Skocz do zawartości

egr w 1,7td z 1999r


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Podejrzewam ze solenoid EGRa masz walnięty. Skoro przewody podciśnieniowe są nowe, EGR nowy i pompa vac ciągnie to zazwyczaj tylko to siada. Ale bez wakuometru nie stwierdzisz czy gdzieś ciśnienie ucieka. No jeszcze servo hamulcy czasem potrafi puścić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-288197
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kolego pabloo2000 selenoid (elektrozawór sterujący) był wymieniony.

 

Kolego gruzin73 sprawdzić pompę czy daje odpowiednie podciśnienie można w następujący sposób (ja zawsze tak robię po czyszczeniu zaworu z sadzy i sprawdzam czy się rusza) :

musisz odkręcić EGR (wymontować z kolektora) ale nie odłączając żadnych przewodów podciśnienia, połóż go tak żebyś widział trzpień (lub niech 2 osoba go trzyma), następnie odpal silnik.(bez obawy nic się nie stanie) Po uruchomieniu silnika trzpień powinien się wsunąć do środka(tak jakby otwierał dopływ spalin do kol. ssącego) a jak dodasz gazu to powinien się wysuwać (zamykać dopływ spalin do kol. ssącego) jeśli będzie tak jak mówię to pompa wytwarza odpowiednie podciśnienie żeby elektrozawór mógł sterować EGR.

Przy stałych prędkościach obrotowych silnika EGR jest otwarty, jak tylko dodajemy gazu to się zamyka.

A jeśli chodzi o zaślepienie o którym pisałem wcześniej to sprawdź drożność całego przewodu łączącego EGR i kol. wydechowym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-288181
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kolego VALDEE a może się orientujesz czy obrócenie dekielka od pompy vacuu tak jak proponuje to kolega kris688 z tego tematu http://forum.opel24.com/astra-ii-17-dtl-model-2000-zawor-egr-vt5017,20.htm

nie spowoduje uszkodzenia pompy , bo w tymk dekielku jest takie wyżłobienie w kształcie litery L któro normalnie znajduje się na wprot wałka pompki , czy tamtędy się nie przedostaje czasami olej do smarowania pompki ?? , bo ja jeszcze nie obracałem tego dekielka ,a przewód o którym piszesz post wyżej zaraz postaram się sprawdzić , dzięki za zainteresowanie tematem

Kolego obrócenie dekla nie powoduje uszkodzenia pompy (sprawdzone ja tak mam i wszystko działa) olej do pompy dostaje się przez trzpień który jest włożony do wałka rozrządu poczytaj na forum którego link podano wcześniej tam jest wszystko opisane miałem ten sam problem niezło go ugodzić sprawdź wszystko po kolei.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-288174
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Patrze, ze chyba wszyscy mamy ten sam problem. Mi powiedzieli zebym sie nie przejmowal tym "checkiem" az do momentu kiedy bedzie sie palil caly czas. Wtedy najlatwiej bedzie na kompie zlokalizowac usterkę i albo jest to jeden z czujników albo pompka. Moj sposob na kontrolke - Kiedy juz sie zapalila zejsc do ok 1500/1800 obr i wtedy dodac gazu tak zeby prrzekroczyc 2300 i znika. Im nizszy bieg tym szybciej wskazowka obrotomierza lata i szybciej kontrolka znika. ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-288073
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Patrze, ze chyba wszyscy mamy ten sam problem. Mi powiedzieli zebym sie nie przejmowal tym "checkiem" az do momentu kiedy bedzie sie palil caly czas. Wtedy najlatwiej bedzie na kompie zlokalizowac usterkę i albo jest to jeden z czujników albo pompka. Moj sposob na kontrolke - Kiedy juz sie zapalila zejsc do ok 1500/1800 obr i wtedy dodac gazu tak zeby prrzekroczyc 2300 i znika. Im nizszy bieg tym szybciej wskazowka obrotomierza lata i szybciej kontrolka znika. ???

Tylko ja tak miałem i spalanie wynosiło 7litrów i dodatkowo kiedy kontrolka się pali to silnik pracuje w trybie awaryjnym po usunięciu problemu spalanie spadło dosyć znacznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-288070
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

sprubowałem odwrócić dekielek pompki skoro nic się nie powinno stać , ale niestety nic to nie dało prócz tego że olej faktycznie nie cieknie , muszę szukać dalej ,

a czy koledzy słyszeli o czymś takim jak czójnik ciśnienia bezwzględnego , a innaczej "map sensor" ?? czy komuś to kiedyś może padło i podałby jakie objawy są wtedy ??

Dzięki koledzy za podpowiedzi , oczywiście wszystko sprawdzę

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-287950
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

sprubowałem odwrócić dekielek pompki skoro nic się nie powinno stać , ale niestety nic to nie dało prócz tego że olej faktycznie nie cieknie , muszę szukać dalej ,

a czy koledzy słyszeli o czymś takim jak czójnik ciśnienia bezwzględnego , a innaczej "map sensor" ?? czy komuś to kiedyś może padło i podałby jakie objawy są wtedy ??

Dzięki koledzy za podpowiedzi , oczywiście wszystko sprawdzę

pozdrawiam

Poczytaj na forum

http://forum.opel24.com/astra-ii-17-dtl-model-2000-zawor-egr-vt5017,20.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-287944
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przeglądając inne fora znalazłem informacje na temat "Czujnika ciśnienia bezwzględnego" na kolektorze. W zasadzie nikt nie wie, jak komputer wykrywa, czy zawór EGR pracuje czy nie, może tutaj jest odpowiedź, może właśnie ten czujnik odpowiada za tąinformację. Znajduje się on w/g rysunku na lewo od solenoidu w okolicach końca pokrywy zaworów.

Może ktoś miał do czynienia z tym elementem i ma wiedze na ten temat to proszę o wypowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-287943
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

sprawdziłem drożność przewodu między kolektorem wydechowym a ssącym który otwiera albo zamyka EGR i jest drożny .

Sprawdziłem przy wyciągniętym zaworze EGR i włączonym silniku że trzpień EGR-a się chowa i wysuwa , więc pompa vacum też jest sprawna , sam zawór również sprawny bo się wsuwa i wysuwa ( no ale on jest nowy więc nie wypada żeby był zły http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif )

przeczyściłem czujnik ciśnienia doładowania ( map sensor ) bo był trochę wybrudzony jakąś smołowatą substancją ale niestety CHECK dalej się zaświeca .

Umówiony jestem do mechanika w następnym tygodniu ( nie w Aso) , ale jeżeli koledzy mają jakieś sugestie jeszcze to ja bardzo chętnie wysłucham i posprawdzam sobie .

dziękuję za dotychczasową pomoc

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7563-egr-w-17td-z-1999r/page/4/#findComment-287619
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności