Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W ubiegłym tygodniu w trakcie jazdy chciałem włączyć klimę(climatronik), po wciścięciu ECO usłyszałem tylko syczenie, które z czasem było cichsze i w końcu przestało być słyszalne.

Nawiewy działają jak trzeba, wszystkie poziomy działają, sprawdziłem bezpieczniki żaden nie wygląda na spalony, natomiast podejrzewam przekaźnik od włączenia spreżarki R60 tylko nie jestem pewien, który to jest? Podobnie miałem z przekaźnikiem od spryskiwaczy lamp, również walnięty był przekaźnik

 

W puszkach przy akumulatorze mam tak:

1. Puszka z lewej strony:

-Bezpieczniki 2x30

-90459640 - czy to ten?

-03447012

 

2. Puszka pod akumulatorem od prawej:

-90 060 264

-03 447 012

-90 493 414

-03 447 012

 

Gdzie ewentualnie jeszcze szukać R6 w kabinie? W 2015 wymieniane były rurki od klimy z lewej strony wentylatora i od tego czasu było ok.

Jeżeli faktycznie wskazany powyżej przekaźnik R60 jest ok czy można go otworzyć żeby ewentualnie poprawić luty na płytce, czy jest do wymiany na inny sprawny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/77538-przeka%C5%BAnik-w%C5%82%C4%85czenia-spr%C4%99%C5%BCarki-z18xe-18/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli słyszałeś syczenie to na moje jest mało gazu w układzie.Sprawdź najpierw to.

A po drugie czy w momencie załączenia klimy zaskakuje sprzęgło sprężarki???

 

No właśnie brak rekacji nie czuć drżenia żeby sprężarka działała, spalanie na postoju również nie wzrasta, komputer nie zmienia tych danych.

Jeżeli chodzi o syczenie i przy każdym włączeniu klimy przez chwile tak było po czym klima zaczęła chłodzić.


A czy ten przekaźnik, który wskazałem jako R60 jest tym, który uruchamia sprężarkę?

 

Przeczytaj uważnie jeszcze raz co napisałem.

 

Możesz taczkę przekaźników podmienić a klima i tak nie wystartuje jak gazu nie będzie.

 

No wiem ale wszyscy Ci fachowcy w większości nie mają pojęcia o co chodzi ale kasę biorą jak trzeba.

Podjadę sprawdzę czy jest ciśnienie w układzie, ale na teraz chcę sprawdzić ten przekaźnik, czy R60 jest taki jaki napisałem?

 

 

 

No wiem ale wszyscy Ci fachowcy w większości nie mają pojęcia o co chodzi ale kasę biorą jak trzeba.

 

Podlewaruj auto i zobacz od spodu , czy sprzęgło się włącza. Z tego co piszesz , to obstawiam ,że sprzęgło siadło.

Jeśli ani razu nie było czuć dziwnego zapachu ( przypominającego ulatniający się gaz ) to jest szansa ,że czynnik został.

 

No właśnie z tym gazem, rano po przejechaniu około 3km i zatrzymaniu się na światłach czuć było w kabinie gaz(przy około 85 stopniach na silniku), nie wiem tylko czy to nie z LPG było czuć, później po osiągnięciu 90 stopni i zrobieniu około 80km było ok.

 

Jakie koszty wymiany gdyby to sprzęgło padło?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności