Skocz do zawartości

egr w 1,7td z 1999r


Rekomendowane odpowiedzi

Problem z podciśnieniem objawia sie w różny sposób ale z reguły objawy są następujące zapalona kontrolka check, brak mocy, problem z hamowaniem. I ma rację sonczyk75, że jeżeli pedał jest twardy, tzn. że prawdopodobnie problem tkwi w mało wydajnej pompie podciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-290273
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

ściągnąłem dzisiaj pompę vacu ( jak przykładałem palec do króćca na przodzie tej pompy to ledwo co ciągnęło powietrze jak sinik pracował)

W środku pełno oleju ,pokrywka z przodu pompy lekko wyrobiona ( pod palcem wyraźnie czuć karby ) blaszka ta cienka co udaje zawór jednokierunkowy nie przylega tak ściśle do podłoża nie jest to szczelne jest jakby leciutko odgięta ale po przełożeniu jej na drugą stronę dalej to samo . Jeszcze jest taka cienka rureczka która wchodzi w silnik i ona ma mały oring na końcu założony czy jego trzeba zmieniać czy on nie jest ważny.

ten dekielek dam chyba do planowania bo nie widzę w tej pompie nic co by było zepsute prócz niego oraz te blaszki cienkiej

proszę o radę kogoś kto się na tych pompach coś zna

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-289511
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Powiem tak, ja to rozbierałem jakieś 4 lata temu i z tego co pamiętam tez tam był olej i ta pokrywka też była lekko wyrobiona. Wtedy myślałem że to pompa (bo tak mi w aso powiedzieli po podłączeniu pod kompa) ale jednak wystarczyło tylko czyszczenie egr jak w większości przypadków.

Ale złożyłem tą pompę z powrotem z nowymi uszczelkami bo miałem takie odczucia jak ty że wygląda na sprawną i jak na razie nie mam z nią problemów.

Może jednak problem tkwi gdzie indziej ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-289498
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzisiaj mi gościu wyrównał ten dekiwlek od pompki ( to się chyba planowanie nazywa ) i kupiłem nowy oring ten co idzie między dekielkiem a pompką i jutro sprubuję to poskładać, ale ciągle nikt nie napisał mi czy ta blaszka cieniutka ( zawór jednokierunkowy ) ma być szczelna w stanie spczynku czy może być tam malutka szczelinka ?? oraz czy ten malutki oring który jest na końcu rurki wystającej z pompki w kierunku silnika terz musi być wymieniany czy on jest mniej ważny

proszę o podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-289305
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja swoją pompe Vac wlasnie rozkreciłem, i ku mojemu zdziwieniu nie zawuzyłem zadnych blaszek... To co zobaczyłem widac na zdjeciu, czyzbym mial inna pompę?

 

http://picasaweb.google.pl/dudnej/Astra/photo#5164263493407540290

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-289146
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek06061989

no z tej pomp olej nie może lecieć to ma wine ta klapka bo przy tym kroccu jest mała membramka i ona jest pęknieta a jak sprawdzic podciśnienie tez nie wiem...... radźcie coś prosze

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-288947
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Poczytajcie koledzy ten temat:

http://forum.opel24.com/astra-ii-17-dtl-model-2000-zawor-egr-vt5017,20.htm

 

kolega kris688 opisuje że obrócił ten dekielek żeby króciec podciśnienia znajdował się wyżej więc może to w pewnym stopniu lub całkowicie rozwiązać problem pchania oleju przez pompę vac może warto spróbować :evil:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-288942
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie powinno nic wyciekać z pompy vac.

naljepiej w tym przypadku posprawdzać wydajnoćś pompy, a jeśli jest poprawna to szukać po przewodach gdzie podciśnienie ucieka. Ewentualnie przyczyną moze tu być któryś zaworek sterujący dopływem podciśnień do elementów wykonawczych ( w tym silniku są to chyba tylko solenoid siłownik turbiny i solenoid EGRu. Jeśli dalej nie wiesz gdzie ucieka ciśnienie to warto sprawdzić czy servo hamulcy nie ma nieszczelności.

Osobiście stawiam na samą pompe vac. ale na odległość to nie dam sobie za to ręki uciąć.

 

[ Dodano: Pią Lut 08, 2008 15:00 ]

a jak sprawdzić podciśnienie pompy? Niestety tu potrzebny będzie vaquometr, bo mozna zawsze odłączyć od niego przewód i sprawdzić palcem czy wogóle daje jakieś podciśnienie, ale juz czy jest prawidłowe palcem nie zmierzysz.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/2/#findComment-288931
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności