Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 ...tak jak w temacie...błagam o pomoc...rozgrzebałem auto i zapomniałem skompletować takie dane... jesli ktoś ma jakiegoś linka lub coś innego proszę o pomoc...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Mimo że od corsy to silniki te same X14XE Opel Corsa B Sport/Viva/ (1994-1998) /CDX/GLS 1,4i 16V SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika X14XE Średnica cylindra 77,6 mm Skok tłoka 73,4 mm Pojemność skokowa 1388 cm3 Stopień sprężania 10,5 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,3 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 66 kW (90 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6000 obr/min Moment maksymalny 125 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych) Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 9°30˘ przed ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 45°30˘ po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 32°30˘ przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 12°30˘ po ZZ Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Pasek zębaty / napędu wałków rozrządu i pompy cieczy chłodzącej - typ / Gates Powergrip - naciąg / regulowany półautomatycznie ustawieniem wstępnym napinacza Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C - temperatura pełnego otwarcia 107°C Wentylator / elektryczny pieciołopatkowy o średnicy 305 mm - temperatura włączenia 100°C - temperatura wyłączenia 95°C Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 120 - nadciśnienie otwarcia zaworu 120...135 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 530 Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie GM Multec S, z pochłanianiem par paliwa, doprowadzeniem dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pompę paliwa, - filtr paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - cztery wtryskiwacze paliwa, - czujnik położenia przepustnicy, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik ciśnienia bezwzględnego, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, - czujnik temperatury zasysanego powietrza, - czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych, - czujnik spalania stukowego, - sondę lambda w układzie wydechowym, - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania, - filtr powietrza, - zawór recyrkulacji spalin z elektrozaworem sterowania i czujnikiem jego położenia, - przekaźnik sterowania pompy paliwa, - czujnik indukcyjny prędkości pojazdu oraz zintegrowany z układem zapłonowym. Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik - ciśnienie tłoczenia 76 kPa - napięcie 7...15 V - wydatek przy 12 V 85 l/h Filtr paliwa / Purflux EP 100 - wymiana / co 30 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Mann - wymiana / co 30 000 km Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / o rezystancji 31,8...38,5 W Wtryskiwacze paliwa / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym - rezystancja uzwojenia wtryskiwacza 11,8...12,6 W Czujnik ciśnienia bezwzględnego / umieszczony w przedziale silnika i połączony z kolektorem ssącym - napięcie sygnału czujnika - przy 30...60 kPa 0,94...2,67 V - przy 90...104 kPa 4,17...5 V Regulator ciśnienia paliwa / umieszczony przy kolektorze wtryskiwaczy, zapewniający stałą różnicę ciśnień między ciśnieniem paliwa a ciśnieniem w kolektorze ssącym - ciśnienie regulowane 300 kPa Czujnik położenia przepustnicy / umieszczony na osi przepustnicy Napięcie sygnału - przepustnica zamknięta 0,65 V - przepustnica otwarta całkowicie 4,8 V Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / typu CTN, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy utrzymujący wymaganą prędkość obrotową biegu jałowego, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące - rezystancja silnika regulatora 45...60 W - wysokość kontrolna wystawania trzpienia silnika regulatora 33 mm Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany do silnika między 2. i 3. cylindrem - napięcie maksymalne sygnału 2,5 V - wartość zmniejszenia kąta wyprzedzenia zapłonu 5° Czujnik prędkości pojazdu / indukcyjny Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie Napięcie sygnału sondy - silnik wyłączony 350...550 mV - silnik pracujący - mieszanka uboga 50...450 mV - mieszanka bogata 800...950 mV Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ autodiagnostyki, Opel 16 178 179 lub Opel 16 629 656 Parametry kontrolne (nieregulowane) Prędkość obrotowa biegu jałowego 820...980 obr/min Zawartość CO do 0,5% Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu 10...15° przed ZZ Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. bezpośredni) DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny, zawierający: - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - specjalną podwójną cewkę zapłonową (o czterech wyjściach wysokiego napięcia) z modułem wzmocnienia zapłonu, - przewody wysokiego napięcia, - świece zapłonowe oraz połączony z elektronicznym urządzeniem sterującym wtryskiem benzyny i zapłonem Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą o 58 zębach na wale korbowym - odstęp czoła czujnika od tarczy (nieregulowany) 1 ą 0,7 mm - rezystancja czujnika ok. 600 W Rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej 6500 ą 50 W Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Świece zapłonowe / Bosch FR 8 LDC Odstęp elektrod 0,7...0,8 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm Średnica okładzin - zewnętrzna 190 mm - wewnętrzna 134 mm Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm Skok całkowity pedału 126...132 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ F13/5 CR Przełożenia - I bieg 3,73 - II bieg 2,14 - III bieg 1,41 - IV bieg 1,12 - V bieg 0,89 - bieg wsteczny 3,31 - przekładnia główna 3,74 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym Przekładnia kierownicza / zębatkowa z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym Przełożenie 16,0 Liczba obrotów koła kierownicy 3,9 Promień skrętu 5,225 m Pompa wspomagania / hydrauliczna, Saginaw, napędzana paskiem wieloklinowym wraz z alternatorem Ciśnienie zasilania (przy kołach skręconych maksymalnie) 9,5...10 MPa Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 21 mm Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 612 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (regulowane) -0°35˘ ą 45˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40˘ ą 1° (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16,5 mm lub 18 mm Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy; wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła) - wysokość kontrolna 581 ą 15 mm (dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm) - zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘) (dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘; dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 15˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘ (dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 30˘) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami wentylowanymi, Teves Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 20 mm - minimalna dopuszczalna 17 mm Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką podstawy) 15 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna po naprawie 201 mm Okładziny cierne / Pagid PA 557 Grubość okładzin - nominalna 5 mm - minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 20,54 mm Skok tłoków 17/15 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF Średnica tłoka 203,2 mm (8’’) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 5,5 J ´ 14 Ogumienie / bezdętkowe, 165/70 R 13 lub 165/65 R 14 (wyposażenie dodatkowe) Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie do 3 osób - przód 0,21 MPa - tył 0,19 MPa - obciążenie ponad 3 osoby - przód 0,21 MPa - tył 0,24 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h lub 12 V 44 A×h, minus na masie Alternator / 55 A lub 70 A, Delco 03 493 704 lub Delco 10 479 947 albo Bosch K1 14 V 55 A 23 Alternator Delco 03 493 704 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1500 obr/min 23 A - przy 2000 obr/min 40 A - przy 6000 obr/min 67 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min) 14,7 ą 0,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 22 mm Długość minimalna szczotek 12 mm Rezystancja twornika 2,8 W Rezystancja stojana 0,15 W Alternator Delco 10 479 947 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1500 obr/min 33 A - przy 2000 obr/min 56 A - przy 6000 obr/min 70 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min) 14,7 ą 0,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 14 mm Długość minimalna szczotek 20 mm Rezystancja twornika 2,5 W Rezystancja stojana 0,105 W Alternator Bosch K1 14 V 55 A 23 Napięcie znamionowe 14 V Prąd - przy 1500 obr/min 23 A - przy 6000 obr/min 55 A Napięcie regulowane (przy 4000 obr/min i prądzie 10 A) 13,7...14,5 V Średnica minimalna pierścieni ślizgowych 26,8 mm Długość minimalna szczotek 5 mm Rezystancja twornika 2,9...3,19 W Rezystancja stojana 0,14...0,154 W Pasek wieloklinowy / napędu alternatora Naciąg paska / za pomocą przyrządu Opel KM-128 - pasek nowy 450 N - pasek używany 250...300 N Rozrusznik / Valeo D6 RA Parametry na biegu luzem - prąd minimalny 70 A - prędkość minimalna 2500 obr/min - napięcie 11,5 V Długość minimalna szczotek 13 mm Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - 3. etap dokręcić o 90° - 4. etap dokręcić o 90° - 5. etap 45 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - kolektorów ssącego i wydechowego 22 N×m - przewodu doprowadzenia dodatkowego powietrza do kolektora wydechowego - śruby M6 8 N×m - śruby M8 20 N×m - pompy powietrza dodatkowego 20 N×m - elektrozaworu recyrkulacji spalin 20 N×m - czujnika spalania stukowego do kadłuba 13 N×m - świec zapłonowych 25 N×m - kół zębatych wałków rozrządu 45 N×m - pokryw łożysk głównych (każdorazowo śruby nowe) - 1. etap 50 N×m - 2. etap dokręcić o 45° - 3. etap dokręcić o 15° - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - koła zamachowego - 1. etap 35 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 15° - miski olejowej 8 N×m - pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 8 N×m - pompy oleju do kadłuba 8 N×m - koła pasowego wału korbowego - 1. etap 95 N×m - 2. etap dokręcić o 30° - 3. etap dokręcić o 30° - rozrusznika do kadłuba 25 N×m - rury wydechowej do kolektora 20 N×m - sondy lambda 30 N×m - filtru oleju 15 N×m - obudowy termostatu do kadłuba 10 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersja 3-drzwiowa 895 kg - wersja 5-drzwiowa 930 kg - całkowita - wersja 3-drzwiowa 1375 kg - wersja 5-drzwiowa 1395 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 450 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 1000 kg Pojemności - zbiornik paliwa 46 dm3 - układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia - bez klimatyzacji 5,6 dm3 - z klimatyzacją 6,1 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,6 dm3 - układ hamulcowy ok. 0,4 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95 Olej silnikowy / API SG/CD, CCMC PD2, SAE 5W 50, SAE 10W 50, SAE 15W 50 lub SAE 20W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / API GL4, MIL-L2105 B lub C, SAE 75W80 lub SAE 80W90, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej) Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT4, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych Dexron II, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej) Zużycie paliwa - przy 90 km/h 5,3 dm3/100 km - przy 120 km/h 7,2 dm3/100 km - w cyklu miejskim 8,5 dm3/100 km Prędkość maksymalna 180 km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-289912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Ewentualnie kuknij to:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-289908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 oj...dziekuje Panowie za info... teraz lece do garazu...pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-289874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaber Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Mozna spytac o źródło tych danych? /chodzi mi o corse/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008 Ja tez mam problem z momentami dokręcania głowicy i nigdzie nie moge danych znaleźć. Mianowicie niedługo musze rozgrzebać silnik w moim autku tyle ze to nie opel, ale mam nadzieje ze ktoś ma do tego dane. Jest to Mitsubishi Mirage (lancer ver. USA) 1997 silnik 1.5 12V symbol silnika to 4G15.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2008   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 wielkie dzięki!!!:(!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif!! A nie wiesz z skąd można ściągnąć ten programik z którego to ściągnąłeś ?? http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Bo jak ja go ściągałem to coś nie chciał działaćhttp://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Niestety nie wiem skąd można to ściągnąć, wpadło mi to w ręce przypadkowo od znajomego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Tylko pozazdrościć Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/7838-momenty-dokr%C4%99cenia-%C5%9Brub-g%C5%82owicy-14-16v/#findComment-286134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.