Gość Elveniane Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Witam! Mam problem z wrzucaniem 2-go biegu w mojej VC GTS (skrzynia F40), ponieważ gdy to chcę zrobić jest zgrzyt skrzyni, ale nie z każdym razem. Dzisiaj rozebrałem mieszek, a pod nim zobaczyłem ułamany plastik. Jak się domyślam jest to ogranicznik, który ustala poprawną odległość drążka zmiany biegów aby ten był "na celowany" na bieg. Jest on podpięty na zatrzaski pod pierścień do wstecznym pod galka. Myślę, że to jest źródło mojego problemu, ponieważ drążek wchodzi za bardzo w stronę fotela kierowcy i bieg się dobrze nie zazębia. Jak trochę cofnę dźwignię w stronę fotela pasażera, bieg wchodzi dobrze. Pytanie czy ktoś z Was miał już z tym styczność? Wie jak ten element się nazywa? Mam problem żeby go zidentyfikować, przez co nie mam jak go dokupić oprócz używki. Gdyby wyżej się nie wyświetlało: https://zapodaj.net/e6f2b41ad7576.jpg.html https://zapodaj.net/58dfa3af46f70.jpg.html https://zapodaj.net/47acacd7b6991.jpg.html https://zapodaj.net/fdb6362f4da3b.jpg.html https://zapodaj.net/995f2dc400b78.jpg.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Pewnie będziesz musiał wymienić cały lewarek. Nie problem z używkami. Do tego zrób sobie po wymianie tego ogranicznika regulację linek. Po niej 2 będzie lepiej wchodzić. Jak to zrobić? Znajdziesz wpisując w wyszukiwarkach. Proponuję Ci też zwrócić uwagę czy masz duży luz na tulejach wybieraka przy skrzyni. Jeśli jest duży to pewnie on jest przyczyną problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/#findComment-633599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elveniane Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Popencjusz, dziękuję za porady. Właśnie też myślę że jestem zmuszony kupić całość używana, ponieważ w serwisie Opla powiedzieli mi zaporową cenę 2300 za sam mechanizm lewarka. Co do regulacji linek, to większość poradników jest robiona na innym typie skrzynie gdzie jest blokada pozycji lewarka, bodajże na 4 biegu a u mnie czegoś takiego nie ma. W takim razie, u mnie chyba trzeba go trzymać ręcznie. Będę coś kombinował z linkami, a do tego spróbuję wymienić olej w skrzyni, wleje go mnie, ponieważ wyczytałem że taki zabieg pomaga. Może ktoś z Was ma do czynienia ze skrzynia F40 i byłby w stanie napisać jak wygląda sprawa z linkami i ilością oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/#findComment-633606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Ja mam f40 i tam regulacja jest banalnie prosta. Na wszelki wypadek oznacz sobie na 2 biegu położenie linki względem pancerza. Później jak już rozebrales mieszek lewarka to wyjmij sobie tą blaszkę pomiędzy popielniczka a lewarkiem. Rozepnij spinki na linkach. Rozpina się je delikatnie od strony radia i od dołu odchylając z boku. Później ustawiasz lewarek w pozycji serwisowej kierując go w lewo i ściągając blokadę która jest zablokowana zaraz pod skórzanym mieszkiem na lewarku. Jak lewarek się zablokuje to idziesz pod maskę i ustawiasz wodziki w pozycji serwisowej. Są na nich małe dwa otwory które muszą się na siebie nałożyć. Jak je tak ustawisz to wkładasz tam gwóźdź lub np imbus by zablokować wodziki. Po tym spinasz spinki na linkach przy lewarku i zdejmujesz blokady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/#findComment-633886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Elveniane Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Dzięki. W najbliższym czasie się z tym pobawię, mam nadzieję że dam sobie radę A w Twoim przypadku jak wygląda sprawa z olejem jeśli mogę zapytać? Szukałem odpowiedź ale różne opcje ilości oleju można znaleźć: począwszy od 1.8l poprzez 2.2l, 2.4l, 2.6l a na 2.8l kończąc. Przypadkiem ostatnio znalazłem na necie środki zwane Ceramizatorami i tak właśnie myślę czy aby nie spróbować użyć tego dedykowanego do skrzyni biegów... Jest napisane że poprawia on wchodzenie biegów oraz niweluje haczenie skrzyni. Co sądzicie o używaniu takich środków? Może ktoś z Was już próbował takiego zabiegu na skrzyni lub silniku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/#findComment-633894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Nie pamiętam ile wlewałem (chyba 2,5l) bo też szukałem ile wlać i w serwisie opla jak kupowałem olej do skrzyni to po numerze vin dali mi właśnie mniejszą ilość oleju. Jak spuściłem to miałem 3l. Nadal trochę haczy jak zmieniam z 1 na 2. Reszta się uspokoiła.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76156-vectra-c-skrzynia-bieg%C3%B3w-z%C5%82a-pozycja-dr%C4%85%C5%BCka/#findComment-634008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.