Gość Buli2706 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Witam wszystkich! To mój pierwszy post na forum i odrazu zaznaczam że przeszukałem całe forum jednak nie mogę odszukać odpowiedzi. Otóż mam Astrę H GTC z silnikiem 1.9 CDTI 150KM z 2007 roku. Do tej pory auto fenomenalnie się sprawowało jednak jakiś czas temu pojawiło się kilka problemów. Dodam od razu że samochód ma filtr DPF. Zaczęło się od ciągłego komunikatu o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego. Pierwsza myśl to uwalony czujnik. Sprawdziłem temp. i oscylowała w okolicach 86 stopni. Czujnika jeszcze nie wymieniłem wprawdzie jednak kilka dni temu objawił się problem utraty mocy w okolicach 1300-1600 obrotów. Auto się zamuliło. Dodatkowo temp wzrasta teraz do 93-98 stopni. Wyczyściłem EGR, sprawdziłem turbinę organoleptycznie oraz za pomocą komputera jednak żadnych błędów nie wyświetlił. Ba, brak błędów odnosi się do całego samochodu. Wybrałem się w trasę ok. 80 -100 km aby spróbować wypalić DPF. Cały dystans pokonałem utrzymując ok 3500 obrotów. Planuję zmienić filtr paliwa a także sprawdzić przepływomierz i wyczyścić boost sensor. I tu moje pytania: - Co mogło spowodować utratę mocy? (wciskam gaz w podłogę i auto ledwo się zbiera) - Skąd ta zmiana temp. i czy te dwie sprawy są jakoś powiązane? (płyn raczej w normie, nie widać wycieków oraz ubytku) Bardzo proszę o pomoc bo Astra zaczyna doprowadzać mnie do nerwicy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Zmiana temp bo zrobiło się cieplej. Co do muła to jeżeli nic nie robiłeś to bez diagnostyki elektronicznej można gdybać. Do czyszczenia EGR i boost sensor.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buli2706 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Zmiana temp bo zrobiło się cieplej. Co do muła to jeżeli nic nie robiłeś to bez diagnostyki elektronicznej można gdybać. Do czyszczenia EGR i boost sensor. Wybacz głupie pytanie, bo Astre mam od pół roku i jest to mój pierwszy diesel ale co rozumiesz przez diagnostykę elektroniczna? Chodzi o podpięcie go pod komputer ? Czyli temp. pracy silnika nawet na postoju oscylująca między 93-98 stopni jest w porządku? Dodam jeszcze że jestem z Krakowa więc jakby ktoś był tak uprzejmy z tych okolic i ewentualnie pomógł coś zaradzić to będę bardzo zobowiązany. Dzięki za szybką odpowiedź! Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez Buli2706   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 elektroniczna znaczy dedykowany (najlepiej) do opla system (np opcom tech). Temp jest ok. U mnie na postoju dochodziło do 102'C i wtedy załączał się wentylator ( III stopień). Radziłbym Ci też sprawdzić komputerowo czy wszystkie stopnie wentylatora się uruchamiają. Ma to wpływ na pracę silnika, klimatyzacji no i temp.) Ja nie miałem I i II więc dopiero III przy temp powyżej 100'C się załączał. Kiepsko też było jeździć z klimą bo autko wtedy słabło bardzo i dodatkowo dużo spalało. Po wymianie wentylatora na inny - używany wszystko wróciło do normy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buli2706 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Super, jeden problem z głowy w takim razie. Poszukam kogoś życzliwego z okolic Krakowa kto może pomóc z OpComem bo z doświadczenia pracy w salonie Opla wiem jak wyglądają serwisy 1000000 zł za wszystko a tak naprawde nic nie zrobią albo powiedzą dla świętego spokoju że jest OK. Wyczyszcze też przepustnice, przepływke oraz boost sensor. Jak rozwiąże problem to dam znać, może komuś się przyda. Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie też chętnie posłucham:) popencjusz dzięki za wstępną pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 przepływki nie wyczyścisz bo tam nie ma co czyścić. Przedmuchanie sprężonym powietrzem też jest ryzykowne. Zaopatrz się w zaślepkę EGR wtedy będziesz mógł po jej założeniu definitywnie wyeliminować EGR. Sprawdź też stan cięgna od klap wirowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buli2706 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) przepływki nie wyczyścisz bo tam nie ma co czyścić. Przedmuchanie sprężonym powietrzem też jest ryzykowne. Zaopatrz się w zaślepkę EGR wtedy będziesz mógł po jej założeniu definitywnie wyeliminować EGR. Sprawdź też stan cięgna od klap wirowych. W jaki sposób sprawdzić stan cięgna? i Jaka powinna być reakcja na zaślepienie EGR? Dzięki! EDIT: Czy zamiast op-com może być OBD2? Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez Buli2706   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 OBD2 nie mam zdania bo tego nie miałem w ręku. Co do klap to wpisz sobie w wyszukiwarce klapy wirowe kolektora ssącego 1.9 cdti. Książkę można o nich napisać. Jeśli EGR się zacina w pozycji otwartej to auto będzie się mulić i kopcić na czarno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buli2706 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Sprawdzilem i czyscilem przeplywomierz i boost sensor. Oba zabiegi nie daly efektow. Zastanowilo mnie to ze po odpieciu przeplywomierza nie bylo widac roznicy. Zamowilem przeplywke na podmiane jednak mysle jeszcze o zaciętej geometrii turbiny. Co sadzicie? Szukam caly czas kogos z Op-Comem w okolicy ale nie moge znalesc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 bez sprawdzenia parametrów pracy silnika to możesz sobie w ciemno wymieniać. Poszukaj kogoś na podmiankę zaworu podciśnienia sterującego turbiną. Ale to dopiero jak już będziesz miał odczyt. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/75789-astra-19-cdti-150-km-dziwne-zachowania/#findComment-630527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.