnienia. Ale wiele na tym forum jest specjalistów więc może ktoś ci podsunie jakiś prostszy sposób Ja z pompą (odpukać ) jak narazie nie miałem problemów tak jak i z elektrozaworem, co jakiś czas tylko muszę czyścić ten nieszczęsny EGR. Zresztą zobaczysz po czyszczeniu jak check sie nie będzie świecił znaczy że pompa vac jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-292280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 jak znalazles przyczyne daj znac co to bylo,mam chyba ten sam problem i tez 99r1.7td i nie moge zlokalizowac przyczyny. mam pytanie czy jak sie wlacza kontrolka slabnie auto? z pompa vac to ostroznie bo ja wymienilem i gowno to dalo. jeszcze raz moze wyczyszcze egr i zobacze jakie efekty beda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-292001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Mialem to samo, mi ( jak i wiekszosci ludzi, kt. pytalem o zdanie ) pomoglo wymontowanie EGR i dokladne () czyszczenie. EGR w zasadzie sklada sie z mechanicznej czesci ( tj. wlasnie ten grzybas ) i elektronicznego czujnika zdaje sie, jesli to nie ta mechaniczna czesc, to trzeba pobawic sie elektronika. Pompa Vac, przewody podcisnienia w 2iej kolejnosci. Nie dajcie sie naciagac na sugestie serwisow, ze trzeba od razu pol auta wymieniac ! I tak, jak sie wlacza check, to auto przechodzi w tryb awaryjny, max predkosc to 110 i dostaje muła, chłapiac wiecej paliwa. Kiss   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-291990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 witam wyczyściłem ten zaworek ( grzybek ) ale kontrola się włącza dalej, zaobserwowałem taką oto prawidłowość jak się włączy check to musze doprowadzić auto do 5 biegu podkręcić obroty powyżej 2000 i wtedy wcisnąć gaz do dechy i najczęściej check gaśnie ale jak tą operację wykonuję jak auto leci z górki to nic nie pomaga , a jak jadę pod górkę to za każdym razem jak dam gaz do dechy na biegu 5 to check gaśnie. mechanik coś zaczął mówić że może coś z turbinką jest nie tak ale na razie nic nie chce więcej powiedzieć, także auto ciągle niesprawne , i czekam na jakieś podpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-291723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 A sczytałeś błędy? czy mechanik tak na intuicje stwierdził że to EGR Bo problem jeszcze może być w przepływce a nie wydaje Ci się słaby? Można by jeszcze sprawdzić tą pompę vac czy daje odpowiednie podciśnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-291686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 witam błędy sam zczytuję programem opel-tech2 i tam pokazuje mi błąd PO400 , czyli niby że to zawór egr , a jak tą pompę samemu bez manometru by można sprawdzić , bo mam manometr ale tylko na ciśnienie a na podciśnienie nie mam , może ktoś ma jakiś fajny sposób na sprawdzenie ? a przepływkę wymieniłem niedawno na nową bo miałem też błąd przepływomierza , więc to jest wykluczone [ Dodano: Sro Sty 30, 2008 14:16 ] witam po krótkiej przerwie w swojej asterce wymieniłem teraz prócz zaworka sterującego również sam zaworek egr ale niestety błąd P0400 jak był tak jest , więc teraz została już chyba tylko pompa vacum ?? zdjąłem na początek z niej wężyk który idzie do zaworka sterującego egr-em i z króćca wystającego z pompki vacum zaczął wyciekać olej ( chyba olej bo czarny i tłusty ) czy to normalne ?? czy któryś z kolegów rozbierał taką pompkę ?? , bo nie wiem czy taki amator jak ja da sobie radę z rozebraniem i złożeniem tego urządzenia , a może nie ma sensu tego rozbierać tylko od razu trzeba kupić nową ?? pomóżcie bo oba zaworki które pewnie niepotrzebnie kupiłem trochę nadwątliły mój budżet   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-291418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Witam A jak u Ciebie wygląda sprawa wspomagania hamulca? Bo jeżeli masz zepsutą pompkę Vacum to teoretycznie powinieneś mieś twardy hamulec, z powodu niskiego podciśnienia w układzie. Proszę o innych bardziej doświadczonych użytkowników o wypowiedź na ten temat, gdyż nie jestem specjalistą od tych spraw. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/#findComment-290294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.