kaliope Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Ostatnio miałem coraz niższe ładowanie, tzn schodziło poniżej zalecanych 13.5V. Okazało się, że przyczyną była słaba masa....ale udało się wrócić do należytego poziomu ładowania   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77701-19-cdti-s%C5%82aba-masa-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Mam jeszcze jedna sugestię: Napięcie powinno być powyżej 14V na postoju bez obciążenia. Oprócz słabej masy jest jeszcze problem z kablem + który idzie od alternatora wspólnym kablem od rozrusznika do akumulatora. Na zaprasce końcówki rozrusznika gdzie zbiega się kabel od alternatora z grubszym kablem biegnącym od rozrusznika do akumulatora jest właśnie problem z utlenianiem się kabli. Pojawia się tam dodatkowy spadek napięcia. Ja u siebie rozwiązałem problem napięcia oprócz kabla masowego silnik - aku, dając kabel silnik - karoseria. Dodatkowo poszedł kabel + bezpośrednio z alternatora do aku. Wszystko poszło w dodatkowych peszlach więc nie rzuca się w oczy.Teraz napięcie rzadko spada poniżej 14V. Dodatkowo nie widać już migotania oświetlenia, podczas grzania świec żarowych.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77701-19-cdti-s%C5%82aba-masa-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/#findComment-647005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Fakt, fakem w peugecie małożonki zawsze mam ładowanie powyżej 14V. Ale 1.9 cdti wiekszość ludzi ma skaczące ładowanie między 13.7 a 14.3V. Zauważyłem, że zimą w mrozy zawsze mam powyżej 14V, ale w upały poniżej.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77701-19-cdti-s%C5%82aba-masa-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/#findComment-647141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Problem powrócił, tym razem na przewodzie plusowym. Dołożyłem przewód i jak ręką odciął. Klemy w AH i ZB to rzeczywiście porażka.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77701-19-cdti-s%C5%82aba-masa-s%C5%82abe-%C5%82adowanie/#findComment-669504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi