Skocz do zawartości

kolektor ssący Astra GTC 1.9 CDTI 2005r


Rekomendowane odpowiedzi

Gość gacek66679

Witam , mam problem z moją Astra GTC 19. CDTI 150 km . Autko straciło na mocy nie ciągnie tak jak powinno ,Zawór EGR czyściłem oraz przepustnice oraz czujnik doładowania na turbie . Okazało się że są pourywane klapki od kolektora ssącego i prawdopodobnie przez to źle otwiera się egr . Jak załatwialiście taki problem ponieważ mam 2 opcje mechanik powiedział ze może wyczyścić kolektor oraz wywalić klapki i zaspawać dziury . 2 opcja znalazłem nowy kolektor z uszczelką za 700 zł firmy Pierburg . Co myślicie za lepsze rozwiązanie jak to było z waszymi Oplami ;) ? z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj, temat wielokrotnie poruszany.

http://forum.opel24.com/index.php?s=8563f12341f68ff328d151424be50182&app=googlecse#gsc.tab=0&gsc.q=klapy%20wirowe%20%201.9

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641605
Udostępnij na innych stronach

Gość gacek66679

dzięki wielki , lecz zaciekawiła mnie jedna rzecz którą ktoś poruszył a nie widzę odpowiedzi . "Zdecydowałem się kupić nowy kolektor ale w internecie naczytałem się znowu że nie można montować starego modułu sterowania klapami dlatego że posiada stare ustawienia czy ktoś montował stary lub o tym słyszał " . czy to prawda ? bo jak tak to trzeba wyłożyć 1200 zł a nie 700 ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641620
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Wg mnie to wyssane z palca informacje. Wyjęcie kolektora to nie to samo co wymiana filtra powietrza. Trochę się trzeba narobić. Wymiana samych klap bez wymiany nastawnika klap niesie za sobą ryzyko że wypracowany nastawnik zaraz padnie. Koszt samego nastawnika w porównaniu do samego kolektora nie jest aż tak znaczący więc czemu nie wymienić? Ja jednak upieram się przy tym by nie wymieniać go po awarii. Mam dwa takie same auta. Jedno ma wymieniony po 140000km kolektor i teraz mam prawie 200000 km i lada dzień znów spadnie cięgno. Drugie auto (też signum) mam z zablokowanymi klapami silikonem i nie ma żadnej odczuwalnej różnicy w przyśpieszaniu. Kolega ma w vectrze nowy kolektor i auto ma okropnego muła na dole więc szkoda wywalać na kolektor kasy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641626
Udostępnij na innych stronach

Gość gacek66679

ok dzięki tak zrobie ;) . Jeszcze mam jeden problem ale pewnie będę musiał napisać nowy post . Przy zmianie biegu z 1 na 2 przy wysokich obrotach i dynamicznej zmianie biegu występuje dziwny walnięcie ( myślałem że może poduszka ale jedna była rozwalona po wymianie problem nie ustał ) . Występuje to przy dynamicznej zmianie biegu , jeśli się go nie kręci do wysokich obrotów i powoli puszcza sprzęgło to się tak nie dzieje . problem występuje tylko przy zmianie z 1 na 2 . Miał może ktoś taki problem ?


i jeszcze lewarek porusza się i to nie trochę tylko bardzo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ( poduszki dobre )

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641666
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

To zależy jak się porusza ten lewarek. Jeśli po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu odbija to skrzynia do roboty. Jeśli się rusza dość mocno jak dodajesz i puszczasz gaz to poduszka silnika. Jest ich 4 więc wymiana jednej wiele dobrego nie wniesie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641673
Udostępnij na innych stronach

Gość gacek66679

no właśnie się porusza przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ... Mechanik sprawdzał poduszki i stwierdził że tylko jedna jest rozwalona


jeśli dodaje gaz to lewarek idzie do przodu jeśli odejmę gaz wraca do swojej pozycji najbardziej chodzi na 1 i 5 biegu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641675
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

to normalne że na tych biegach ponieważ wtedy działają największe siły na silnik. Co do poduszki to może być tak że uszkodzenie jednej naderwało pozostałe. Dodatkowo pozostaje jeszcze kwestia jakości poduszki.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77101-kolektor-ss%C4%85cy-astra-gtc-19-cdti-2005r/#findComment-641680
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności