Skocz do zawartości

Jak założyć pasek wielorowkowy x12xe


Rekomendowane odpowiedzi

Gość opel_corsa

Założyłem klucz 15 na rolkę napinacza i próba ręczna bez efektu. Nie da się uzyskać takiego ugięcia sprężyny napinacza by założyć pasek. Użyłem podnośnika hydraulicznego niestety klucz się obrócił po śrubie. Czy to normalne ze tak ciężko idzie, bo na necie jest to prosto opisane. Co z tym zrobić ?

Edytowane przez opel_corsa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się nie stosuje odpowiednich nasadek. (torx)

Zobacz ten filmik fakt że z innego opla lecz napinacz masz zapewne taki sam. Pod koniec jest jak zluzować napinacz aby założyć pasek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633707
Udostępnij na innych stronach

Gość opel_corsa

Napinacz drgnął, może źle się wyraziłem. Przy pomocy podnośnika uzyskałem ugięcie prawie idealne tylko klucz mi się w końcu oparł

o auto od spodu i koniec zabrakło 0,5 cm. :( Za drugim razem klucz okręciło. :(

To fakt torx-a nie miałem ;) a klucz długości 30 cm i może ramie siły było zbyt małe. Film już oglądałem tylko czy ja to zrobię bez kanału ? Drugi problem to to że śruba rolki jest głębiej pod wspornikiem bo ta blaszka prowadząca w napinaczu się wyrwała. :-( No nic spróbuje, tylko muszę zdobyć taki łom. ;)

Edytowane przez opel_corsa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633718
Udostępnij na innych stronach

Gość opel_corsa

Niestety stary pasek już wyrzucony. Ponieważ nie mam takiego łomika jak na filmie zastosowałem rurkę od podnośnika hydraulicznego. Sprężyna się ugina ale znowu brakuje mi te 0,5 cm. Metoda od spodu auta jest chyba najlepsza niestety istotne jest tu dobrze wyprofilowane narzędzie szczególnie gdy nie dysponuje się kanałem. Mi się rurka blokuje na drążku reakcyjnym. :-(

Edytowane przez opel_corsa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633754
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz pasek założyć bez odkręcenia łapy silnika??????Przeciąć i skleić????

Wymontuj łapę silnika i wtedy masz dojście od góry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633762
Udostępnij na innych stronach

Gość opel_corsa

A jak chcesz pasek założyć bez odkręcenia łapy silnika? :?:??Przeciąć i skleić :?:?

Wymontuj łapę silnika i wtedy masz dojście od góry.

 

Żeby zamontować pasek trzeba zdemnontować podpórkę silnika to chyba oczywiste.

Dla potomnych torx 11 i normalny klucz 15.

Chyba wynika to jednoznacznie z dyskusji że problem dotyczy naciągnięcie paska na rolki.

Edytowane przez opel_corsa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633792
Udostępnij na innych stronach

Jak już to 18 a n ie 11.Za E18 pasuje nasadka 15.Nie pisałeś że zdemontowałeś łapę,przez to mój tekst poszedł.

 

A do demontażu napinacza jest E12 i E14 potrzebne.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633794
Udostępnij na innych stronach

Gość opel_corsa

Jak już to 18 a n ie 11.Za E18 pasuje nasadka 15.Nie pisałeś że zdemontowałeś łapę,przez to mój tekst poszedł.

 

A do demontażu napinacza jest E12 i E14 potrzebne.

Ok ;)

U mnie były dwie najzwyklejsze śruby rozmiar 15 odkręcane od dołu auta i trzy torxy które odkręciłem zwykłą nasadką 11.

Napinacz mam na torxy, śruba dolna pasuje zwykła nasadka 10 a góra 11.

 

Założyłem pasek od spodu auta rurką od podnośnika. Po udanej próbie wydaje się to dziecinnie proste.

Poluzowałem dolną śrubę napinacza bo zauważyłem że tak było na filmie. Może to pomogło a może porządniej złapałem rurkę.

Technika od spodu auta zaprezentowana na filmie jest chyba najlepsza. Sprężyna ładnie się ugina. Dodam że podpórka silnika musi być zamontowana bo rurka dzięki temu nie ma szans ześlizgnąć się ze śruby rolki.

Natomiast technika z kluczem na rolce to porażka. :-( Fakt że nie miałem torx-a może dlatego.

 

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez opel_corsa
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76165-jak-za%C5%82o%C5%BCy%C4%87-pasek-wielorowkowy-x12xe/#findComment-633807
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności